Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door quandor
#1868490
Dag allemaal,

Ben ik ALWEER met een vraag.

Ik heb een site gevonden waar ik wil bestellen, en daar hebben ze ook kalkoenennekken.

Helaas kan ik dit jaar niet meer bestellen, want zo grote nek was een mooie afleiding geweest voor mijn vuurwerk bange hondje.

Maar ik las ergens dat kalkoenennekken niet voor beginnershondjes zijn.

Nou zijn mijn honden niet echt beginners, maar gevorderd zullen ze nooit worden want beperk het tot alleen kip en pens.

Ze krijgen allebei carnibest en een paar keer per week een kippenpoot of dij. En dan wat ik droog natuurlijk.
Ik ben dus geen echte barfer die met menu's bezig is  :-[

Zijn kalkoenennekjes dan niet geschikt voor mijn hondjes?
#1868514
Denk dat het verschilt van hond tot hond, hoelang je hond al KVV krijgt etc. Ik zelf doe altijd eerst even een testje of ze niet te hard zijn, kan ik ze doorknippen met de snoeischaar of keukenschaar dan is het wat mij betreft wel okay. Wel bijblijven en voor schrokkers misschien even vasthouden. N iet altijd zijn ze evengoed bevleesd. Voor de zekerheid geef ik er wel spiervlees bij. Oh ja in het begin heb ik sowieso de kalkoennekken op een paar plaatsen ingeknipt (net niet helemaal doorknippen). Ik wens je veel suc6!
Door Deesje
#1868978
kalkoennekjes zijn het niet echt.. noem het maar gerust nekken.. 25cm lang en rond de 200gram per stuk.
mijn honden eten ze graag en goed, maar die eten ook alleen maar barf..

ik moet wel zeggen, ik vind kalkoen over het algemeen niet zo giga hard, ze eten hier ook vaker kalkoenkarkas en altijd zonder problemen, makkelijker dan de lamsribben en ook de ontlasting is erna beter..
#1869015
quandor schreef: Kauwen kunnen ze wel :)

Ze krijgen hier ook grote kippenbouten en van die koeienbotten die je in de winkel koopt(pharmabotten ofzo?)

Waarom knip je ze in dan?
Oef, geef ze dan maar liever een kalkoennek! Die koeienbotten zijn vele malen gevaarlijker! :(
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1870009
<Karen> schreef: Mijn honden zijn ook (nog) semi barfers en Kuno heeft geen enkele moeite met een kalkoennek. Bij Kenya ligt ie er zo weer uit, dus die krijgt alleen eendennek.
nu vind ik  wel dat  er veel verschil is in de kalkoen nekken he! :)
( of ze iets dikker  zijn dan een eendennek of een onderarm dik :biggrin2:)
Door Nadia
#1870011
Kalkoennekken kunnen idd zeer varieren. Botten van koe zijn NIET geschikt.

Voor je vuurwerkbange hondje kun je beter een kong vullen met kvv. Of wat kippen (eenden) nekken erin frotten. Issie ook wel even zoet mee!
Door <Karen>
#1870014
lauraV schreef: nu vind ik  wel dat  er veel verschil is in de kalkoen nekken he! :)
( of ze iets dikker  zijn dan een eendennek of een onderarm dik :biggrin2:)
Wow, onderarm dik? Nog nooit gezien. Dan heb ik de goeie  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door