Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boukje en Sara
#1872465
Ik heb veel gelezen dat Smuldier en Rodi de minste kwaliteit hebben van alle vers vlees merken.
Toevallig voer ik deze twee met de reden dat het financieel zo te doen is voor me en dat er hier volgens mij niks anders te verkrijgen is (hoewel ik iets gelezen heb over carnibest).
Nu is mijn vraag. Door deze twee merken te voeren, is ondanks dat het de mindere merken zijn nog altijd beter dan brok neem ik aan?
Het is toch al een hele stap vooruit dan brok voeren?
Door nienk
#1872796
zeker beter dan brok ja! dat Reus net overzette op kvv heb ik wat verschillende dingen geprobeerd, en hij deed het op smuldier beter dan op carnibest. uiteindelijk uitgekomen op lotgering, maar hoorde nu van de holistische DA dat er bij hem van alle honden met jeuk klachten er bovengemiddeld veel op lotgering staan..
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1872840
[quote="nienk"]
zeker beter dan brok ja! dat Reus net overzette op kvv heb ik wat verschillende dingen geprobeerd, en hij deed het op smuldier beter dan op carnibest. uiteindelijk uitgekomen op lotgering, maar hoorde nu van de holistische DA dat er bij hem van alle honden met jeuk klachten er bovengemiddeld veel op lotgering staan..
[/quote]

Kan dit helaas beamen. Geef m'n hondjes tot een maand of acht energique. Destijds daarna overgestapt op Lotgering, gevolg doffe vacht en oorontsteking.
Het voer zag er zo goed uit, maar ben onmiddelijk gestopt en overgegaan op Energique en Smuldier, het resultaat was en is verbluffend.
Energique honden, glanzende vachten, mooie ontlasting. Topscores op de HD en ED onderzoeken.
Ook nog eens betaalbaar. Ik verander niet meer!
Door Boukje en Sara
#1872971
Bedankt voor de reacties.
Dan laat ik het even zo als het nu is.
Lotgering is hier ook te koop, maar niet de compleet versie, dus dat doe ik maar even niet.
En als ik bestel denk ik dat ik behoorlijk wat moet afnemen en dat gaat niet, kan net voor anderhalve week kwijt in mijn kleine vriezertje.
Maar wat ik geef is dus prima, dus laat ik het even zo  :biggrin2:
Door Chunga
#1873036
Problemen met een doffe vacht zijn ook te verhelpen door Hokamix voor huid en vacht te geven (poeder).
Onze grijs/witte newfy Lady doet het erg erg goed op....
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1873194
Iemand kan een bepaalde kvv heel goed vinden, maar als jouw hond het daar niet goed op doet of hij lust het niet, dan is dat voor jouw hond dus geen goede kvv.
Zo denkt iedereen anders over verschillende merken kvv.
Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat een kvv een natuurlijke calciumbron heeft (gemalen bot), zéker bij pups die in de groei zijn.

Je zou ook nog een paar BARFdagen in kunnen lassen om de prijs wat te drukken, al is dat misschien wat lastig als je weinig vriesruimte hebt.
Door Limpy
#1873267
[quote="Nynke F"]
Misschien een klein vriezertje erbij kopen?? Op MP vind je ze voor een schijntje  ;)
[/quote]

Leuk kerstkadootje voor jezelf en de honden....
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1873975
Ik ben met onze honden een poos geleden begonnen met Smuldier en Carnibest maar ik kan nu, samen met iemand uit mijn woonplaats, bestellen bij Lotgering. Ik vind dat er toch net wat beter uitzien en ze vinden het heel lekker.
We zijn nu net terug van 10 dagen Terschelling en ik kon voor die periode het vlees van Lotgering niet meenemen dus ik heb daar weer Smuldier gekocht en het ging ook weer uitstekend.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet terug heb hoeven stappen op een brok en ze hebben het er weer prima op gedaan  :daisy:
Door Pedro98
#1874012
[quote="Nynke F"]
Misschien een klein vriezertje erbij kopen?? Op MP vind je ze voor een schijntje  ;)
[/quote]

Ben ook nog steeds opzoek, maar prijzen komen vaak in de buurt van nieuwprijs.
Door Lil
#1874730
als je iets geduld hebt vind je op mp en dergelijke sites ook wel eens een oude vriezer die je (bijna) gratis kunt ophalen. Zo heb ik er hier ook eentje staan: ziet er niet uit, lak eraf en wat roestplekken op de deur en wat verplekken. Het is wel de beste vriezer die ik hier heb staan. De nieuwe kan daar echt niet aan tippen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door