Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1874659
Gister konijnenkoppen gehaald, hoopte eigenlijk dat ik ze niet doormidden hoefde te hakken. Mabiche mag nu eigenlijk nog maar 144 gram vlees /bot, en de kleinste kop weegt 200 gram! Hoe zit t met de verhouding vlees/bot/orgaan met een konijnenkop?
Ingrid
Door jara
#1874760
Zo heel precies neem ik de gewichten niet, ik gebruik het als richtlijn. Wanneer ze de ene dag wat meer heeft gehad (of meerdere dagen als het zo uitkomt), dan geef ik daarna iets minder. Aan het eind van de week klopt het over het algemeen aardig wat ze gehad heeft.
Door vagebond
#1874808
Eerlijk gezegd doe ik normaal gesproken ook niet zo moeilijk, maar ik zit nu netjes alles uit te meten elke dag omdat ze nu drachtig is. Mss toch wel overdreven, doe ik morgen anders minder bot idd. Groetjes Ingrid
Door Boez
#1874892
Konijnenkop is voornamelijk bot, in mijn ervaring zit er nauwelijks vlees aan. Ik moest het altijd echt aanvullen met spiervlees om poepperikelen te voorkomen.
Door tiny
#1874973
[quote="Boez"]
Konijnenkop is voornamelijk bot, in mijn ervaring zit er nauwelijks vlees aan. Ik moest het altijd echt aanvullen met spiervlees om poepperikelen te voorkomen.
[/quote]

Haha, en dat scheve tongetje dan wat er wel eens uithangt? ;D
Nee hoor, hier krijgen ze een kop vanavond aangevuld met hertentong en een paar gamba's.
Door Boez
#1875208
;D ja dat scheve tongetje is altijd wel een beetje sielug...

Tsja er zit idd wat oog, ieniemienie hersen en het tongetje dus in.. Mijn hond weegt 22 kilo dus ik vind dat verwaarloosbaar, wellicht kan je het met een kleinere hond wel meetellen.
Maar belangrijker, los van de percentages, is dat hij gaat krijtpoepen van alleen konijnkop. Dus vandaar mijn advies, geef er wat spiervlees bij.

(Overigens geef ik het niet meer, mijn hond is er bang van! ;) )
Door Irish
#1875215
Cassie is dan ook een schijtebroek :P Kwartels zijn veeel enger :nerves:
Ik geef ook wat spiervlees bij een nijnenkopje :)
Door vagebond
#1875287
;D Mabiche is een teckel, en wat voor eentje, niets is veilig, jonge vlieders die per ongeluk in de tuin lopen, pakt ze zomers ook als toetje.
Of ratten die al een poosje liggen weg te rotten, lust ze ook nog wel. Ik geloof niet dat ze preuts is met wat ze voorgeschoteld krijgt.
Ze hebben lekker geknaagd met die konijnenkop trouwens en vanavond heb ik ze spiervlees bijgegeven.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door nova
#1875761
[quote="vagebond"]
Gister konijnenkoppen gehaald, hoopte eigenlijk dat ik ze niet doormidden hoefde te hakken. Mabiche mag nu eigenlijk nog maar 144 gram vlees /bot, en de kleinste kop weegt 200 gram! Hoe zit t met de verhouding vlees/bot/orgaan met een konijnenkop?
Ingrid
[/quote]

Ik reken het orgaan van een konijnekopje niet apart, hier gaat het gewoon door voor vleesbot.

Wil je de kopjes niet hakken, , maar wel  het gewicht van vleesbot hanteren, dan zou je 2  een konijnekopje kunnen geven, en de derde dag geen vleesbot maar alleen spiervlees.
dan heb je de verhouding weer rechtgetrokken  :)
Door Lizzy
#1875791
[quote="vagebond"]
Gister konijnenkoppen gehaald, hoopte eigenlijk dat ik ze niet doormidden hoefde te hakken. Mabiche mag nu eigenlijk nog maar 144 gram vlees /bot, en de kleinste kop weegt 200 gram! Hoe zit t met de verhouding vlees/bot/orgaan met een konijnenkop?
Ingrid
[/quote]

Misschien kun je een kopje geven dat zo rond de 280 gram weegt en het halverwege wegnemen en de volgende dag weer aanbieden? Ik zou er wel wat spiervlees of pens bij geven, aangezien kopjes wel erg kaal vleesbot is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door