Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1876301
Pip blijft maar dunnetjes... Ze krijgt nu 1200 gram voeding op een dag, dat is 4,5% met een gewicht van 28 kg... Meer voer laat ze staan...
Ik heb al de vettere soorten als geit en eend geprobeerd, maar ze doet er weinig op... Je ziet haar ribben overigens maar lichtjes als ze normaal "rechtdoor" staat

Dit is een foto van Pip van vanmiddag (even ter illustratie, misschien vinden jullie haar wel helemaal niet dunnetjes)
Afbeelding
Door Lizzy
#1876309
wenche schreef: Pip blijft maar dunnetjes... Ze krijgt nu 1200 gram voeding op een dag, dat is 4,5% met een gewicht van 28 kg... Meer voer laat ze staan...
Ik heb al de vettere soorten als geit en eend geprobeerd, maar ze doet er weinig op... Je ziet haar ribben overigens maar lichtjes als ze normaal "rechtdoor" staat

Dit is een foto van Pip van vanmiddag (even ter illustratie, misschien vinden jullie haar wel helemaal niet dunnetjes)
Afbeelding
Ja, ik vind haar ook wel wat dun. Ik kan me voorstellen dat je daar wat meer vet op wilt zien. Tja, lastig.... Ze heeft geen wormen? Je zou wat extra koolhydraat kunnen proberen in de vorm van gekookte bataat en gekookte pompoen en bijv. een extraatje van volle kwark (AH heeft volle Franse kwark) met een geprakt banaantje en een flinke schep rauwe honing. Misschien dat ze dat wel als extra lust. En dat geeft wat makkelijke energie.
Door wenche
#1876339
Lizzy schreef: Ja, ik vind haar ook wel wat dun. Ik kan me voorstellen dat je daar wat meer vet op wilt zien. Tja, lastig.... Ze heeft geen wormen? Je zou wat extra koolhydraat kunnen proberen in de vorm van gekookte bataat en gekookte pompoen en bijv. een extraatje van volle kwark (AH heeft volle Franse kwark) met een geprakt banaantje en een flinke schep rauwe honing. Misschien dat ze dat wel als extra lust. En dat geeft wat makkelijke energie.
Ze heeft geen wormen, dat is al gecontroleerd... Ik zal de kwark met honing en banaan eens proberen, dat zijn alle 3 dingen die ze errug lekker vind (en waar ze misschien nog wel een uitzondering voor wil maken...
Pompoen en bataat is hier zo goed als niet aan te komen...

Moet trouwens ook wel zeggen dat ze heel smal is hoor (als je haar van voren staand ziet dan
Afbeelding
Niet zo'n hele goede foto, maar geeft misschien een beetje een idee
Door nienk
#1876364
dat lijkt inderdaad wel wat dun ja! er zijn opzich natuurlijk honden die gewoon slank gebouwd zijn, maar bij haar lijkt het me dun, als je zo verhouding tussen kop/lijf ziet. Als je haar nou eens vaker op een dag te eten geeft? ik weet niet of je tussendoortjes geeft, maar je zou bijvoorbeeld een kong of iets dergelijks kunnen geven, en dan vol stoppen met vlees. vlees in een gedroogde luchtpijp frutten geeft hier thuis ook groot succes.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1876409
Pip is ook nog erg jong toch??
Mijn ervaring hier is dat ze pas vanaf een jaar of 2 1/2 a 3 pas wat body krijgen.
Daarvoor kan ik voeren wat ik wil, maar krijg er geen gewicht bij.
Bora is 15 kg, ook smal en dun en je voelt de ribben ook behoorlijk. Je ziet ze nog niet.
Zij krijgt ook een kilo per dag, 6 dagen per week. Ook zij is al op wormen gecontroleerd.
Meer eten is voor haar ook geen optie.

Djody had het vroeger ook, maar dat is de laatste paar jaar geen probleem meer.
Gebruikersavatar
Door Zev
#1876418
Ik houd dit topic even in de gaten. Ik heb ook een gratenpakhuis hier en die wil niet aankomen. Hij staat nu op 660g carnibest per dag en hij zou 450 moeten krijgen. Evengoed geen grammetje eraan te krijgen. Wil wat dingen in de oven gaan proberen te drogen (heb ik nog nooit gedaan) en als extraatje geven. Heb ook gehoord dat spiervlees goed is om aan te komen? Meneer blieft niks anders dan vleesjes (vers f gedroogd) en kwark/melk. Fruit komt er niet in. Misschien als ik het prak dat het te doen is door yoghurt o.i.d.
Binnenkort ga ik denk ik toch maar de aktief van CB bestellen, schijnt ook te helpen maar zit dan wel weer rijst in  :-\
Door wenche
#1876428
nienk schreef: dat lijkt inderdaad wel wat dun ja! er zijn opzich natuurlijk honden die gewoon slank gebouwd zijn, maar bij haar lijkt het me dun, als je zo verhouding tussen kop/lijf ziet. Als je haar nou eens vaker op een dag te eten geeft? ik weet niet of je tussendoortjes geeft, maar je zou bijvoorbeeld een kong of iets dergelijks kunnen geven, en dan vol stoppen met vlees. vlees in een gedroogde luchtpijp frutten geeft hier thuis ook groot succes.
Ze krijgt haar eten over 2x per dag en tussendoor krijgt ze altijd een stukje kaas, een stukje fruit, maar net wat ik zelf aan tussendoortje eet... En we trainen nog, dus krijgt ze ook beloningssnoepjes... Kong raakt ze door gefrustreerd...
Ze is nu 1,5 jaar...
Door wenche
#1876457
De eerste bak met kwark, banaan en honing zit er in.... Ondanks dat ze net haar avondmaal had gehad, ging het er goed in...
En ze is me er een keer lang mee bezig... 3 lepels kwark, een toetjeslepel honing en een halve banaan, geeft bezigheid voor 10 minuten...
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1876474
choopy schreef: Pip is ook nog erg jong toch??
Mijn ervaring hier is dat ze pas vanaf een jaar of 2 1/2 a 3 pas wat body krijgen.
Daarvoor kan ik voeren wat ik wil, maar krijg er geen gewicht bij.
Bora is 15 kg, ook smal en dun en je voelt de ribben ook behoorlijk. Je ziet ze nog niet.
Zij krijgt ook een kilo per dag, 6 dagen per week. Ook zij is al op wormen gecontroleerd.
Meer eten is voor haar ook geen optie.

Djody had het vroeger ook, maar dat is de laatste paar jaar geen probleem meer.
Dat is ook mijn ervaring. Zeker bij de borders en kruising mechelaar hier.
Vaak komt dat wel goed als ze wat ouder worden.
Ikzelf zie er persoonlijk ook graag wat iets meer op bij Pip.
Maar heb ook wel als stelregel dat als haar bespiering verder goed is, dat ze niet te mager is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1876504
Je moet het hebben van wel/geen body vooral niet verwarren met (te) dik of te dun zijn.  Pip kan, naar mijn mening ook wel wat extra spek op de botjes gebruiken.  :)

Hier loopt er overigens ook eentje waar niet tegenaan te voeren valt en die is met dit weer ook snel aan de schrale kant.
Door pallas
#1876631
Ik vind haar ook wat uit proporties. Hoe is de bespiering van Pip? Het lijkt wel of ze ook niet al te veel spieren heeft. Maar misschien vergelijk ik haar meer met reuen. :-\

Met Didot kon ik rond Pips leeftijd terug naar 2 keer daags voeren, want hij verbruikte zoveel dat het niet meer verantwoord was om het in één maaltijd te geven. Hij heeft toen ruim boven de 1600gr per dag gezeten en soms wel 2 kilo. Behoorlijk veel voor een border van nog geen 18 kilo.
Maar in de jaren erna is het dik inorde gekomen en nu eet hij netjes een 800gr tot een kilo per dag en weegt 22 kilo schoon aan de haak.
Laatst gewijzigd door pallas op wo 29 dec 2010, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wenche
#1876646
Spieren heeft ze zat... Ze is vreselijk iel gebouwd ook... Uit proportie is ze ook, maar ja, wat doe je daar aan ;) Ze groeit verder niet meer, maar is vrij lang (van kop naar staart)
Ik weet van DeeJay (kruising mechel groenendaeler dat het ook tot een jaar of 2 duurde voor hij wat breder werd... Maar Pip zal niet breder worden, maar moet alleen wat meer vetjes hebben...
Door pallas
#1876834
Heb je al eens geprobeerd om haar vaker aan te bieden per dag? Og misschien een deel gemalen.? Vaak hoor je dat honden dat wel meer willen eten. Tis het proberen waard lijkt me.
Als ze niet meer wil eten dan wat je haar geeft houdt het op..niks an te doen. (Af en toe een wat rustiger dagje geven ofzo nog)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door