Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door evenstar
#1875071
Vanmorgen bij de cardioloog/radioloog geweest met proppie onze oudste bull.
Gisteren had mijn eigen DA al foto's van haar hart en longen gemaakt en daar bleek uit dat er vochtachter de longen en in de buikholte zat.
Conclusie proppie heeft een complete 3e graads AV blok met een hartslag van 40 slagen per minuut.
Proppie zou eigelijk aan een pacemaker moeten maar daar beginnen we niet aan vanwege de narcose enz.
Naast medicijnen digoxinum en furosoral kregen we ook het advies om HLD voer te geven want daar zit alles in  en op dat advies heb ik eigelijk heel bot nee ik voer geen brok geantwoord naar de DA assistent.
In de auto terug naar huis vroeg ik me af wat de toegevoegde waarde is van lichtverteerbaar voer want ik begrijp dat HLD voer dat is bij hartklachten.
Moet ik proppie nu anders gaan voeren nu ze hartklachten heeft.
Door Lizzy
#1875259
HLD van welk merk? Want ik ken alleen Trovet HLD en dat is bij spijsvertering en lever problemen. Dus dat slaat nergens op, om dat bij hart problemen te geven :-\
Door Lizzy
#1875265
Je hebt wel Hills HD en dat is voor hartproblemen. Dit zijn de 'voordelen' volgens Hill's:

Key Benefits

Prescription Diet® h/d® is formulated with the following benefits:

    * Low level of sodium to help maintain normal blood pressure
    * High level of taurine to help support cardiac muscle metabolism
    * High level of L-Carnitine to support healthy heart function
    * Increased B-vitamins and magnesium to help replenish nutrients lost when receiving diuretics

Nou kijk, daar zit in:

Whole Grain Corn, Pork Fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), Soy Protein Isolate, Chicken By-Product Meal, Chicken Liver Flavor, Dried Egg Product, Powdered Cellulose, Potassium Citrate, Dicalcium Phosphate, Calcium Carbonate, Natural Flavor, Choline Chloride, Soybean Oil, vitamins (L-Ascorbyl-2-Polyphosphate (source of vitamin C), Vitamin E Supplement, Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement), L-Lysine, Taurine, Vitamin E Supplement, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Calcium Iodate, Sodium Selenite), DL-Methionine, Magnesium Oxide, preserved with Mixed Tocopherols & Citric Acid, L-Carnitine, L-Tryptophan, Phosphoric Acid, Beta-Carotene, Rosemary Extract.

Jippie :-X

Als je mij vraagt, kun je veel beter een vitamine B complex geven. En extra magnesium, kan ook geen kwaad. L-Carnitine is belangrijk maar 2 keer raden wat de natuurlijke bron is. Juist, vlees. Taurine, twee keer raden wat de natuurlijke bron is. Juist, ook vlees. Wat ik zelf zou doen: visolie geven. En misschien Co Enzym Q10. En een B complex preparaat. En voor de magnesium zou ik wat extra groenten en rauwe gemalen noten gaan geven. Of een supplement. Maar deze brokken zooi kwam er bij mij nooit in.
Door evenstar
#1875411
Dank je Lizzy voor het uitzoeken  :-*
Eind van de week op controle en dan zal de DA er wel overbeginnen.
Ik ga proppie een vitamine complex erbij geven en mag ze de tijd die ze hier nog heeft lekker haar prakkie vlees eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door