Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boukje en Sara
#1868094
Sara is sinds vorig jaar september (Nog voor sterilisatie) incontinent geworden.
Na bloed en urine onderzoek was de conclusie: slappe sluitspier.
Eens in de paar weken laat ze in haar slaap haar plas lopen of ze lekt wat druppeltjes.
Propalin en incurin geprobeerd, dit mocht niet baten.
Nu als laatste middel enurace.
Dit slikt ze sinds juni en ze is tot 10 dagen geleden droog gebleven op een enkel druppeltje na.
Dus zou je zeggen: die enurace helpt!
Maar nu.... 6 weken geleden ben ik begonnen Sara vers vlees te voeren ipv brokken.
Dit omdat ze niet mooi in haar vacht zit (geen glans, wat vettig en enkele schilfertjes).
Maar ik vond het een gedoe....  :-\ Sorry. Ik was vies van het vlees (ben zelf vegetarisch) en vond brokken gewoon makkelijker, bovendien zag ik geen verandering in haar vacht. Dus zo'n 10 dagen geleden ben ik gaan afwisselen met kvv en brok.
Maar op de brok dagen begon ze ineens weer te lekken en liet ze zelfs 1x weer een hele plas 's nachts lopen.
Nu deze week ook brok gegeven en heb er iedere nacht nog uitgemoeten met haar omdat ze zo nodig moest plassen.
Kan door de verandering in voedsel (dan weer kvv dan weer brok) ze van slag zijn?
Ik kan niks anders bedenken waarom het nu ineens mis gaat na zo'n lange goede periode.
Wie heeft ervaring of weet raad.
Ik heb overigens net weer vlees ingeslagen voor lange tijd, omdat ik er toch van overtuigd ben dat dit misschien beter is voor Sara.
Ja, ja, lekker wispelturig  ;D
Door wijkje
#1868128
Boukje en Sara schreef:
Kan door de verandering in voedsel (dan weer kvv dan weer brok) ze van slag zijn?
Ik kan niks anders bedenken waarom het nu ineens mis gaat na zo'n lange goede periode.
Wie heeft ervaring of weet raad.
Ik heb overigens net weer vlees ingeslagen voor lange tijd, omdat ik er toch van overtuigd ben dat dit misschien beter is voor Sara.
Onze oudste dame had last van incontinentie nadat ik haar overzette van brok naar KVV.. Dit heeft heel even geduurd..In eerste instantie had ik niet direct het verband gelegd dat het met verandering van voer te maken kon hebben...Bij de overstap van KVV naar Barf had ze nergens last van..Nu heeft ze geen last meer van incontinentieklachten..

Als ik zie snel de dames naar de waterbak lopen als ze nu een keer brokjes krijgen...De vochtbalans zal wel verstoord raken met overgang van Brok-KVV en bij KVV-Brok..Dus ik zou zeker overwegen om 1 soort voer te geven..En het kan best zijn dat de probleem zich vanzelf oplost..
Door Boukje en Sara
#1868157
Bedankt voor je reactie.
Ik merk ook dat er echt veeeel meer gedronken wordt op een brok dag.
Denk je dat als ik vers blijf voeren dat het overgaat?
Bij jou hond heeft het dus maar even geduurd. Hier is het nu al 10 dagen bezig. Met af en toe een goede nacht ertussen.
Door wijkje
#1868178
Boukje en Sara schreef: Bedankt voor je reactie.
Ik merk ook dat er echt veeeel meer gedronken wordt op een brok dag.
Denk je dat als ik vers blijf voeren dat het overgaat?
Bij jou hond heeft het dus maar even geduurd. Hier is het nu al 10 dagen bezig. Met af en toe een goede nacht ertussen.
Hoe lang het exact geduurd heeft, weet ik niet..Maar wel minimaal 2 weken..Wat je daarnaast ook zou kunnen doen ipv medicatie haar op homeopathische middelen  zetten...Er is hier ook nodige over geschreven..Even zoekfunctie gebruiken..Er zijn genoeg mensen met positieve ervaringen..
Ik had net de middelen aangeschaft, maar het bleek niet meer  nodig.. ;)
Door K&D
#1868182
In kvv zit genoeg vocht, ze hoeven er geen water bij te drinken, in tegenstelling tot (droge) brok. Dus je conclusie dat het een relatie heeft is een juiste. Gewoon testen dan kom je er vanzelf achter of en in hoeverre het positief van invloed is.
Door wijkje
#1868229
Boukje en Sara schreef: Ik zal even de zoekfunctie gebruiken over homeopathische middelen.

@K&D, zouden ze in principe al genoeg vocht uit kvv halen voor een hele dag dan?
Als je KVV voert dan krijgen ze al nodige vocht binnen...Hier drinken ze er ook nog wel wat bij, maar echt vele malen minder dan toen ze brokken kregen.
En in brok zit over het algemeen veel zout !!
Door Boukje en Sara
#1868245
wijkje schreef: Als je KVV voert dan krijgen ze al nodige vocht binnen...Hier drinken ze er ook nog wel wat bij, maar echt vele malen minder dan toen ze brokken kregen.
En in brok zit over het algemeen veel zout !!
Oké, dacht inderdaad al ....  ;) Maar heb nu ook al gemerkt inderdaad dat er veel meer gedronken wordt wanneer ze brok krijgt.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1868275
Hey meis,

Zou het een begin kunnen zijn van het ontgiften? Je voerde inmmers al vlees, toen weer brok en nu weer vlees. Het lichaam raakt nu van slag, blijf een tijdje vers voeren en kijk wat er gebeurt.  Jij hebt een pro- verse da toch? Wat was zijn visie hierover?
Door Boukje en Sara
#1868288
Hey Els,

Ja, stom. Tuurlijk raakt het lichaam van slag als ik allebei blijf doen zonder regelmaat.
Mijn da... weet niet of die pro vers is.
Hij wees me erop dat Sara's vacht er door voeding waarschijnlijk niet ideaal uit zag, maar hij wilde me geen advies geven wat te voeren. Dat liet hij liever aan mijzelf over.
Door Boukje en Sara
#1868661
Els en Max schreef: Jij zit toch in dezelfde kliniek als Maaike, in Dieren?

Bij mijn weten is zeker Kees, maar Marcel ook een voorstander van vers voeren. ;)
Ja klopt. Ik zit in Dieren en Marcel is mijn vaste dierenarts.
Hij sprak bij mij geen voorkeur uit voor het een of ander.
Maar als ik hem maandag bel zal ik het eens vragen.
Overigens, misschien toeval hoor. Maar gisteravond vers gevoerd en vannacht geen problemen gehad met Saar. Wel toevallig weer.
Door Lizzy
#1868666
Verse/rauwe voeding bevat veel vocht maar dit is metaboolvocht en niet zomaar water. Het wordt door het lichaam goed opgenomen. En de hoeveelheid afval die het lichaam moet uitscheiden is minimaal. Dit allemaal in tegenstelling tot brok. Brokken bevatten geen vocht, geen oh zo gezond metaboolvocht, de hond moet dus water drinken om aan zijn vocht te komen (zeer onnatuurlijk), brokken bevatten ook heel veel balaststoffen en dat moet het lichaam allemaal verwerken en uitscheiden. Je belast het lichaam dus onnodig zwaar. De hond moet meer drinken, de nieren moeten harder werken en er moet meer troep uitgescheiden worden.
Door Boukje en Sara
#1868882
Lizzy schreef: Verse/rauwe voeding bevat veel vocht maar dit is metaboolvocht en niet zomaar water. Het wordt door het lichaam goed opgenomen. En de hoeveelheid afval die het lichaam moet uitscheiden is minimaal. Dit allemaal in tegenstelling tot brok. Brokken bevatten geen vocht, geen oh zo gezond metaboolvocht, de hond moet dus water drinken om aan zijn vocht te komen (zeer onnatuurlijk), brokken bevatten ook heel veel balaststoffen en dat moet het lichaam allemaal verwerken en uitscheiden. Je belast het lichaam dus onnodig zwaar. De hond moet meer drinken, de nieren moeten harder werken en er moet meer troep uitgescheiden worden.

Bedankt voor deze uitleg. Interessant om te weten.
Door pallas
#1869142
En om sterke (sluit)spieren te houden heeft je hond behoefte aan hoogwaardige eiwitten, die dus in versvlees zitten :)

Ik weet niet hoe oud je hond is, maar met deze klachten zou ik ook eens naar de rug /heupen laten kijken. Bij klachten in dat gebied zie je ook nogal eens een zwakke blaasfunctie. Maar over het algemeen is je hond dan wel volwassen (4 +)
Nox (7jaar) heeft ook rugklachten en had soms ook wel eens wat last van druppelen. Nu met goede therapie geen problemen meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door