Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1868304
Dag allemaal,

Ben ik weer met een vraag.

Vanmiddag op de markt een zooitje kippen ingewanden en nekjes gekocht voor in het droogautomaat. Spannend!

Net alles in stukjes geknipt en het vet er ook af geknipt.

Het waren mollige kippen waar de ingewanden en nekjes van waren, want er zat genoeg vet op!

Ik heb 3/4 bakje staan met vet erin. Zonde eigenlijk om weg te gooien!

Maar nou ben ik benieuwd wat jullie met het vet doen?

Voeren jullie het gewoon op? of gooien jullie het weg?

Groetjes
#1868442
hmm dat zou een idee zijn.....maar de vogeltjes lijden hier alles behalve honger.

Wij hebben 2 appelbomen in de tuin staan waarvan we de appels niet geplukt zijn(krijg al kramp in mijn kaken als ik er aan denk hoe zuur ze zijn). Ze zijn dus nog druk bezig met de appels te verorberen.
Nee er ligt hier amper sneeuw >:(
En hier in de straat heeft iedereen gemiddeld 10 vetbollen in de tuin  :).

Dus honger lijden ze niet!

Maar jullie voeren het dus niet aan de honden?

Ik kan het natuurlijk invriezen en volgend jaar aan de vogels voeren als de appels op zijn. Maar mijn vriezer zit al zo vol.
#1868663
Ik heb een paar zwerfkatjes in de wijk; het vet van de kippennekjes (hier niet heel veel trouwens) meng ik door een prakje gemalen vleesbotten (die ik speciaal kant-en-klaar voor ze meebestel ::)) en dat krijgen ze dan zo te eten. Ze vinden het heerlijk!
#1868817
Wat lief dat je dat doet!

Zwerfkatten hebben we hier niet.......alleen mijn huiskatten die al zo moddervet zijn dat je ze weg kan rollen.
Die krijgen van mij dus niks :)

Het vet heb  buiten gezet gisteravond, maar ze hebben er nog niet bij gezeten en nu is het stijfbevroren.

Dus ik haal het zo maar weer naar binnen, nu gaan ze er toch niet bij.
#1868822
Ik snij het vet altijd eerst weg en verdeel het vet  tijdens het portioneren over de diverse zakjes, zo zit overal ongeveer evenveel vet in bij het vlees en niet in een portie heel veel en bij de andere weinig.
Maar ik heb een hond die wel wat extra vet kan gebruiken...
#1868838
Nou die van mij niet :)

Ze zijn nu supermooi slank(bevestigd door DA) maar mijn -je-weet-wel reu wordt heel snel weer dik.

De teckel NOG niet, maar die gaat volgend jaar onder het mes, dus die komt dan ook op streng dieet.

Ik maak zelf geen porties omdat ik carnibest voer. Snacks maak ik zelf en ze krijgen poten en bouten ernaast. En de teckel krijgt pens..
#1869988
Ik geef het vet juist met zijn porties mee. In de zomer als hij minder voer nodig heeft reken ik het mee in zijn dagportie, nu in de winter tijdens jachtseizoen (en koud) krijgt hij het er bovenop. Zonde om weg te gooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door