Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gijsbert
#1879127
Ik heb een probleem waar ik best wel mee zit.

Mijn 11,5 jaar oude teefje bijt veel aan haar achterpoten, tot bloedens toe.

Wat kan ik hieraan doen?
Door Gijsbert
#1879135
*Natasja* schreef: Weet je waarom ze bijt? Zoniet, dan zou ik eerst de oorzaak achterhalen, dat kunnen er namelijk meerdere zijn  :-\
Ik zet net in een topic hier te lezen dat het goed zou kunnen dat het door een allergie komt.
Door nienk
#1879201
allergie, verveling, stress, door haar leeftijd beetje in de war raken.. is er sinds dat het begon/erger werd iets veranderd in haar leventje? qua eten, omgeving, mensen, alles, dekens in de mand, vloerbedekking, verzin het maar? Reus heeft bijvoorbeeld meer jeuk (van zijn allergie) als hij een fleecekleed in zijn mandje heeft, van een soort flanellen deken wordt ie onrustiger, grote handdoek is goed maar dan moet ie weer vaker zn bed opnieuw opmaken, etc. ik bedoel, de gekste dingetjes waar je als baasje compleet niet bij stilstaat kunnen dergelijk gedrag ondersteunen, is mijn ervaring.
Door Borke
#1879407
Gezien alle prima opmerkingen die de posters voor mij gezet hebben, zou ik even naar de DA gaan.
Het kan ook van de pekel komen en irritatie van de sneeuw, het kan van alles zijn!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1879627
Om pekel en ijs uit te sluiten kun je zijn poten goed afwassen en drogen na wandelen, en er van tevoren vaseline opsmeren, of nog beter, schoentjes aandoen.
Mijn hondje likt nu met sneeuw ook veel meer aan zijn poten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door