Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1869271
Frank stinkt uit zijn bek en hij doet langer over zijn kauwwerk. Ik dacht dus dat er iets niet goed zat in zijn bek. Ik moest vandaag nieuwe pillen voor hem halen en heb hem maar even meegenomen voor een check up. In zijn bek ziet alles er goed uit, zelfs heel erg goed vond de DA. Hij denkt dat hij moeite heeft met de vertering. Hij maakt ook wel heel veel herrie vanbinnen. Het rommelt daar regelmatig behoorlijk. Ook komen er niet zo'n prettige geurtjes uit zijn achterkant.
Nu wilde de DA eventueel pancreaspoeder meegeven, maar dat vond ik iets te rigoreus. Nu heb ik probiotica meegekregen.
Kan ik nou qua voeding ofzo nog iets doen zodat het wat beter werkt van binnen? Of iets met preparaten ofzo?
Door Lizzy
#1869283
Hoe lang stinkt Frank al en hoe lang heeft hij deze rommel-buik problemen? Het kan gewoon een virusje zijn natuurlijk. Maar als hij hier al langer last van heeft, kan er meer aan de hand zijn. En dan vind ik probiotica een hele goede eerste stap/keus. Qua eten zou ik wat minder heftig kauwwerk geven en even niet te vet voeren. En dan kijken wat er gebeurd.
Door hannabelgje
#1869305
Hij heeft dat rommelen al een poosje en het gas. Het moeilijker kauwen is sinds een week of drie. ik geef hem al minder heftig kauwwerk. Hij kreeg eerst eendenruggen, maar daar heeft hij moeite mee. Die maak ik nu kleiner. Ik heb ze ook niet meer besteld omdat hij hier de enige was die er goed mee uit de voeten kon en nu hij er ook geen groot fan meer van is hoeft het dus niet meer zo.
Ik zal hem ook wat magerder spul geven oftewel het vet eraf halen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1869444
Charlie had ook regelmatig last van een rommelbuik/darmen en at dan ook niet.
Hij heeft flink lang probiotica gehad (denk een week of acht) en sindsdien nauwelijks geen rommeldarmen meer.
Wel zal ik hem niet dik krijgen, maar dat is een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 22 dec 2010, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1869598
probiotica is een strak plan en ik zou hem lichtverteerbaar te eten geven, en voorzichtig met botwerk en groente(groente reageerd zimba ook niet zo lekker op)
Door hannabelgje
#1869895
Dan stoppen we ook maar even met de groentjes. Hij krijgt voornamelijk kleine botten, eendennekken, kippennekken, eendenvleugels (die zijn wel wat vetter) konijnkarkassen en 1X per week of kalkoennekken of parelhoenkarkas.
Als orgaan krijgt hij gemalen orgaanmix die ik zelf maak, op het moment van konijnlever, eendenlever, kalkoenmaagjes, parelhoenhartjes en lamsniertjes. Spiervlees is over het algemeen gemalen kopvlees en tussendoor stukken geit, kipfilet, rundvlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door