Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1784315
Onze border collie heeft zelfs na pipetjes in de nek van advantage nog steeds vlooien. Nu doe ik al knoflook door de groenten mix, maar wil eiegnlkijk tijdelijk ook een teentje knoflook extra door het eten doen. Maar hoeveel knoflook mag een hond van 18 kilo hebben zonder dat het schadelijk is?
Door stephany
#1784332
Heb zelf nog even zitten zoeken, maar denk als je 2 teentjes per week geeft je nog wel veilig zit? Alleen onze border heeft er last van de andere hond en katten helemaal niet, wel heel vreemd. De border staat nu toch al een maand of 8 op barf. Maar wil de aankomende maanden pipetjes geven die aanwezige vlooien en larven doden en als extra knoflook zodat ik die beesten uit kan roeien!!
Zou toch een keer moeten lukken zou je zeggen...
Door Bullmastiff gek
#1787212
Ik zou het niet weten, ik geef wel knoflook tegen wormen en vlooien, maar dit zijn de bonbons.
Mack  weegt 55 kilo en krijgt er drie per dag , en Kay weegt 40 kilo en krijgt er twee per dag.


Op het doosje staat 1 tablet per 10 kg lichaamsgewicht, maar hoe dat met verse knoflook zit weet ik niet.
Ik vraag het mezelf ook af eerlijk gezegd,
Door 202Spots
#1787492
stephany schreef: Onze border collie heeft zelfs na pipetjes in de nek van advantage nog steeds vlooien. Nu doe ik al knoflook door de groenten mix, maar wil eiegnlkijk tijdelijk ook een teentje knoflook extra door het eten doen. Maar hoeveel knoflook mag een hond van 18 kilo hebben zonder dat het schadelijk is?
Knoflook is geen garantie tegen vlooien of wormen, maar je zou 1 teentje verse knoflook per dag kunnen geven.
Zie ook:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1543118
Ik zou geen capsules/tabletten geven want dat is geconsentreerd , om genoeg poeder voor de capsule/tablet te maken,
is er veel meer dan 1 teentje verse nodig, en dan geef je met 1 capsule/tablet dus eigenlijk veel te veel.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 12 okt 2010, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door stephany
#1790251
202Spots schreef: Knoflook is geen garantie tegen vlooien of wormen, maar je zou 1 teentje verse knoflook per dag kunnen geven.
Zie ook:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1543118
Ik zou geen capsules/tabletten geven want dat is geconsentreerd , om genoeg poeder voor de capsule/tablet te maken,
is er veel meer dan 1 teentje verse nodig, en dan geef je met 1 capsule/tablet dus eigenlijk veel te veel.


Nee helaas is het geen garantie! Was ook wel van plan verse knoflook te geven. Een hondje van kennissen van mij hadden ook al alles geprobeerd tegen vlooien ( bij brokken hond) en blijkbaar was het een wereld tip voor ze om knoflook te geven want de hond heeft geen vlooien meer.
Maar goed de ene hond is de andere niet, maar kan het op zn minst proberen.
Door jara
#1830154
Jara krijgt 3x in de week een half teentje knoflook gemalen en ik meng dat met het gemalen zeewier door het eten, weet nog niet of het helpt tgen vlooien (ze heeft ze iig nog niet gehad tot zover), teken zijn wel dol op haar (tot vorige week had ze bijna elke dag er wel 1, dacht dat tekenseizoen wel over was nu....)
Stinken uit d'r bekkie naar knoflook heb ik nog niet gemerkt....
Door Saartje
#1874025
Hallo allemaal, ik heb laatst begrepen dat knoflook voor honden en katten gevaarlijk is omdat het het bloed afbreekt is er iemand die daar iets meer van weet??
vriendelijke groet Anneke
Door Suzanne
#1874092
Hm... als de hond al vlooien heeft kun je natuurlijk niet volstaan met de hond te behandelen; je zult de omgeving EN de andere aanwezige honden ook moeten behandelen.
Denk ook aan een behandeling voor het interieur van je auto....

Suzanne
Door Mevroi Kruim
#1874855
Saartje schreef: Hallo allemaal, ik heb laatst begrepen dat knoflook voor honden en katten gevaarlijk is omdat het het bloed afbreekt is er iemand die daar iets meer van weet??
vriendelijke groet Anneke
Dat klopt, er zit een stofje in de look- en uiensoorten die bepaalde deeltjes in het bloed afbreekt waardoor er bloedarmoede kan ontstaan. Mensen zijn daar veel minder gevoelig voor dan honden, katten en paarden bv. Daarnaast is knoflook een aardig effectief antibioticum dus grotere hoeveelheden kunnen ook slecht uitwerken op de darmbacterien. Kleine hoeveelheden knoflook zijn niet schadelijk en zouden een goede uitwerking kunnen hebben maar je moet dus wel uitkijken voor overdoseren.
Door *Flip*
#1875106
Suzanne schreef: Hm... als de hond al vlooien heeft kun je natuurlijk niet volstaan met de hond te behandelen; je zult de omgeving EN de andere aanwezige honden ook moeten behandelen.
Denk ook aan een behandeling voor het interieur van je auto....

Suzanne
ik heb ze idd eens via de honden bij mijn ouders mee genomen op mn kleding in de auto. Na 2h rijden zit de auto dan ook wel vol. De volgende dag de kat vlooien. Kat en huis chemisch behandeld, maar kwam steeds terug. Tot bij mij het lichtje ging branden dat de auto wrs ook vol zat en idd, nadat die ook gereinigd (hebben gelukkig een waterstofzuiger) was, huis natuurlijk ook nog een keer, was het probleem over.
Als het bij de hond steeds terug komt zal ik ze ook een grondig wassen tegen vlooien. Ondanks dat ze er niet allemaal last van hebben wil het niet zeggen dat ze ook niet allemaal enkele vlooiennestjes mee dragen.
Door Saartje
#1875593
Mevroi Kruim schreef: Dat klopt, er zit een stofje in de look- en uiensoorten die bepaalde deeltjes in het bloed afbreekt waardoor er bloedarmoede kan ontstaan. Mensen zijn daar veel minder gevoelig voor dan honden, katten en paarden bv. Daarnaast is knoflook een aardig effectief antibioticum dus grotere hoeveelheden kunnen ook slecht uitwerken op de darmbacterien. Kleine hoeveelheden knoflook zijn niet schadelijk en zouden een goede uitwerking kunnen hebben maar je moet dus wel uitkijken voor overdoseren.
Dus met een kleine hoeveelheid zou het geen kwaad kunnen voor de kleine teckels ik heb echt kleine teckels
Katten is niet goed heb ik begrepen maar die willen het ook niet eten die zijn te lastig mjet eten hihih
Wat zou je katten kunne geven tegen vlooien en wormen?
Door Saartje
#1875595
Pedro98 schreef: Net Ukkie ook een beetje knoflook gegeven, maar meneer doet wel beetje stink uit zijn bekkie naar knoflook.
Wat een liefieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door