Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1870951
Bij de slager in Oosternrijk een mooie portie jong lam botten gekocht. Ze zagen er prima uit al zat er niet veel vlees aan maar daar had ik al wat anders voor te pakken. Sommige bootjes waren echt klein, zeg maar kleiner dan een vinger. Deze heb ik er tussenuit gehaald en weggemikt. Echter, Hertog had veel moeite om de knokkeltjes op te eten. Gelukkig eet hij altijd rustig en weloverwogen. Het laatste stukje waar hij wel erg lang mee aan het knoeien was heb ik uiteingelijk weggehaald. Ik ben er nl bij blijven kijken en heb ook pens gevoerd...........je weet maar nooit, maar klopt het dat jonge lams botten veel knaagwerk opleveren?????? Ik kan het me niet goed voorstellen maar de botjes zijn zo op het oog echt van een jong dier. Wie heeft hier ervaring mee? Geven of weggooien. Wie weet raad.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1871039
Als ik lees knokkeltjes lijken ze me van dragend bot.
Maar miss was het een ander deel?
Je hebt er wel wat vlees of orgaan bij gegeven?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1871043
als ze zo lang over lamsbot doen, dan heb je waarschijnlijk dragend bot gegeven, ook omdat je het heb over knokkeltjes....
hier hebben ze lamsribben zo weg...
je heb er pens bij gegeven, dat is prima in pakwerk!
Gebruikersavatar
Door pike
#1872258
Knokkeltjes? Waren het lange ronde botten? Dan waren het de poten, dragende botten dus,  en die kan je dus beter niet geven, ook niet als ze van een jong lam zijn. Gelukkig heb je er pens bij gegeven, maar ik zou hem even goed in de gaten houden!
Door Hertog
#1873232
Stom, dragend bot gegeven. Duidelijk te herkennen aan smalle pijpjes en knobbels. Mooi dat de rest hopla de klikko in gaat. Jammer dan. Het stond voor morgen op het menu. Geen botjes morgen.......niks aan te doen.
Door rem78
#1875114
Hallo,

Ik haal lamsribben, lamsnek, lamsnieren en lamspens bij de Islamitische slager. Ik persoonlijk zou enige voorzichtheid betrachten om zomaar ergens vlees te halen zonder betrouwbare referentie. Ik bekijk alle stukken vlees uitgebreid alvorens ik ze aan mijn Duitse herder voer. De lamsribben en -nek zitten vol met vlees en daarbij voeg ik 2 rauwe eieren met schaal en groente toe. Ik ruik ook aan de stukken vlees en ga er met mijn handen doorheen voor de extra controle. Alleen botten zou ik persoonlijk direct weggooien.
Door Lizzy
#1875125
Ja, dit is wel dragend bot geweest. Nou hebben mijn honden dat ooit in het verleden ook wel gegeten hoor. Dus ik zou niet in paniek raken. Volgens mij (zo te lezen) heb je het ook wel op tijd weggegooid). Maar de kliko (of je eigen soeppan) is inderdaad geschikt voor dit soort botwerk. Goed dat je pens hebt gegeven. Ik zou later vandaag gewoon nog een keer flink wat pens geven. En desnoods morgenochtend weer wat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door