Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Finn
#1838039
Hallo ik ben nieuw hier dus zal kort eea vertellen. ik ben wim en wij hebben een geadopteerde hond die vanaf Kreta komt. Ik wil mijn hond iets anders bieden dan de standaard brokken. je leest steeds meer dat dit kant en klare slecht is voor de hond. Ik ben op deze site terecht gekomen omdat onze vorige hond ( een rotweiler ) slechtst 5 1/2 jaar is gewoorden en is oveleden aan de gvolgen van epilepsie. Zeer enstige vorm 25 tot 30 aanvallen in  1 weekend was normaal zo om de zes weken. Nu is onze nieuwe hond bijna 3 jaar bij ons en leefde op de bekende supermakt brokken. Afgelopen week lag hij lekker op de bank te slapen en begon te schokken en liet urine lopen. Zeer bekend  verschijnsel voor mij. De vorige hond had dit immers ook tijden zijn aanvallen. Dus ik schrok mij ( heel zacht gezegd) kapot, en dacht nee he niet weer een hond met epilepsie.
Ben gaan googelen en kwam via de epilepsie site hier terecht. Om dat daar staat dat het ook aan brokken  kan liggen die de hond tegenwordig eet. Nu wil ik toch wel proberen over te stappen op ander voedsel en heb al een hoop nuttige info van deze site gehaald. Wil beginnen met KVV en dan langzaamerhand iest van kip incl botjes gaan geven. en het zo langzaam verder uitbouwen. Nu zag ik ook een ste van Farm Food en vroeg mij af zijn dit echt goede brokken. om deze te geven samen met KVV. omdat ik dan zo snelmogelijk van de standaard supermaktbrokken af bent. Heeft iemand ervaring met deze Farm food producten??
Ik moet zeggen onze hond is best een makkelijke eter. eet groente, fruit, vis enz en is nooit aan de diaree.
Nou een heel verhaal zo in het begin maar moet zo veel mogelijk info verzamelen, omdat ik wil dat het wel goed blijft gaan met onze viervoeter. En ik geen hond wil die 3 sorten kalmeringsmiddelen moet slikken om zijn hersenactiviteit te remmen zoals de vorige.
Mvg aan allen WIm
Door Lizzy
#1838066
Hee hoi Wim, welkom op barfplaats. Ik zou m'n hond lekker helemaal over zetten op KVV en geen brokken geven. Want ook de Farmfood brokken kunnen niet tippen aan goede verse, rauwe voeding. FF heeft trouwens zelf ook een merk vers/rauw. Farmfood Fresh.
Door 202Spots
#1838460
[quote="Finn"]
Ha En ik geen hond wil die 3 sorten kalmeringsmiddelen moet slikken om zijn hersenactiviteit te remmen zoals de vorige.
[/quote]
Welcome op BP en het is idd veel beter om vers/rauwe voeding zonder graan en toegevoegde kleur en smaak stoffen aan je hond te geven...
Maar het is jammer genoeg GEEN garantie dat de seizures weg zullen blijven.
En wanneer je hond meds nodig heeft om de seizures onder controlle te houden dan heb je geen andere keus..
Succes
Laatst gewijzigd door mahuni op do 25 nov 2010, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jara
#1838792
Hallo Wim, welkom hier. Onze hond heeft voordat we volledig overgingen op Barf ook de FarmFood fresh voeding gehad (en ook in combiatie met de brok van FF) en ze deed het daar prima op. Ik gebruikte de varianten rundvlees compleet en hart/pens compleet (ook rund). Ze hebben geen andere diersoort in het assortiment.

Zoals gezegd....ze deed het er prima op en met het voer is niets mis denk ik, maar ik zie nu wel een duidelijk verschil in positieve zin nu ze volledig barft. Ook is barfen een stuk goedkoper dan de €3.50 per 400 gram die Farmfood fresh kost  ::)

Groet Allard
Door Nynke
#1840839
Welkom op Barfplaats Wim  :) :)

Ik zou ook overgaan voor 100% op kvv, en als FF Fresh inderdaad zo duur is, kun je ook overstappen naar andere merken, zoals bijv. Carnibest, Energique of Duck.

Bovenin het "hoofdstuk" Vragen en problemen Kant en Klaar Vers vlees vind je heel veel merken met hun websites  :) :)
Door Finn
#1843056
Mensen bedankt allemaal voor jullie reactie`s.
Leer er een hoop van.  Vandaag is het precies 1 week dat Finn op KVV staat. En het gaat heeeel goed. geen diaree of andere problemen. Denk dat hij al goed aan het ontgiften is ontlasting was in begin echt zwart nu wordt het al weer iets lichter. Merk ook een heel ander gedrag, hij is normaal best rustig binnen en buiten erg druk. soms een beetje hyper. Maar sinds de 2e dag van het kvv is hij een stuk rustiger (zal ook best wel door de omschakeling komen). maar toch het valt echt op. Hij had ook heel veel last van groen/gele druppels die hij verloor ( hoort bij mannetjes zeggen ze). maar ook dit is zeker met 95 % verminderd. Wij hopen dat ook dit weg blijft, want het maakt toch overal lastige vlekken op.
Alleen verse lever en paardevlees moet hij nog duidelijk aan wennen, als je het zo geeft dan trekt hij z`n neus er voor op mengen we kleine stukjes dor zijn bv hart en groente dan eet hij ze gewoon op.
Nu willen we hem ook langzamerhand wat botjes gaan voeren kip en andere beginnersbotjes.

Vraagje geven jullie de groente altijd rauw??
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1843540
Welkom op Barfplaats!  :) Fijn om te horen dat de omschakeling vlot verloopt.

[quote="Finn"]
Vraagje geven jullie de groente altijd rauw??
[/quote]

Ja, rauw en gepureerd.
Het spijsverteringsstelsel van de hond krijgt de plantaardige celwanden zelf niet kapot,
maar omdat er wel veel nuttige vitaminen enz. in groenten zitten pureren we de groenten waardoor de celwanden kapot gaan.
Op deze manier kunnen honden toch de voedingsstoffen opnemen.
Door Patj88
#1875722
Hoi

Ik geef farmfoood brokken 5 dagen per week samen met vers vlees, vis, pens of een ei.
2 dagen per week krijgt men hond barf 50% vleesbot (makkelijk bot ivm de brok die hij de andere dagen krijgt) 25% spiervlees 15% orgaan en 10% groenten.
Sins ik op deze manier voer is hij mooier van vacht en ook de slechte stoelgang die hij had bij andere brok ook voorbij.
De fabrikant van farmfood raad aan om bij de brok minstens 1 vers vlees dag per week te geven en het liefst men vuile pens.
Om de bacterieën in de darmen goed te laten ontwikkelen, hier is namelijk geen enkele brok toe in staat.
Op het forum hier is iedereen er van overtuigd dat vers beter is voor de hond, maar ik kan door ondermeer  te weinig vriesruimte nog niet volledig overstappen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door