Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#187139
Ja het is echt waar, Tjees heeft ook weer iets.
Eerst dacht ik dat het misschien een teek was, dus ik kijk en voel, voel ik er ineens meer, dus ik denk he das gek. Kijk ik heel goed, zijn het allemaal kleine wondjes met korstjes erop.
Aan de linkerkant van zijn kop heeft hij een groter plek zitten, lijkt wel een beetje op de hotspot plek die een creche hond ooit eens had. Maar dan droog en met korstjes.
Lijkt wel of hij in een gevecht is geweest, maar omdat ik helemaal geen idee kan hebben wanneer dat dan geweest is en ik hem altijd over zijn kop aai, had ik het toch eerder moeten voelen, toch? heb ook nooit iets van bloed gezien o.i.d.

Ik zie hem er niet aan krabben of iets dergelijks wat mij het idee geeft dat ik er wat aan moet doen. Zijn gedrag is gewoon normaal net zo'n jatmoos en stuiterbal als altijd.

Ik heb wel wat van die bultjes op zijn kop opengemaakt/gekrabt om te kijken of het misschien toch niet achtergebleven stukken teek zijn geweest( hij kan die tenslotte overal op lopen en in de arena zijn heel veel struikjes, waar hij graag onder graaft enzo)
Heb niets raars gevonden er kwam ook niet echt veel bloed uit, de meeste lijken wel gewoon al weer geheeld te zijn, heb op degene die ik "open" heb gemaakt, calendula gesmeerd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
Een gevecht lijkt mij echt uitgesloten, omdat hij deze week alleen maar honden heeft gehad die hij altijd al heeft. Daarbij reageerd hij op geen van de honden anders dan normaal en als 1 hond hem gepakt zou hebben dan is hij zo pist, dat hij die hond dan ook zou willen villen. Vandaar dat ik die dus echt uitsluit.
Verder ideeën zijn welkom. :D
Ik zal kijken of ik zo dadelijk een paar foto;s kan maken van die rare bultjes en van die grotere plek.
Door Lizzy
#187149
Heeft hij misschien met zijn koppie in een steekstruik gelopen? Een struik met doorntjes? Of is het misschien een allergische reactie op iets? Aan zoiets zit ik dus te denken....
Door Jolly
#187154
Dat zou kunnen, al is de mogelijkheid van een vreemde struik deze week erg klein geweest. Hij heeft alleen maar in de arena gespeeld :-[ :-\, en die struiken staan eral jaren en zijn ook geen prikkers, die heb ik eruit gehaald, uit voorzorg, toen we de arena maakte.

Heb net geprobeerd foto's ervan te maken maar das dus geen doen met Tjees >:(, hij blijft niet stil staan en zijn vacht verdoezeld het, daarbij ook niet zo'n perfecte digi. Probeer het zo nog een keer, moet tenslotte lukken.
Door Jolly
#187170
Afbeelding

helaas is het dus echt niet goed te zien, het grote vlekgedoe aan de rechterkant is zijn oor.
Ik heb op deze plek dus maar wel weer wat calendulan gedaan, want ik had er natuurlijk flink aangezeten.
De bultjes op zijn kop zijn echt niet te fotograferen met onze digi, helaas.
Door Jolly
#187179
dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar hij is niet kaal( oke nu wel omdat ik voor de foto het er rond heb weggeknipt, maar zelfs dan zie je het niet als je gewoon kijkt), heeft geen jeuk enzo.

Zou ik hem Cat's Claw kunnen geven als extra weerstand?
Door ducktails
#187180
Dit komt mij zeker bekend voor.
Famke heeft het soms ook op de kop.
Wat het is?
Toch iets van allergie , denk ik.
Allergie voor een plant of zoiets.
Famke heeft gewoon een hele gevoelige huid en vooral zomers heeft ze deze bultjes op de kop.
Ook denk ik dat het met de hormoontjes te maken heeft.
De bultjes kwamen altijd in de zomer na de loopsheid.
Ben benieuwd of het naar haar sterilisatie beter gaat worden.
Ze jeuken niet en de plekjes gaan vanzelf weer over.
Ik maak me er niet meer zo druk over.
Heeft je hond ook meer allergie klachten?
Of een gevoelige huid?
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op vr 15 okt 2004, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#187181
nee Chasey (Tjees) heeft totaal geen allergische reacties en al helemaal geen gevoelige huid.
;D Hij heeft eigenlijk nooit wat, vandaar dat dit ineens zo opvalt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#187193
Jolly schreef: dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar hij is niet kaal( oke nu wel omdat ik voor de foto het er rond heb weggeknipt, maar zelfs dan zie je het niet als je gewoon kijkt), heeft geen jeuk enzo.

Zou ik hem Cat's Claw kunnen geven als extra weerstand?
Kaal zijn/worden hoeft ook niet speciaal. Ik ken een oes die af en toe een partij van die plekjes krijgt en die jeuken niet of niks. die wordt ook niet kaal, ze krijgt alleen bij een uitbraak die plekjes. (soms wel heel veel hoor :-\)

Cats claw kan natuurlijk en dan eventueel wassen met een antimijtshampoo. Heeft Tjees al eerder zoiets gehad?
Door Jolly
#187196
nee nog nooit.
Ik was hem trouwens echt bijna nooit, behalve als hij echt zo ontieglijk meurt en de zee heeft het ook niet weggekregen. Ook zijn kop was ik nooit, moet ik dus misschien maar eens wel doen.
Heb tasman hondenshampoo in huis, kan ik hem daarmee wassen, of meot ik echt aan het zware geschut bij de Da gaan halen?
Door diana
#187253
Boy heeft zoiets gehad
, maar achteraf wist ik waar het van was
hij was dwars dor de bereklauwen heengelopen
achter een kat aan
dus cats claw zou kunnen helpen haha grappige combinatie
ik heb trouwens calendulan EMULSIE ontdekt dat trekt meteen in
, want ze vonden de zalf hier nogal lekker .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#187258
Jolly schreef: nee nog nooit.
Ik was hem trouwens echt bijna nooit, behalve als hij echt zo ontieglijk meurt en de zee heeft het ook niet weggekregen. Ook zijn kop was ik nooit, moet ik dus misschien maar eens wel doen.
Heb tasman hondenshampoo in huis, kan ik hem daarmee wassen, of meot ik echt aan het zware geschut bij de Da gaan halen?
ALS het mijt is zul je zwaar geschut in moeten zetten. De DA heeft een shampoo ervoor en anders wassen/plekken deppen met Tactic.
Maar dan moet je eerst na laten kijken OF het mijt is. Lekker getimed dus :-\
Door qyan
#187259
Jolly schreef: nee nog nooit.
Ik was hem trouwens echt bijna nooit, behalve als hij echt zo ontieglijk meurt en de zee heeft het ook niet weggekregen. Ook zijn kop was ik nooit, moet ik dus misschien maar eens wel doen.
Heb tasman hondenshampoo in huis, kan ik hem daarmee wassen, of meot ik echt aan het zware geschut bij de Da gaan halen?
Voordat je zwaar geschut bij de DA gaat halen, dep eens een paar maal per dag in met tee trea ;)
Laatste keer dat Qyan demodex had is het daar prima mee gegaan, zonder troep.
Maar Qyan heeft ook weleens van die gekke buldjes gehad op zijn kop (al een hele tijd niet meer), we weten ook nog steeds niet waardoor, maar met teetrea gingen ze prima weg ;)
Door Kick4Toi
#187329
Hoi Jolly,
Zoals je het omschrijft lijkt het op een schimmel (ringworm). Ik heb het meegemaakt met paarden en asielkatten, maar nog niet eerder bij honden. Ringworm bestaat in twee varianten; ééntje is vervelend en behandelbaar met teershampoo; iedere dag de ontstoken plekken behandelen en iedere dag je huis schoonboenen met iets ontsmettends (Citronella of zoiets). De andere variant is zeer hardnekkig en echt "bad shit", daar moet je echt een kuurtje voor halen bij de DA. Het is ook zeer besmettelijk voor dieren en mensen. Ik heb twee asielkatten gehad met de zwarevariant. Ik kreeg er ook uiteindelijk last van (rode jeukende plekken, die in het midden wit werden, dus met een rode ring van ontstoken huid erom heen).
Suc6 ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door