Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1875252
Vandaag is bij mijn Maltezer Donya van ruim 12 jaar flink wat tandjes en kiezen getrokken. Nu haalde wij haar vanmiddag op en mevrouw is al redelijk de oude, het is een hele stoere en sterke Maltezer die al heel wat gezondheidsproblemen heeft gehad in haar leventje, maar dat ter zijde. De d.a. assistente zei ons dat wij haar een week aan de brokken moesten doen want vers vlees (ze krijgt al 6 jaar CB) gaat in de wondjes zitten en gaat rotten. Toen ik nogal verbaasd reageerde zei ze dat ze niet geweekt hoefde te worden want ik zou verbaasd staan hoe sterk haar kaken zijn. Ze probeerde mij een zak van 2 kg aan te smeren waarop ik zei, geef maar een paar proefzakjes mee  :biggrin2: Op mijn vraag of die brokken dan niet in de wondjes ging zitten zei ze "dat merk je vanzelf"  ::) Gezegd dat ik morgen wel zal bellen met die andere d.a. assistente die ik al heel lang ken en ook weet hoe wij tegenover vers staan.

Het is nog maar de vraag of ze brokjes wil want ze was voordat ze CB kreeg geen makkelijke eter en voor een dagje vind ik het nog niet zo verschrikkelijk, maar een hele week? Wat vinden jullie ervan en raden jullie het mij ook af om haar de eerste dagen tot een week geen CB te geven?
#1875266
Lekker CB geven, of misschien iets licht verteerbaars. Mijn honden hebben nog nooit brokken gehad na een operatie. Altijd iets van CB (als ik dat thuis had) en/of kip wat licht verteerbaar is
Ik vind het verhaal van vlees in de wond o.i.d een beetje lariekoek :-X
#1875277
Bij mijn shih tzu is vorig jaar een stuk kaak met 2 kiezen geamputeerd ivm een kwaadaardige tumor.
Ze heeft gewoon haar kvv gegeten hoor want lijkt me dat de prut vn de brokken ook in de wond kan gaan zitten.
Vind het echt weer zo'n lariekoekverhaal om je maar vooral een zak brokken aan te smeren :-X.
#1875286
Is bij jouw Shih Tzu toen de wond gehecht? Want Wout zei ook tegen de assistente dat toen hij bij de kaakchirurg was geweest dat hij 's avonds ook gewoon gegeten had en haar weerwoord erop was dat dat gehecht werd en dan is het geen open wond. Volgens de assistente lost de brok in de wond makkelijker op dan vers vlees.
#1875321
Dat is een goed idee, alleen heb ik geen keukenmachine maar ik ga het proberen met de blender, desnoods met een klein beetje water erbij voor deze keer. Het stuit mij zo tegen de borst om haar brokken te geven, het lichaampje heeft al een narcose te verwerken gekregen en direct gaat haar maag/darmen aan de haal als ik haar brokken geef, dus door de blender/keukenmachine is een goed idee, thanks!
#1875634
Normaal krijgt ze ´s avonds 90 gram, ik heb haar nu 50 gram gegeven en straks krijgt ze weer 50 gram. Ik was allereerst benieuwd of alles er wel in bleef bij haar en tot nu toe is dat ook zo. Ze keek mij na die 50 gram echt aan, goh is dat alles?  :biggrin2: Ik heb het dus met de blender klein gemaakt, geen water erbij want ze drinkt voldoende.
#1876794
Hoi Suzanne,

Ik heb de CB (zij krijgt lam/rijst) fijngemalen met de blender en het gaat prima naar binnen. Ik ben zelf CB verkooppunt maar CB pup heb ik niet standaard op voorraad maar ik weet dat het dezelfde samenstelling heeft als de CB natuur dus vandaar dat ik het met de blender heb gedaan. Prima gelukt en sinds Donya terug is van de d.a. is ze ook helemaal de oude, ik merk niet dat ze ergens last van heeft en net heeft die andere d.a. assistente nog even gebeld om te vragen hoe het met Donya gaat, zo lief! Ik zal het een paar dagen met de blender doen totdat ik denk dat de wondjes goed dicht zijn en wondjes in een mond geneest nu eenmaal snel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door