Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1875767
hallo allemaal,

ben nogal ziekjes en helemaal vergeten om gisteravond Lodewijk zijn vlees uit de vriezer te halen (nou dan ben ik echt ziek, want ik vergeet het nooit!!).

Nu heb ik dus zijn portie vlees maar even via de ontdooifunctie van mijn magnetron ontdooit en gegeven (alleen het vlees, niet het vleesbot). Is dit slecht om 1-malig te doen?
#1875777
Goeie vraag, ik ben het met mijn zieke kop ook wel eens vergeten.
Heb het wel eens in de magnetron ontdooid als noodoplossing (maar ja zou ik niet met orgaan ofzo doen)maar ik kook dan liever een bak water en leg daar de zakjes in, binnen een uurtje is het dan ook eetbaar.
Door Lizzy
#1875785
Welnee, voor een keertje kan dat geen kwaad. Zolang je maar geen vleesbot in de magnetron doet. Je kunt ook het voer in een metalen-voerbak doen en deze in een teiltje/gootsteen heet water zetten.

Beterschap!
#1876064
Zo, je hebt het stevig te pakken! Zou maar een flinke voorraad probiotica inslaan  ;) beterschap!

Hier gaat er ook een zak in het lauwe water ter ontdooiing, gaat prima. Ik gooi ook wel eens iets in de magnetron maar ik vind het niet echt sneller gaan en omdat het zo onregelmatig ontdooit wordt het hier en daar dan gaar en dat wil ik liever niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door