Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Stephanie777
#1874501
Daar ik al een paar weken meelees, heb ik me ook maar lid gemaakt, dat communiceert wat prettiger!
Ik ben Stephanie, 34 jaar, woonachtig in het zuiden des lands, op een hele mooie plek: de tuin grenst aan het park en als ik de straat over steek, loop ik de hei op. Niet alleen ikzelf vind dat een genot, mijn Hovawart van bijna 13 maanden doet ook niks liever dan wandelen, achter stokken aanrennen en met andere honden spelen. Heerlijk!

Ze (Boedha) kreeg van de fokker Eukanuba mee en daar zijn we eigenlijk niet van afgestapt; ze deed het er prima op. Mooie glanzende vacht, energiek, goede ontlasting, weinig verharen. Het kwam dan ook niet in me op om haar iets anders te voeren. Ik had, toen we haar pas hadden, wel eens iets over barfen gelezen, maar dat sprak me toen niet aan.

Op de hei kwam ik echter Theo tegen, een fervent barfer inmiddels, onze honden zijn ongeveer even oud en spelen graag met elkaar. Hij vertelde eigenlijk elke keer vrij enthousiast over het vers voeren en toen ben ik maar weer eens gaan lezen. En groeide mijn interesse. De laatste weken krijgt boedha ongeveer 50% vers (KVV of barf) en 50% brok. Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit welke richting ik op wil. Helemaal over naar barf? Of liever, voor het gemak, KVV? Of toch fifty-fifty blijven geven?
Wel weet ik dat het vers voeren erg goed bevalt: met name het gezondheidsaspect uiteraard, maar het lijkt me voor de hond toch ook een stuk leuker en lekkerder eten.

Anyway, ik zal hier nog wel vaker aanwezig zijn want ik vind het een geweldig forum!
Door Stephanie777
#1877151
Hier wat foto's van mijn lieverd:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en als kleintje: Afbeelding

Heb ze zo klein mogelijk gemaakt, maar moest minimaal 400 pixels om ze te kunnen uploaden bij MijnAlbum! Mag geloof ik niet, ik zal ze daarom morgen of overmorgen weer verwijderen  :-\

Heb vandaag voor het eerst KVV van Naturis gekocht, 7 kilo in allerlei verschillende soorten. Benieuwd of het net zo goed bevalt als Smuldier.
Door Stephanie777
#1879777
Na woensdag is ze nog mooier, dan gaat ze voor het eerst naar de kapper!  :curlers: De laatste loopsheid-geurtjes eruit wassen, zodat ze tenminste niet meer door elke reutje dat voorbijkomt wordt besnuffeld. De dierenarts vond haar trouwens wel een onsje hier en daar te dik! Denk dat ik de schuldige ben...  :-[ naast haar KVV krijgt ze regelmatig Barfhapjes en als ik weer wat nieuws zie, kan ik bijna niet wachten om het haar te laten proeven! Beginnersenthousiasme denk ik.. vanaf het nieuwe jaar maar weer strikt aan het voorschrift gaan houden.    :lolipop:  ;)

Theo: alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst! Als je  omhoog kijkt en heeeeel mooi siervuurwerk ziet, dan komt dat van onze kids!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door