Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#187663
Arme Ted is momenteel een heel zielig Teckeltje, en ik weet even niet wat ik ermee aan moet...
Ze was al verkouden en liep te niezen, ook was ze een beetje hangerig... Gisteravond verstopte ze zich onder een kussentje op de bank...Guus ging op de bank zitten en..ja dus...op Ted :-\ Afijn, een hoop "kaikaikai" en gepiep, ze rende heel hard weg en was zich duidelijk een breuk geschrokken (Guus ook). We hebben haar gister helemaal bevoeld, maar ze leek nergens pijn te hebben, je kon overal aanzitten. Gisteravond op de laatste ronde liep ze wel, maar niet zo vlotjes, ze trippelde een beetje nuffig naast ons maar hinkte niet. Wel liep ze een beetje 'gedrongen'... Vandaag is het echt een klein hoopje ellende. Terwijl ze normaal de bank op en af stuitert, komt ze nu amper de stoep meer op (eraf gaat goed, erop niet). Volgens mij is het haar linker achterpoot die pijn doet, maar je mag er gewoon aanzitten. Haar overige drie poten gebruikt ze, maar vooral als ze op gras loopt zie je dat ze die ene poot ontlast. Op de stoep loopt ze wel normaal, maar een beetje alsof ze in haar broek heeft gepoept 8) (en ze heeft niet eens een broek ;D) Ik mag overal in knijpen en aan trekken, dan geeft ze geen kik... Ze ligt de hele dag te liggen, wil niet dat Sophie in de buurt komt en kruipt het liefst weg. Ze poept en plast wel normaal en haar temp. is 37.9... Nu begint ze ook nog eens te 'reversed sneezen' en is het helemaal een bibberend hoopje miniteckel.
Ik geef haar nu Traumeel (gisteravond mee begonnen en vanmiddag weer verder gegaan) en vit. C tegen de verkoudheid.
Wat ik me nou afvraag, voor ik morgen mijn maandsalaris afdraag aan de weekend-spoedkliniek, als ik overal aan mag zitten, zou het dan gewoon gekneusd zijn? 'T is zo'n sneu hoopje!
Door Truus
#187666
O jee, arme Tedje. Ze voelt zich duidelijk niet lekker of heeft ze een trauma omdat Guus op haar is gaan zitten?
Als je aan haar pootje mag zitten, lijkt mij niet dat dat het is Geer.
Als Mila iets heeft, doet ze ook zo...is niet vooruit te branden en in zichzelf gekeerd.
Eet ze wel?
Door geer
#187668
Ja, ze eet wel maar zit helemaaaal niet lekker in haar vel. Ze wil wel op schoot (ook bij Guus), dus of het echt een trauma is ??? Maar 't zit me niet helemaal lekker...
Door Netty
#187669
waarom schrijf je over hetzelfde als wat Tof van de week had ???, hoe weet je dat :o, Tof was ook zo zielig.
eerst dacht ik dat het een virus was die de honden in de buurt ook hadden, maar wat je schrijft over raar doen met haar pootjes is exact hetgeen ze gisteren ook deed, ze trok met haar achterpootjes, heel raar, maar ik kon ook niks ontdekken, ze was koud en rillerig en nieste meer dan anders, wilde geen eten en stond een half uurtje later uitgehongerd weer voor voer.
vandaag ging het weer goed....
had Ted ook erge last van bellen in haar buik, het leek wel een orkest, maar geen diaree of spugen, heeeeeeel vreemd, in ieder geval sterkte met je teckel hoopje :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#187670
Ach wat zielig die Ted :'(. Voor mij klinkt het ook als gekneusd :-\. Met die traumeel en vit C zou ik idd mee doorgaan en heb je geen rescueremedie van Bach in huis, tegen de schrik? Al had je dat misschien beter gisteren gelijk kunnen geven :-\.
Tja, ik zou het ook even aanzien, houd haar goed in de gaten en geef haar lekker veel rust.
Beterschap :-*.
Door Helen
#187671
Ik ben een ontzettende miep met mijn hond en ik zou dus onmiddelijk naar de da zijn gegaan. Maar ja, ik heb ook een verzekering, dat maakt de overweging vanuit financieel oogpunt wat eenvoudiger misschien... Maar al had ik geen verzekering trouwens, ik zou het na laten kijken.

Sterkte en beterschap voor Tedje
Door geer
#187672
Bach heb ik wel, maar ben ik vergeten te geven...
Netty, dat pootje is echt pas begonnen nadat Guus erop is gaan zitten :-X, dus of 't een virus is?
Ze eet wel, maar is verder een beetje apatisch...
Door Netty
#187676
bij Tof is er niemand op gaan staan maar ze trok wel met haar pootjes, heel vreemd. en Tof deed ook heel apatisch.
ze wilde bijv. niet bij mij zitten en was helemaal op mijn dochter gefixeerd, waar ze anders nooit naar om kijkt.
ze was helemaal uit haar doen, echt niet normaal.
ik wilde het vandaag afwachten omdat ik ook altijd in het weekend van die dingen met de honden heb >:(
maar gelukkig is het vandaag weer normaal :-\
Door geer
#187677
Helen schreef: Ik ben een ontzettende miep met mijn hond en ik zou dus onmiddelijk naar de da zijn gegaan. Maar ja, ik heb ook een verzekering, dat maakt de overweging vanuit financieel oogpunt wat eenvoudiger misschien... Maar al had ik geen verzekering trouwens, ik zou het na laten kijken.

Sterkte en beterschap voor Tedje
Sja, maar ja, ik mag overal aanzitten en 't is niet zo dat ze mega-hinkelt...vanmiddag piepte ze wel, toen Guus aan haar linker achterpoot voelde... Tannetje raadde mij ook aan om het, met Traumeel, een aantal dagen aan te kijken, maar ik vind 'r zo zielig... En ja Helen, je hebt wel gelijk... het feit dat ik naar de weekend-arts zou moeten die dubbel zo duur is speelt wel mee...vooral als het iets is dat met een paar dagen ook vanzelf beter zou kunnen gaan. Maar het lijkt me zo sterk dat er iets gescheurd of gebroken zou zijn als ik er gewoon aan mag komen?
Door Truus
#187680
Pfffff, moeilijk hoor :-\. Ik zou haar lekker warm houden met een dekentje en met rust laten.En even afwachten.


Geen exstra aandacht geven! Ik weet dat het moeilijk is maar het is beter om dat niet te doen anders denkt Ted dat ze ontzettend braaf is als ze zo doet ;)

Sterkte met Tedje :-*
Door geer
#187685
Ze ligt nu onder een dekentje, een beetje zielig voor zich uit te staren :-\... Toen we in het park andere honden tegenkwamen begon ze heel snel te piepen (vooral tegen de 'wildere modellen')... De bank of stoep afspringen doet ze wel, maar het lijkt wel alsof ze zich niet meer af kan zetten om ergens op te springen. Dat begon gisteravond al en heeft ze nu nog steeds...de stoep klimt ze heel moeilijk op door eerst drie poten erop te wurmen en zich dan af te zetten..of ze blijft gewoon staan...
Door Helen
#187688
Is Guus er met zijn volle gewicht op gaan zitten? Ik denk altijd heel erg doom over inwendige bloedingen en kneuzingen en zo. Maar, nogmaals ik ben echt een ontzettende miep, dus tja....
Door 202spots
#187689
Ach ...zielepietjeTedje toch... :-*
Ik zou ook eerst morgenochtend afwachten hoor Geer..
misschien alleen 'n beetje verrekt en ze zal ook wel geschrokken zijn,vandaar dat ze nu beetje bang is.
Gewoon met rust laten is 't beste denk ik.
Morgen is ze 't misschien vergeten!
Door Truus
#187690
En als ze de bank afspringt,wat doet ze dan met dat pootje? Ontziet ze het dan ook?
Laatst gewijzigd door Truus op za 16 okt 2004, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door