Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marijke80
#1871061
Mijn pup van 7 maanden eet Energique. Helaas heeft hij botproblemen en nu kreeg ik van de dierenarts het advies om op zoek te gaan naar een ander merk voeding. Een met een natuurlijke calcium bron en zonder rijst e.d.
Nu kan ik natuurlijk alles nazoeken en 'het wiel opnieuw uitvinden', maar er zijn vast mensen die deze vraag misschien zo kunnen beantwoorden...

Of is overstappen naar BARF dan toch het beste? Hier twijfel ik over, bang dat ik de verkeerde verhoudingen heb...
Door Limpy
#1871214
Carnibest heeft ook de diabetes-versie en deze is ZONDER rijst en in meerdere smaken: rund/kip, lam, eend en misschien ook al kalkoen.

Haaksbarf is ook met echt bot en in allerlei smaakjes te verkrijgen.
Door marijke80
#1871748
Is carnibest met echte botten?
Dierenarts was hier ook niet enthousiast over, omdat er rijst in zit.
Is het wel verstandig om de diabetes variant te geven, terwijl de hond dat niet heeft?

Hij heeft al botproblemen (7 maand jong en al 2x geopereerd), dus ik ben nu erg voorzichtig!!

Ik hoop op meer tips/adviezen!
#1871798
Kvv's met bot en zonder graan:
Darf
Haaksbarf
Shaweca
Tinlo's barfmenu
Naturis
All animal
Compleetmixen van Herby (vanaf januari verkrijgbaar)

Naturis en Herby's mixen bevatten een premix om het compleet te maken, ik weet niet wat je voorkeur heeft, maar ik zou eerder kiezen voor een kvv die dat niet gebruikt (niet nodig heeft door afwisseling diersoorten)

Carnibest bevat inderdaad wat rijst, maar er is geloof ik ook een variant zonder rijst. Ook Carnivoer bevat een beetje rijst geloof ik.
Door Limpy
#1871883
[quote="marijke80"]
Is carnibest met echte botten?
Dierenarts was hier ook niet enthousiast over, omdat er rijst in zit.
Is het wel verstandig om de diabetes variant te geven, terwijl de hond dat niet heeft? [/quote]

In carnibest zit echt bot. De diabetes-varianr is alleen anders omdat er gen koolhydraten in zitten (in dit geval de rijst).
Ik gaf de diabetes-versie ook wel eens aan mijn gezonde katten omdat ze geen rijst hoeven.
#1872237
[quote="Meike en Daisy"]
Carnibest bevat inderdaad wat rijst, maar er is geloof ik ook een variant zonder rijst. Ook Carnivoer bevat een beetje rijst geloof ik.
[/quote]
Carnivoer is glutenvrij (rijst valt toch onder de granen/gluten??) ff een kopie van de site van carnivoer:
"CarniVoer is bereid zonder enige toevoeging aan additieven, granen, oliën, supplementen, geur-, kleur- en smaakstoffen.
Door de juiste percentages, samenstelling en hoge kwaliteit aan ingrediënten is dit niet nodig.
CarniVoer is tevens glutenvrij."
http://www.carnivoer.nl/het-assortiment-van-carnivoer
Dus voorzover ik het uit de site kan halen zitten er geen granen en rijst in.
Persoonlijk vond ik carnibest niet zo fijn, daar voerde ik een kilo per dag van, nu zit ik op 600gram carnivoer per dag dus dat scheeld nogal!!
wat ik van mijn verkooppunt hoorde zit in carnibest heel veel pens (goedkope opvulling en zet niet aan op de hond) en een olie waar onze
hond zeer waarschijnlijk niet zo goed op reageerde.
Ik ben heel tevreden over carnivoer!! ze eten het graag!!
Laatst gewijzigd door ollybeausteffy op vr 24 dec 2010, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1872238
[quote="*anna*"]
waarom is dat een goed kvv?
[/quote]
enige (geloof ik) kvv waar een dierenarts bij betrokken is. en goed van kwaliteit!!
hoeft er ook niet zoveel van te voeren omdat ze het erg goed opnemen!!
Door Parelridder
#1872276
Bij Bandit is ook een dierenarts betrokken (Tannetje) ;)

Ik ben zelf héél tevreden over Darf. Het bevat tot 5 diersoorten per variant (rund, geit, lam, eend en kip), 2 botsoorten (kip en eend), weinig pens en geen granen. Alle ingredienten biologisch en (dus) geen pre-mix.
En desondanks een heel goed prijs (v/a 2,50 p.kg.)

En nee, 'k heb geen aandelen :biggrin2: gewoon dik tevreden.
#1872487
wij hebben ook een tijd darf gevoerd, vond het heel erg stinken! en dat was in de zomer en bij darf hebben ze geen koelauto.
doordat ons verkooppunt toen steeds problemen had met het leveren zijn we daar vanaf gestapt.
vond die blokjes wel ideaal!!
Door Parelridder
#1872606
:nono2: Stinken?? Wij vinden het juist héérlijk ruiken! Lekker als in "Mam, wat een heerlijke lasagne heb je gemaakt" "Ja, ik zag dat gekruide vlees en dacht, kom.. ik zal je eens verrassen.." Je ruikt de verse seizoensgroenten er ook door, jammie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door