Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1876026
Ons teefje heeft HD - C , maar ik zat de foto's nog een keer te bekijken en vroeg me af,
wat het was met de wervels iets boven de heupjes, hoort dat zo??

Sorry heb er echt geen verstand van haha

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Riek
#1877194
Misschien ligt tie er voor langs en lijkt het alsof die om de wervel heen zit.
Anders zou ik nog eens bellen je da, die deze foto genomen heeft.
In principe moet hij/zij het kunnen vertellen.
Als tie echt om de wervel heen zou zitten, dan denk ik dat je hond wel klachten zou hebben.
Door *Flip*
#1877286
*Evie* schreef: Zoiets dacht ik ook, maar het lijkt wel om die wervel gedraaid??
darmen kunnen niet om wervels heen draaien, gelukkig zijn de buik/bekkenholten hier goed van afgescheiden. Als je het zeker wilt weten, ff terug naar de DA :)
Door Gaby
#1880656
Over hd rontgen foto's gesproken. Mag ik er nog een vraagje achter aan gooien.

Ik heb mijn teef laten rontgenen bij dijkshoorn. Hij hij twijfelde over b of c, maar hij zei het is denk ik toch een c als je hem opstuurd. Nu kan deze vraag natuurlijk niet zo makkelijk worden beantwoord zonder foto maar niet vragen is altijd mis geschoten.
Mijn teefje is net anderhalf geweest, en ze zit nog maar een paar maanden op vers.
Vd zomer gaat ze weer flink aan het werk bij de schapen dus ze krijgt een flinke bespiering.
Zou ze van de natuurlijke calsiumbron van vleesbotten en rouw voeren en daarnaast een flinke bespiering
een twijfelachtige b of c heupen een b kunnen krijgen?
dijkshoorn wees mij op de heupfoto een wit streepje aan dat door de heupkom heen liep er was een naam voor ik weet niet meer hoe het heet.
Maar hij zij de 'niet perfecte heupen' in combinatie met dat streepje maken het waarschijnlijk toch een c.
Ben ik een beetje gestoord te denken dat ik nog eens een fototje zou kunnen maken na een half jaartje op vers?
Of zijn mijn verwachtingen dan toch net iets te hoog gegrepen :-[ ::)
#1881209
Hoe zag de uitslag er precies uit, want darmen of andere wervels lijken mij niet van invloed op de hd-uitslag.

De ene heup (links) ziet er wel beter uit als de ander. Verder lijken mij die flappies die aan de buitenkant van de kom zitten wat grotesk.
#1881215
Gaby schreef: Over hd rontgen foto's gesproken. Mag ik er nog een vraagje achter aan gooien.

Ik heb mijn teef laten rontgenen bij dijkshoorn. Hij hij twijfelde over b of c, maar hij zei het is denk ik toch een c als je hem opstuurd. Nu kan deze vraag natuurlijk niet zo makkelijk worden beantwoord zonder foto maar niet vragen is altijd mis geschoten.
Mijn teefje is net anderhalf geweest, en ze zit nog maar een paar maanden op vers.
Vd zomer gaat ze weer flink aan het werk bij de schapen dus ze krijgt een flinke bespiering.
Zou ze van de natuurlijke calsiumbron van vleesbotten en rouw voeren en daarnaast een flinke bespiering
een twijfelachtige b of c heupen een b kunnen krijgen?
dijkshoorn wees mij op de heupfoto een wit streepje aan dat door de heupkom heen liep er was een naam voor ik weet niet meer hoe het heet.
Maar hij zij de 'niet perfecte heupen' in combinatie met dat streepje maken het waarschijnlijk toch een c.
Ben ik een beetje gestoord te denken dat ik nog eens een fototje zou kunnen maken na een half jaartje op vers?
Of zijn mijn verwachtingen dan toch net iets te hoog gegrepen :-[ ::)
Als hij dat denkt i.v.m. een botafwijking, dan heeft overröntgenen geen zin, als de uitslag valt of staat met de aansluiting, dan is het het proberen waard. Maar ik denk dat hij een botafwijking gezien heeft, want met een botafwijking wordt het altijd meteen een B. Verder was het blijkbaar ook een beetje zozo, dus zou ik me de illusie en de centen besparen en deze foto's laten beoordelen.
Door *Evie*
#1881312
Angelique schreef: Hoe zag de uitslag er precies uit, want darmen of andere wervels lijken mij niet van invloed op de hd-uitslag.

De ene heup (links) ziet er wel beter uit als de ander. Verder lijken mij die flappies die aan de buitenkant van de kom zitten wat grotesk.
Haha nee daar ging ik ook niet van uit, maar ik zat de foto te bestuderen en viel me dat ineens op.

Haar HD uitslag was ...

HD - C
Botafwijking : 0
Norbergwaarden : 20

Vreselijke kut uitslag voor ons, maar is niet anders, zolang ze maar geen pijn en last krijgt!
We doen er alles aan om haar in super conditie en gewicht te houden met dagelijks visolie en glucosamine
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door