Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Barbaravh
#1875244
Mijn flatcoat is nu 2,5 jaar en staat sinds haar 4maanden op barf. Ze is van pup al altijd heel gulzig geweest.
Nu de laatste weken merk ik dat ze soms na het eten een hele dikke buik heeft. Ze laat dan enorm veel scheten en boeren en dan ontzwelt haar buik wel.
Zijn er nog honden die dit voor hebben, iemand die de oorzaak weet en of het kwaad kan?
Door Lizzy
#1875768
Wat voer je haar precies?

Op zich zit je hier natuurlijk niet op te wachten. Of het kwaad kan weet ik niet, ik vermoed van niet, maar ja, het is wel vervelend. Het kan zijn dat ze lucht meehapt inderdaad.
Door Fynn
#1875844
Staat haar etensbak op een standaard of emmer en is het een gulzige eter?
Dat scheelt bij het lucht innemen.

Groetjes Rian
Door nienk
#1875975
Reus krijgt dat ook als hij te snel gegeten heeft (meestal omdat ie zich opgejaagd voelt, te veel drukte tijdens eten, of als er iemand die hij niet kent te dicht bij zijn voer komt), bolle buik en boeren. ik zorg dus dat ie rustig kan eten, als hij ergens mee naar toe is stop ik zijn vlees vaak in een kong of in een stuk gedroogd luchtpijp, dan gaat het goed.
Door Barbaravh
#1876062
Ik probeer zoveel mogelijk grote dingen te geven, ik snij dus niets in stukken. Enkel sommige soorten spiervlees zijn wat kleiner.
Voor het meeste heeft ze toch wel wat kauwwerk. Ze heeft nog nooit moeten overgeven door te grote stukken in te slikken. Maar ik vind haar toch wel enorm gulzig.
Ze krijgt haar eetkom op de grond buiten, ze kan rustig eten, er is niemand bij haar in de buurt. Ik kan haar in het oog houden via het raam.
Door nienk
#1876109
knaagt/scheurt ze van de grote stukken happen af, of slurpt ze zo hele stukken vlees zonder te kauwen naar binnen? kan me indenken dat er dan wat meer lucht mee naar binnen gaat.. heeft ze het minder als ze bijvoorbeeld een maaltijd met veel bot heeft gehad, waar ze wel op moet kluiven/kauwen?
Door Lizzy
#1876205
vanaalst schreef: als ze zo gulzig is zou ik het wel in kleinere stukken snijden...
Ik ben ook geneigd te zeggen "snijd het vlees eens wat kleiner, kijk eens of het wat doet".
Door Barbaravh
#1877474
Zou er eens moeten op letten wanneer ze het juist heeft. Gisteren waren het kippenkarkassen en orgaan, dus daar is niet veel werk aan en toen had ze geen opgeblazen buik. Vanavond krijgt ze een volledig eendenkarkas waar ze wel wat werk aan heeft, kzal eens zien wat dat geeft.
Ze heeft het ongeveer 1 keer per week, maar het is toch eigenaardig om te zien.
Alvast bedankt om mee te denken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door