Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1875984
Ow sh*t, denk, of weet eigenlijk wel zeker, dat we vlooien in huis hebben... Heb dit nog nooit bij de kop gehad. Zondag vond ik er één bij Doerak op zn kussen, ik wist niet hoe die beestjes eruit zagen maar mn zwager die er was wel. Nou ja, hij heeft heel veel beesten thuis dus misschien had hij er toevallig één mee gebracht. Ik hield alles nauwlettend in de gaten maar vond niets en zag niets bij de honden, ook geen overmatig krabben/bijten.

Nu jeukte het net op mn been, trek ik mn broekspijp omhoog zit er zo'n klein zwart stipje wat weg springt..... :'( :-X

Ik heb meteen de honden weer gecontroleerd en vond nog zo'n beestje als zondag, deze zijn wel 1 mm groot op Doerak, die op mn been was echt een stipje. Bij DJ vind ik niets. De honden krabben nog steeds niet, maar ik heb van de buurvrouw een natuurlijk middel tegen teken en andere insecten gekregen afgelopen zomer, spic repellent heet het. Dat heb ik op de honden gedruppeld en in de stofzuigerzak. Heb alles gezogen en de kussens en het vloerkleed liggen nu in de sneeuw (gaat ze dood in de kou??)

Er zit niets anders op dan blijven controleren en dagelijks (meerdere keren) grondig stofzuigen en alles wassen denk ik? Als ik ze met een paar dagen nog zie spuit ik t huis in met vlooienkiller.

Bah, zoals ik hier wel meer heb gelezen, je krijgt er zelf écht vreselijke jeuk van!!!
Gebruikersavatar
Door kira
#1875994
Ik zou nu al rondspuiten, en al hoewel ik niet van chemisch hou, zou ik rigoreus de honden pipetten gaan geven en over 14 dagen herhalen. En het rondspuiten zou ik de komende tijd herhalen. Doe verder de vlooi papier test op plinten, vochtige tissue, over de plint wrijven, rood? Dan heb je meer vlooien als je denkt. Kleden e.d. heel heet wassen. Stofzuigzak weggooien na gebruik en kop van de stofzuiger insprayen.

Sterkte met actie anti vlooi.
Door Sylvi@
#1875998
En als je een houten vloer hebt met kieren :-X zou ik me goed laten informeren over wat je het beste kan gebruiken (ivm de larven in die kieren zitten).
Succes!
Door DJ_Doerak_Tucker
#1876312
Zo, honden zijn behandeld met advantage (hopen dat het goed gaat bij DJ, hij is nogal gevoelig), heb ze naar buiten gedaan. De kamer (plek waar ze vooral liggen) goed ingespoten, inclusief bank waar Doerak gisteren nog heerlijk bij zijn baasje lag. Een ruim half uur in laten trekken en toen de ramen open gegooid. Ik ben onder de douche geweest en alle kleedjes en kleding is gewassen. Pff, meteen alle taken voor vandaag weer klaar, das dan weer een voordeel! ;) Nu lekker een kop thee en de honden liggen weer binnen op een witte handdoek, kan ik mooi in de gaten houden of er nog wat af komt.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1876793
Hoe lang duurt het voordat zo'n middel als advantage werkt? Wanneer gaan de vlooien dood? Heb het rond 15u gegeven en de vlooien zijn nog springlevend, heb Doerak net gekamt en er een stuk of 5 af geplukt. Bij DJ wederom niets. Doerak is anders altijd heel gevoelig voor beestjes, vliegjes e.d. die op hem zitten. Nu merk ik niets aan hem, gelukkig voor hem.

edit: op internet staat dat het binnen een uur vlooien doodt... Zou het niet werken als ik nu nog vlooien vind?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op wo 29 dec 2010, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door