Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#18781
Sinds een tijd geef ik Gina, mijn probleempoezebeest Carnibest natuurmix.
Ze doet het hier erg goed op, maar ze eet het echt met tegenzin.
Alleen als ik het mix met sardientjes dan eet ze het met de gratie.

Nu lijkt het me niet echt gezond om haar op die ladingen sardientjes te laten zitten dus heb ik afgelopen weekend de carnibest gemixed met kippemaagjes. (vond ze heerlijk)

Voor zover ik het begrepen heb zit in de meeste versvleesvoeren veel orgaanvlees.
Breng ik de verhouding nu niet uit evenwicht doordat ik maagjes erdoor mix?

Wel heeft ze nu twee keer een kippevleugel gehad en ik heb voor vanavond een kipfilet eruit gegooid zodat ik dat door de Carnibest kan mixen.

Hoe moet de verhouding spiervlees / orgaanvlees zijn in combinatie met Carnibest?
Door sylvia
#18791
Ik heb geen direkt antwoord op je vraag,mijn idee is dat je kat alles binnen krijgt en iets extra's.
Maar heb je ook al de vleesmix geprobeerd van carnibest.Tijger hier eet beide maar heeft een erge voorkeur voor de vleesmix.
Door Robian
#18792
Ja, ik weet dat Carnibest compleet is.
Maar ze lust het niet zonder iets erdoor. :-[

Van de bibi raakt ze weer vreselijk aan de sch..t en ik durf dus niet iets anders te geven waar alleen kip inzit.
(in de bibi voeren zit ook rund, vandaar)

Met sardientjes en kippemaagjes erdoor vindt ze de Carnibest heerlijk en blijft haar ontlasting goed. (je weet welke problemen ik had)

Ik wil graag weten wat ik er in welke verhouding doorheen kan mixen zodat ze het eet en haar onlasting goed blijft.
Door Gaby
#18841
Robian schreef: Ja, ik weet dat Carnibest compleet is.
Maar ze lust het niet zonder iets erdoor. :-[

Van de bibi raakt ze weer vreselijk aan de sch..t en ik durf dus niet iets anders te geven waar alleen kip inzit.
(in de bibi voeren zit ook rund, vandaar)

Met sardientjes en kippemaagjes erdoor vindt ze de Carnibest heerlijk en blijft haar ontlasting goed. (je weet welke problemen ik had)

Ik wil graag weten wat ik er in welke verhouding doorheen kan mixen zodat ze het eet en haar onlasting goed blijft.
Hoe lang geef je het al?
Mijn katten hebben er in het begin ook aan moeten wennen, de één iets meer als de ander.
Ik heb echter gemerkt dat naarmate ze het langer aten ze het steeds lekkerder vonden.
Ik hoop dat, dat met jou poezenbeest ook het geval is.
Nu hebben ze het goed leren eten en en zijn ze er helemaal verzot op.

gr. Gaby
Door Robian
#19006
Gaby schreef:
Hoe lang geef je het al?
Mijn katten hebben er in het begin ook aan moeten wennen, de één iets meer als de ander.
Ik heb echter gemerkt dat naarmate ze het langer aten ze het steeds lekkerder vonden.
Ik hoop dat, dat met jou poezenbeest ook het geval is.
Nu hebben ze het goed leren eten en en zijn ze er helemaal verzot op.

gr. Gaby
Ik denk dat ze het nu een maand krijgt.
Het probleem is dat ze zonder er iets doorheen gewoon niet eet :-\
Ik heb het echt geprobeerd, maar ze loopt er gewoon bij weg ook al heeft ze vreselijke honger. >:(

Als ik nou compleet zou gaan barfen met kip hoe zou de verhouding orgaanvlees / spiervlees dan moeten zijn?
Door Lizzy
#19009
Volgens Ian Billinghurst is dat voor katten:

70%-75% rauwe vleesbotten en vlees, max. 5% groente en fruit, 15% tot 25% orgaanvlees, 5% tot 10% tafelrestjes en/of supplementen.

Groetjes, Lizzy
Door Robian
#19010
Lizzy schreef: Volgens Ian Billinghurst is dat voor katten:

70%-75% rauwe vleesbotten en vlees, max. 5% groente en fruit, 15% tot 25% orgaanvlees, 5% tot 10% tafelrestjes en/of supplementen.

Groetjes, Lizzy
Bedankt Lizzy, dat wou ik even weten. :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door