Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1876162
Ik heb Sally nou een paar keer eendenrug gegeven (van VSE) maar bijna iedere keer komt deze er binnen een paar minuten weer uit.

Ze eet de eendenrug niet anders op dan bijv. kip of konijnenkarkas. Als ze de eend uitgekotst heeft eet ze hem opnieuw op, maar dan komt hij er net zo goed uit.

Meer mensen ervaring hiermee?
Denk dat ik het maar van haar menu schrap...
Door Lonaa
#1876221
[quote="Migudu"]
Lijkt wel een beetje op ons kangoeroeverhaal..

Groetjes,
Gerda
[/quote]

Inderdaad...

heb je nog behoefte aan eendenrug van de vse?  :biggrin2:
Door pallas
#1876607
Ik heb het wel meer gehoord met eend. Niet speciaal van VSE of zo hoor. Vel eraf halen, dan gaat het soms beter.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1876934
Ik heb ook de eend van vse en vind er best wel flinke lellen vet aan zitten. Die snij ik eraf en Diza gooit het er nooit uit.
(dit heeft ze wel een keer met fazant en haas gedaan)
Door Migudu
#1876947
[quote="Lonaa"]
Inderdaad...

heb je nog behoefte aan eendenrug van de vse?  :biggrin2:
[/quote]

Hahaha!! Nee, thanks ;D
Gebruikersavatar
Door Kees
#1877465
Ik heb eend van mijn lijstje geschrapt. Ik heb het 1x gevoerd en ze werden er alle drie niet goed van. Eén kreeg ontzettende jeuk, één kotste alles weer uit en alledrie stonken ze verschrikkelijk uit hun bek. Mijn god, nooit zo iets geroken!  Verder gaat er hier alles in  :)
Overigens was die eend niet bedorven of zo, prima spul om te zien.

Kees.
Door smulpaap
#1877594
Hier gaat eendenrug , tamme eendenkarkas en wilde eendenkarkas prima . Als er erg veel vet aanzit haal ik dat er wel vanaf , en het staat eenmaal per week op het menu
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1880036
Hier komt eend er standaard via diaree weer naar buiten. Het is dan ook grotendeels geschrapt van het menu..
Door **Jolanda**
#1880160
Ik zou het ook eens zonder vel proberen te geven. Sommige honden kunnen niet zo goed tegen vet vlees.
Misschien eens van iemand wat eendennekken overnemen en proberen, misschien zijn die minder vet ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1882095
Noxy heeft er ook regelmatig moeite mee, maar wel pas sinds een aantal weken.
Nu hak ik met het bijl een aantal maal op het vleesbot, zodat het al flink verbrijzeld is voordat ze het opeet.
Sinds ik dat doe gaat het goed :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1895276
Nee ik herken het niet. Eend wordt hier inclusief het vel gegeten zonder problemen. er wordt hier ook niets platgeslagen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door