Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1875578
Frank heeft spijsverteringsproblemen en moet eten wat makkelijk verteerbaar is. Hij krijgt nu qua botten eendennekken, kippennekken, konijnkarkas, kalkoennekken, eendenvleugels en parelhoenkarkas. Qua spiervlees krijgt hij de enkelvoudig vlees van smuldier, konijn, rund, kopvlees, hert en kipfilet. qua orgaan krijgt hij gemalen mix die ik zelf gemaakt heb van parelhoenhart, lamsnier, kalkoenmaagjes, eendenlever. Daarnaast krijgt hij kippenhartjes, maagjes en lever. Dat laatste dan ipv de orgaanmix. Oh en runderpens krijgt hij ook nog ongeveer 1X per week.
De groentenmix krijgt hij nu niet meer. Ik geef hem twee keer per dag eten. 's morgens krijgt hij spiervlees en orgaan en 's avonds vleesbot.
ik wil ook weer kipkarkas gaan geven, maar weet niet of dat nu wel een goed idee is.
Hij weegt 32 kg en krijgt ongeveer 550-600 gram per dag. Ik geef de verhouding 50-30-20.
Hij krijgt van de DA probioticapasta door zijn eten.
Zijn klachten waren dat hij enorm stinkt uit zijn bek, hij heeft last van gas en hij borrelde nogal luidruchtig. Dat laatste lijkt verdwenen te zijn inmiddels.

Moet ik nog dingen weglaten of toevoegen ofzo?
Is gemalen bot nu beter of zelfs een kvv?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1875747
ik zou het gemalen gaan geven(bot) of goed platslaan....
ook wat kleinere stukjes vlees is makkelijker te verteren...
je zou effies kvv kunnen geven om te zien hoe die het erop doet...
Door Lizzy
#1875797
[quote="hannabelgje"]
Frank heeft spijsverteringsproblemen en moet eten wat makkelijk verteerbaar is. Hij krijgt nu qua botten eendennekken, kippennekken, konijnkarkas, kalkoennekken, eendenvleugels en parelhoenkarkas. Qua spiervlees krijgt hij de enkelvoudig vlees van smuldier, konijn, rund, kopvlees, hert en kipfilet. qua orgaan krijgt hij gemalen mix die ik zelf gemaakt heb van parelhoenhart, lamsnier, kalkoenmaagjes, eendenlever. Daarnaast krijgt hij kippenhartjes, maagjes en lever. Dat laatste dan ipv de orgaanmix. Oh en runderpens krijgt hij ook nog ongeveer 1X per week.
De groentenmix krijgt hij nu niet meer. Ik geef hem twee keer per dag eten. 's morgens krijgt hij spiervlees en orgaan en 's avonds vleesbot.
ik wil ook weer kipkarkas gaan geven, maar weet niet of dat nu wel een goed idee is.
Hij weegt 32 kg en krijgt ongeveer 550-600 gram per dag. Ik geef de verhouding 50-30-20.
Hij krijgt van de DA probioticapasta door zijn eten.
Zijn klachten waren dat hij enorm stinkt uit zijn bek, hij heeft last van gas en hij borrelde nogal luidruchtig. Dat laatste lijkt verdwenen te zijn inmiddels.

Moet ik nog dingen weglaten of toevoegen ofzo?
Is gemalen bot nu beter of zelfs een kvv?

[/quote]

Dus dit is wat je hem nu geeft en hij is nog steeds niet klachtenvrij?
Tja, lastig. Ik weet niet precies waar Frank last van heeft. Als hij moeite heeft met vet, dan is eend niet ideaal. Als hij moeite heeft met vleesbot, dan zou je de vleesbotten kunnen malen of plat kunnen slaan. Ik denk dat kalkoennek vrij zwaar kan zijn, zeker die grote. Ik denk overigens dat je hem beter 1 keer per dag te eten kunt geven en hem spiervlees + vleesbot of orgaanvlees + vleesbot kunt geven. Of, als je dat eng vindt, 2 keer per dag eten (hoewel je het spijsverteringssysteem daar eigenlijk zwaarder mee belast) maar dan ook 2 keer vleesbot + vlees. Maar goed, ik denk dat je zo een prima menu geeft. Tenzij Frank nog steeds tobt, dan moet je misschien nog het e.e.a. gaan aanpassen. Ik zou zelf geen KVV geven. Daarvan weet je niet eens wat er in zit.
Door hannabelgje
#1876406
Hij heeft last van geuren en borrelen. Hij stinkt enorm uit zijn bek en achterkant. Nog erger dan toen ie brokken at. Zijn bek is nagekeken en daar was niks mis mee. De DA denkt dat zijn vertering niet goed gaat. Daarom krijgt hij nu een kuur probiotica.
De eendennekken die hij krijgt zijn heel mager. Hij kauwt ook goed. Maar hij blijft stinken uit zijn bek. Nou weet ik ook niet hoe lang het normaal duurt voor er verbetering merkbaar moet zijn.
hij krijgt 2X per dag eten vanwege zijn medicijnen en omdat ik bang ben voor maagtorsies bij grote maaltijden ineens.
Door Lizzy
#1877170
[quote="hannabelgje"]
Hij heeft last van geuren en borrelen. Hij stinkt enorm uit zijn bek en achterkant. Nog erger dan toen ie brokken at. Zijn bek is nagekeken en daar was niks mis mee. De DA denkt dat zijn vertering niet goed gaat. Daarom krijgt hij nu een kuur probiotica.
De eendennekken die hij krijgt zijn heel mager. Hij kauwt ook goed. Maar hij blijft stinken uit zijn bek. Nou weet ik ook niet hoe lang het normaal duurt voor er verbetering merkbaar moet zijn.
hij krijgt 2X per dag eten vanwege zijn medicijnen en omdat ik bang ben voor maagtorsies bij grote maaltijden ineens.
[/quote]

OK, dus dat is nog steeds het probleem... Ik denk dat jouw DA gelijk heeft. Iets gaat er niet goed met de vertering. Maar wat? Zijn het de darmen, is het de maag of is het misschien zelfs de lever of de alvleesklier? Wat is er verder onderzocht door jouw DA?

Ik weet niet of probiotica genoeg is. Ik heb daar eerlijk gezegd wel mijn twijfels over. Misschien is een bezoek aan een holistisch DA ook nog een goed idee of in ieder geval iets om in je achterhoofd te houden. Want hij zou zo maar een Lycopodium patient kunnen zijn (homeopathisch middel).

Eendennek lijkt heel mager. Maar eend, het vlees, is van zichzelf redelijk vet. Vetter dan kip. Maar als je niet het gevoel hebt dat het dat hij op vet reageert, dan kun je gewoon eend blijven geven.

Hoe is zijn ontlasting eigenlijk?
Door hannabelgje
#1877486
Zijn ontlasting is normaal, hij lijkt daar geen verteringsproblemen te hebben. Er zitten ook geen stukjes bot ofzo in. Hij heeft nog altijd enorme honger, is normaal voor meneer en hij is ook vrolijk en lijkt zelf nergens last van te hebben. Met vlagen drinkt hij wel veel, maar dat komt door het kauwen op hoefjes en buffelhuid denk ik. En hij eet veel sneeuw, of dat wil hij als ik het toe laat.
Door hannabelgje
#1879017
Ik ben nu zijn bot aan het verdelen. Ik geef hem nu 's morgens gemalen bot met spiervlees en orgaan, en 's avonds heel bot met spiervlees en orgaan. Ik zal de hoeveelheid kip verhogen en de eend verlagen.
Mocht dat allemaal nog niet voldoende helpen dan kan ik nog overgaan naar 1x per dag voeren. Ik wil dat dan geleidelijk doen. De ochtendmaaltijd steeds kleiner maken en de avond steeds groter.
Ik moet zeggen dat het gerommel echt helemaal over is. Er lijkt dus wel verbetering in te zitten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1879144
zou geen buffelhuid of hoefjes meer geven...
hier met de verteringsproblemen moest ik juist meerdere keren per dag eten geven, omdat maag het niet aankon, darmen ook niet...
zou als het zo blijft toch eens bloed laten afnemen en het na laten kijken..
Door hannabelgje
#1879328
Als het zo blijft dan laat ik inderdaad bloed afnemen. Het lijkt wel wat beter te gaan. Frank kan niet veel lopen en verveelt zich kapot, door de buffelhuid kan hij zijn ei kwijt en dat wil ik niet van hem afpakken. Hij krijgt niet zoveel. Hij krijgt het alleen als ik erbij ben 's avonds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door