Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1876526
Kijk, met de honden ben ik barfen gewend. Ze eten bijna alles zonder problemen. Onze Tijger (een grote rooie geweetwel kater) weigert vers. Oke, hij is bijna 13 jaar en ziet er geweldig uit met sheba en lamsbrokjes :-X

Maar nu dit geval apart. We hebben een kitten, een vondeling, van nu ongeveer 5 maanden. Gelijk begonnen met cb, dat ging goed, totdat er royaal konijn brokjes klaar kwamen te staan. Nu eet ze dus alleen maar brokjes en laat de cb staan >:(

Dus heb ik nu besloten om de brokjes weg te halen en er staat nu een beetje cb vermengd met wat bouillon. (Ze eet op haar eigen plekje, boven op de krabpaal)
Doe ik hier goed aan? Ze weegt ongeveer 2.8 kilo. De cb rollen zijn een pond en daar doe ik nu dus ruim een week mee.
Ze krijgt dus niet genoeg maar ze zoekt niet naar eten, ze weet waar het staat en ik wil dit dingetje op vers, klaar, punt uit.
Maar als ze straks omvalt van de honger, ga ik dan niet over stag? ???
Laatst gewijzigd door tiny op vr 31 dec 2010, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#1876555
Een katje van 5 mnd is al kitten-af en bijna puber.
Als ze het met bouillon niet blieft anders eens mengen met wat (stink)blik om haar zo weer te laten wennen?

Als ze hier een nieuw smaakje kregen wat ze raar vonden roerde ik er altijd wat snoezepoes doorheen, werkte 9 v/d 10 keer (is vis in 4 smaakjes)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1876796
ja, is goed. Je kan ook een ander smeermiddel proberen, wat Tanja al zegt. Iets van blik, of kattenmelk ofzo, iets wat onweerstaanbaar is. Niet te lang laten vasten, dat is niet goed.
Toch wel home made bouillon zonder zout heh? Gewone bouillon en van blokjes is funest voor de gevoelige nieren van katten.
#1880144
Door Smuldier zit volgens mij pens, dat eet hier ook alleen Eppo als ze goede zin heeft.
Kippenvleugels zijn best hard, dat krijgt Knor nog wel weg maar Eppo heeft er al gen zin meer in. Nekken zijn een stuk makkelijker, ruggen ook, en daar zit meestal ook redelijk wat spiervlees aan. Als je ze in stukken knipt eet dat makkelijker. Kun je daar niet aan komen dan is een hele kip ook een idee.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door