Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1874362
Volgens mij is het zo dat het moet worden opgenomen door de slijmvliezen in de bek.
Dus als je het mengt met voer dan komt het in de maag .....
En uiteindelijk wordt het wel opgenomen en komt het in het bloed terecht maar ik denk wel dat je dan een stukje van de effectiviteit mist.
Als ik het verkeerd heb ..... (1 vd dierenartsen misschien ?) dan mag je me gerust corrigeren hoor !
Misschien heb je iets anders kleins wat ie lust wat je m zo kunt geven ?
Ik deed het altijd op een stukje lu-cracker.
#1874382
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik krijg het niet op een andere manier naar binnen. Moet 10-20 druppels geven,  zelfs als ik dat op een stukje vlees zou doen denk ik niet dat dat lukt: door de sterke alcoholgeur ruik je het stukje vlees niet meer :-\

Het ging dus bij jouw hond op die manier ( cracker) wel goed begrijp ik?
#1874569
Reus krijgt Puur Jeuk, en zeker met de ontgiftdruppels er door stinkt dit ook enorm, hij wil t ook niet. gelukkig is ie klein, dus ik kan m klem houden dus mn knieën en dan met een spuitje in de bek doen. (neem aan dat jou onderschrift je hond is, dus dan is dat lastig..) merk wel dat als ik er een heel klein beetje water bij doe (echt een paar druppels) het al veel beter gaat, in verhouding is dat natuurlijk veel. dus wie weet met wat water (of vlees nat?) aanlengen en dan in de bek spuiten? wellicht moet je hem alsnog dan stevig vast houden, ik heb dat reus enigszins aangeleerd door hem klem tussen mn knieën te aaien en wat lekkers te geven, of als ie al moe is een beetje te spelen van zijn flostouw, daardoor ondergaat hij het nu al veel rustiger.
#1874738
homeopathische druppels mag je ook op een suikerklontje geven (dat doen we altijd bij paarden die geen oud brood willen). Ik weet het is niet echt top, maar ja soms moet je wat... mijn eigen mensen producten krijg ik ook altijd kant en klaar in suikerkorreltjes (ik neem ook geen vieze druppels  :P ::))
#1875311
oh dat is een goede tip! dank je wel. dat met dat spuitje is 2 keer per dag een enorme toestand hier in huis. ga straks dat proberen.

even later...

heb het geprobeerd, voelde me wel een beetje een junk. (iets warmen in een lepel, en dan een spuitje..). het ruikt inderdaad een stuk minder, dus voor de hond zou het denk ik minder vies moeten zijn. maar ik geloof dat die van mij nu gewoon iets heeft tegen het spuitje, want echt makkelijker ging het niet, al stond hij daar na wel minder te tongelen en niezen, dus misschien was het toch minder smerig.
Laatst gewijzigd door nienk op di 28 dec 2010, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1875451
Met dat spuitje is me 1 keer gelukt ::), daarna wist meneer precies wat er ging komen en is dan echt niet in bedwang te houden.
Heb het trouwens zelf ook geproefd en het is echt goor, kan me voorstellen dat het beestenspul op de loop gaat....

Ik ga het morgen proberen , flesje was omgevallen en de dop niet helemaal dichtgedraaid.....  nieuw flesje halen dus!
#1875970
kom net van de holistische dierenarts, waar Reus al zijn fijne druppels van krijgt. hij zei dat het met homeopatische druppels het belangrijkst is om ze op een nuchtere maag te geven, maar het moet ook geen te grote martelgang worden want daar is de hond niet bij gebaat, mag van hem nu Reus zijn druppels midden op de dag en s avonds laat geven met een klein beetje vlees. hij vind het alsnog stinken, maar als ik het vlees en de druppels meng en het dan van mijn vingers laat eten, dan gaat het goed, merk ik net.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door