Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#1878731
Berre had vanmorgen diarree en dat gebeurt wel 's meer maar nu was er op 't einde bloederig slijm bij, dat gebeurde nog nooit. Een kwartiertje ervoor was hij normaal gaan poepen en zag er ook niet ziek uit (hij was de twee vorige dagen wel enorm blafferig en niet zo hongerig). Hij wou eerst ook niet eten maar heeft nu net toch wat op. :-\ over een uurtje maar 's proberen of ik de DA te pakken krijg en hopen dat ik nog kan langskomen.
Met 't lange weekend voor de deur pffffff.......en  we waren net zo goed bezig, gisteren te horen gekregen dat een deel van z'n voer niet meer verkrijgbaar is en nu dit terwijl hij z'n gewone voer nog heeft gehad..
Gebruikersavatar
Door Binno
#1879120
weet je al iets meer intussen?

heeft hij misschien de vorige dagen wat sneeuw gegeten, dat zijn darmpjes daardoor van slag zijn?
het beetje bloed zou eventueel van het persen kunnen zijn, adertje gesprongen ofzo,
je zou intussen wat Okugest/Okoubaka complex kunnen geven, of wat extra probiotica
hopelijk knapt Berre toch snel weer, op, 't is sowieso niet leuk, maar met deze dagen al helemaal niet  :-*
Door Lizzy
#1879270
inni schreef: Berre had vanmorgen diarree en dat gebeurt wel 's meer maar nu was er op 't einde bloederig slijm bij, dat gebeurde nog nooit. Een kwartiertje ervoor was hij normaal gaan poepen en zag er ook niet ziek uit (hij was de twee vorige dagen wel enorm blafferig en niet zo hongerig). Hij wou eerst ook niet eten maar heeft nu net toch wat op. :-\ over een uurtje maar 's proberen of ik de DA te pakken krijg en hopen dat ik nog kan langskomen.
Met 't lange weekend voor de deur pffffff.......en  we waren net zo goed bezig, gisteren te horen gekregen dat een deel van z'n voer niet meer verkrijgbaar is en nu dit terwijl hij z'n gewone voer nog heeft gehad..
Vers bloed in de ontlasting is vaak van het persen. Ook voor jou ter info: er heerst weer van alles..... Je kunt hem alvast wel wat Okugest geven. In afwachting van je DA telefoontje/bezoek.
Door inni
#1879282
Binno schreef: weet je al iets meer intussen?

heeft hij misschien de vorige dagen wat sneeuw gegeten, dat zijn darmpjes daardoor van slag zijn?
het beetje bloed zou eventueel van het persen kunnen zijn, adertje gesprongen ofzo,
je zou intussen wat Okugest/Okoubaka complex kunnen geven, of wat extra probiotica
hopelijk knapt Berre toch snel weer, op, 't is sowieso niet leuk, maar met deze dagen al helemaal niet  :-*
Z'n darmen waren weer gezwollen en hij had duidelijk pijn, een prik en nu voelt hij zich wel weer beter maar 't komt op een heel slecht moment. Ik had een week of twee geleden z'n lam besteld omdat 't bij de vorige bestelling nog niet gemaakt was. Gisteren hoorde ik dat er geen meer komt en ik had 't laatste in z'n eten voor gisteren en vandaag gedaan. Nu zit hij dus met een darmontsteking en moet ik zijn voer van samenstelling veranderen. 't gaat dus weer zoeken worden en niet weten of hij diarree heeft van z'n zieke darmen of van 't niet goed vallend voer :-\ :(

Okoubaka heb ik hem 's een keer gegeven en toen kreeg hij nog fellere diarree en liep te rillen en te piepen van de krampen. :-[
Door inni
#1880082
Lizzy schreef: Wat voor prik heeft hij gekregen?
Iets tegen darmkrampen, 'k heb de naam niet gevraagd  :-[ 'k was een beetje van de kaart, eerst beet Bere 's ferm in de vinger van de DA en toen ze wou prikken trok hij weg en prikte de DA in haar eigen vinger. ;)

Hij is er schijnbaar bovenop, heeft gisteren en vanmorgen goed gegeten, zo goed als normaal gepoept (alleen wat meer dan anders),en 'k heb er net een wandelingetje mee gemaakt en hij gedroeg zich normaal (wel wat angstig maar 't ligt daar ook nog vol sneeuw en er was redelijk veel volk met veel kabaal).
't Is nu afwachten hoe hij reageert op de andere samenstelling van z'n voer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door