Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1873278
Arme Beau heeft dus een abces aan zn anaalklier die naar buiten uitbreekt.
Gister met hem naar de da geweest die heeft er een gat in gemaakt maar
kwam nog niet zoveel prut uit, was nog niet rijp!! Nu eerst 7 dagen ab!!
Gelijk ff gevraagd over zn heupen (zijn erg stram) moeten volgende week
voor heupfoto heen!! Hopen dat het meevalt!! Dat voor een Beagle van
4.5 jaar oud!!!
Laatst gewijzigd door ollybeausteffy op vr 31 dec 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#1873622
Hij heeft nog nooit problemen gehad met zn anaalklieren dus baalde hier ook flink van!! er hangt nu zo'n
zure lucht in huis!! maarja voor hem is dit vervelender dan voor ons.
ik maak me meer zorgen over zijn heupen! zolang we hem hebben hebben we al het idee dat zijn heupen
niet goed zijn maar het leek vooral door zn ernstige overgewicht te komen (we hebben hem via marktplaats
bij mensen gehaald die hem behoorlijk vet gemest hadden) hij kon toen niet eens op de bank komen!! Nu
springt hij over de rugleuning heen!!
maar we wachten het af!! hoop dat het meevalt!!
#1879143
Nou heupfoto's zijn gemaakt. Zijn heupkommen zijn niet diep genoeg  :( moeten nu dus stoppen met behendigheid.
Gelukkig was er nog geen slijtage of ontsteking te zien, maar is het nu verstandig om toch glucosamine te gaan geven??
We kunnen er denk ik op wachten dat ie op den duur last gaat krijgen van zijn heupen?! Hij wordt in mei 5 jaar dus nog best jong!!
#1879192
als je hem goed bespierd houdt, dan hoeft ie er geen last van te krijgen... dus veel fietsen rechtlijnige beweging om zn bespiering optimaal te maken/houden (draven beslist niet galoperen), inderdaad stioppen met behendigheid want dat is een aanslag op zn heupen. overgewicht ook vermijden dat is ook zeer slecht voor de gewrichten...
Door Lizzy
#1879265
ollybeausteffy schreef: Nou heupfoto's zijn gemaakt. Zijn heupkommen zijn niet diep genoeg  :( moeten nu dus stoppen met behendigheid.
Gelukkig was er nog geen slijtage of ontsteking te zien, maar is het nu verstandig om toch glucosamine te gaan geven??
We kunnen er denk ik op wachten dat ie op den duur last gaat krijgen van zijn heupen?! Hij wordt in mei 5 jaar dus nog best jong!!
He gatver, dat is rottig nieuws :(. Ik zou zeker visolie en glucosamine geven en hem zeer gespierd houden. Dan hoeft een hond er geen last van te krijgen, van HD. Maar balen is het wel......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door