Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dosta
#1867544
volgens mij hebben wij last van een hond die zichzelf overschat, Dommel heeft het idee dat ie kip en parelhoen niet meer zo vaak hoeft te kraken en dat het dan wel door te slikkken is.
Met harder bot zoals fazant, haas of konijn gaat het goed, dan eet hij netjes.
Tot nu toe ging het altijd net goed en kan hij het nog net doorslikken of er weer uitgooien, maar ik vind het zo langzamerhand doodeng, vandaag of morgen gaat het verkeerd.
hebben jullie hier ook ervaring mee en zo ja wat doe je eraan?
gr. Henriette
Door Anne in Zweden
#1867580
Onze Laika doet dat ook; ze eet niet zozeer snel als dat ze het na een keer of twee kraken wel goed vindt. Ik vind het inmiddels niet eng meer, omdat het haar tot nu toe altijd lukt alles weer naar buiten te wurgen en nog een paar keer extra te kraken. Soms houd ik het vleesbot vast, maar niet iedere hond gaat daar rustiger van eten (sommige willen dan juist nog sneller gaan, omdat ze bang zijn dat baasje het afpakt). Meestal laat ik haar gewoon haar gang gaan, al blijf ik er bij haar altijd bij (de reuen eten rustiger en kraken beter). Ik weet hoe ik de Heimlich-greep moet uitvoeren en zou desnoods een hand in d'r betonmolen steken als ik het idee had dat de boel echt vastzit.

Hoe lang barft Dommel al? Kan het zijn dat ie het zoooo lekker vindt dat het geduld niet heeft om rustig te eten?
Door dosta
#1867588
dommel is al een ervaren barfer( vanaf 9 weken, hij is nu 16 maanden) hij is de enige hond en eet nooit zonder toezicht.
ik krijg echt het idee dat tie zoiets heeft van oh ja dat kennen we nu wel hoppa krak en slik maar door.
Door Anne in Zweden
#1867622
Hè mam, alweer kip, bleh! ;D

Maar waarom denk je dat het verkeerd zal gaan? Heb je het idee dat het hem steeds meer moeite kost om de boel weer op te hoesten? In dat geval zou ik kip en parelhoen een tijdje vasthouden en hem er lekker aan laten scheuren. Of geen kip en parelhoen meer voeren (maar da's in één klap twee soorten van je menu, dus zonde), of in grotere stukken, als dat mogelijk is.
Door Lizzy
#1867710
Ik denk dat je 3 dingen kunt doen: of het vleesbot eerst flink gaan meppen met een vleeshamer (en sommige honden gaan hier helemaaaaal makkelijk van doen maar andere niet), of grotere hardere vleesbotten gaan geven waar ie z'n werk aan heeft (en dat wel serieus neemt), of zo laten en het risico lopen. Maar ja goed, als ie er zo eng mee doet, zou ik daar zelf niet voor kiezen en voor een van de 2 andere opties gaan.
Door dosta
#1867985
dank julllie voor de reacties, ik zal een paar dingen eens uitproberen (plat meppen en of vasthouden).
zomaar schrappen vind ik zonde van de variatie, maar als het niet veranderd zit er niks anders op.
ik kan nog een ander botsoort gaan geven, hij heeft nog nooit lamsribben gehad, vond ik altijd veel te eng. Kan je nagaan hoe de dingen snel kunnen veranderen, nu lijkt me dat een goed alternatief.
gr. Henriette
Door Lizzy
#1868537
dosta schreef: dank julllie voor de reacties, ik zal een paar dingen eens uitproberen (plat meppen en of vasthouden).
zomaar schrappen vind ik zonde van de variatie, maar als het niet veranderd zit er niks anders op.
ik kan nog een ander botsoort gaan geven, hij heeft nog nooit lamsribben gehad, vond ik altijd veel te eng. Kan je nagaan hoe de dingen snel kunnen veranderen, nu lijkt me dat een goed alternatief.
gr. Henriette
Afhankelijk van hoe hij dat eet, zou dat goed alternatief kunnen zijn. Of lamsnek/geitennek. Je moet gewoon wel even aankijken hoe hij daar mee om gaat. Dat moet ie niet naar binnen gaan zitten schrokken. Vasthouden maakt de meeste honden trouwens alleen maar nog feller. Hier hoef ik dat niet te proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door