Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#187311
Hallo allemaal,
Vanavond ben ik naar Lucas Klamer geweest er lag allerlei wild, ook wild zwijn. Weet iemand hier of dat wel gegeven mag worden? Of hebben wilde zwijnen geen last van het Auretsky[??] virus? Ik heb een fazant meegenomen, ben benieuwd wat ze er van vinden ;)
Door casangio
#187374
harns49 schreef: Hallo allemaal,
Vanavond ben ik naar Lucas Klamer geweest er lag allerlei wild, ook wild zwijn. Weet iemand hier of dat wel gegeven mag worden? Of hebben wilde zwijnen geen last van het Auretsky[??] virus? Ik heb een fazant meegenomen, ben benieuwd wat ze er van vinden ;)
Ziekte van Aujesky is een pseudo rabies virusziekte.
Dus wilde zwijnen kunnen het ook krijgen. Als je wild voert moet je het sowieso een tijd in de diepvries leggen. Om op zeker te spelen doe ik het minimaal 3 weken dat is voor de parasieten, enz. Ik persoonlijk zou zelf geen wild zwijn voeren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#187391
CaSanGio schreef:

Ziekte van Aujesky is een pseudo rabies virusziekte.
Dus wilde zwijnen kunnen het ook krijgen. Als je wild voert moet je het sowieso een tijd in de diepvries leggen. Om op zeker te spelen doe ik het minimaal 3 weken dat is voor de parasieten, enz. Ik persoonlijk zou zelf geen wild zwijn voeren.
Als het al bij LK in de koeling ligt hoef je niet meer bang te zijn voor parasieten.
Wild zwijn zou ik ook niet geven omdathet naast de zeer afwijkende smaak ook de jeukveroorzakende eigenschappen heeft die gewoon varkensvlees ook heeft.
Door Nelly
#191091
Wild zwijn zou ik ook niet geven om de reden die Angelique noemt, maar ook omdat ik het zelf veuls te lekker vind! :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door