Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1871996
Hoi Hoi,

Ik zou graag de energie waarde van carnibest en carnivoer willen weten, ik kan het nergens vinden. Mijn dierenarts vroeg er naar. Ik geef mijn sheltie pup nu 3x per dag tussen de 65 en 70 gram per keer.

Ze is nog iets te dun, ik ga nu weer een aantal weken 4 keer per dag voeren kijken of ze dan iets meer aan komt. Het is wel een actieve pup.

Misschien weet iemand wat de energie waarde is, dan hoor ik het graag!

Gr judith
#1872596
.... als ze te mager gaat worden geef je toch gewoon wat meer???

darvoor hoef je de energetische waarde toch niet te weten. En met dit weer heeft het lichaam meer energie nodig om op temperatuur te blijven. Dan zou je wat meer vettere diersoorten kunnen geven
#1872744
Er staat in de tabel toch gewoon de Kj hoeveelheid? Ik neem aan dat ze daar kilojoules mee bedoelen. Volgens mij rekenen de meeste mensen in kilocalorieën maar er is een formule voor om dat om te rekenen, moet via google makkelijk te vinden zijn denk ik.
#1890715
Het ligt er helemaal aan welke kvv je voert... carnibest heeft ook varianten...edit: jonge honden en pups hebben tussen 40 en 60 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.... http://www.djairosnature.nl/pages/sub/2 ... ibest.html

Die eerste tabel  van carnivoer is super!! er staat letterlijk per 100 gram het aantal kilojoules... dus 100 gram rund is 975 kilojoule 100 gram kip 884...
Laatst gewijzigd door ramoontje79 op za 08 jan 2011, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#1890833
[quote="judith13"]
Hoi Hoi,

Ik zou graag de energie waarde van carnibest en carnivoer willen weten, ik kan het nergens vinden. Mijn dierenarts vroeg er naar. Ik geef mijn sheltie pup nu 3x per dag tussen de 65 en 70 gram per keer.

Ze is nog iets te dun, ik ga nu weer een aantal weken 4 keer per dag voeren kijken of ze dan iets meer aan komt. Het is wel een actieve pup.

Misschien weet iemand wat de energie waarde is, dan hoor ik het graag!

Gr judith
[/quote]

Ze weegt 3,5 kilo... je hoort dus minimaal 3X 40-60 gram te voeren... per maaltijd... (volgens carnibest...) jonge honden en pups hebben tussen 40 en 60 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.... http://www.djairosnature.nl/pages/sub/2 ... ibest.html

Die eerste tabel  van carnivoer is super!! er staat letterlijk per 100 gram het aantal kilojoules... dus 100 gram rund is 975 kilojoule 100 gram kip 884...


sorry voor de dubbelpost... kan ik het eerste bericht niet verwijderen...???? :-\
Laatst gewijzigd door ramoontje79 op zo 09 jan 2011, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door