Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1867013
Wij hebben een haartest laten uitvoeren voor onze beide honden ivm vermoeden van allergie (o.a. poten bijten) de uitslagen:

Che, 3 jaar, allergie:
Kipeiwit: Intoleranties en allergie voor kip-eiwit-eigeel-eend-kalkoen-gevogelte
Granen: Intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit.
stof- mijten ( huisstofmijt- faerinamijt – meelmijt – copramijt- hooimijt)

Duna, 1 jaar, allergie:
Granen: Intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit.
stof- mijten ( huisstofmijt- faerinamijt – meelmijt – copramijt- hooimijt)

we willen wel 1 of 2 dagen blijven barfen, maar zullen voornamelijk kvv gaan voeren.

We zoeken dus kvv ZONDER graan en zonder GEVOGELTE...

Zonder graan en zonder gevogelte:
smuldier glutenvrij, maar dat wil ik ze niet alleen maar geven.
Haaksbarf (konijn, paard, lam, geit, rund, zalm)
Natudog (geit, rund, makreel)

Wie helpt mee denken en vult mijn lijstje aan???
#1868161
[quote="Lil"]
even geen hulp voor je maar wat moet ik me voorstellen bij een haartest? Volgens mij da is zoiets niet te testen dus ben heeeeel nieuwsgierig.
[/quote

Ik ben ook benieuwd, die van ons zit zich ook wel te bijten maar of het allergie is geen idee. Soms wat kleine kale plekje maar kan ook van het stoeien met andere honden zijn wat soms wel aardig wild gaat.
#1869849
[quote="Lil"]
even geen hulp voor je maar wat moet ik me voorstellen bij een haartest? Volgens mij da is zoiets niet te testen dus ben heeeeel nieuwsgierig.
[/quote]

ik heb bij Natuurlijk in Balans een haartest uitlaten voeren. Google ff dan heb je het zo.

Altijd had ik al het vermoeden van de kip en graan bij de oudste hond, dus het was voor mij meer een bevestiging.
De meningen over deze manier van testen zijn nogal verdeeld, maar ligt denk ik ook met welke instelling je het haar op gaat sturen.
Ik was 90 % zeker van wat eruit zou komen, was dus ook niet verbaasd, maar blij dat mijn vermoeden al klopte.
Laatst gewijzigd door Bien op wo 22 dec 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#1869854
[quote="Pedro98"]
[quote="Lil"]
even geen hulp voor je maar wat moet ik me voorstellen bij een haartest? Volgens mij da is zoiets niet te testen dus ben heeeeel nieuwsgierig.
[/quote

Ik ben ook benieuwd, die van ons zit zich ook wel te bijten maar of het allergie is geen idee. Soms wat kleine kale plekje maar kan ook van het stoeien met andere honden zijn wat soms wel aardig wild gaat.
[/quote]

denk wel dat het voor sommige honden, ik weet het niet voor jou hond hoor!, het ook aangeleerd is... of uit frustraties of iets poten bijten e.d....
#1869863
[quote="roos79"]
Heb je bioresonantie gedaan in Groesbeek?

HaaksBarf, Alaska (enkele smaken), Rodi, Carnibest Light, Bandit wildmix


[/quote]

nee geen bioresonnantie, eerst dit en dan verder kijken ;-)

haaksbarf is erg aan de prijs....

carnibest light heb ik besteld voor januari ;-)

Bandit wild mix kan ik in januari meenemen als ik naar Tannetje ga of bij Lupa meebestellen....

Bedankt!!!
#1870090
[quote="Bien"]
Wij hebben een haartest laten uitvoeren voor onze beide honden ivm vermoeden van allergie (o.a. poten bijten) de uitslagen:

Che, 3 jaar, allergie:
Kipeiwit: Intoleranties en allergie voor kip-eiwit-eigeel-eend-kalkoen-gevogelte
Granen: Intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit.
stof- mijten ( huisstofmijt- faerinamijt – meelmijt – copramijt- hooimijt)

Duna, 1 jaar, allergie:
Granen: Intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit.
stof- mijten ( huisstofmijt- faerinamijt – meelmijt – copramijt- hooimijt)

we willen wel 1 of 2 dagen blijven barfen, maar zullen voornamelijk kvv gaan voeren.

We zoeken dus kvv ZONDER graan en zonder GEVOGELTE...

Zonder graan en zonder gevogelte:
smuldier glutenvrij, maar dat wil ik ze niet alleen maar geven.
Haaksbarf (konijn, paard, lam, geit, rund, zalm)
Natudog (geit, rund, makreel)

Wie helpt mee denken en vult mijn lijstje aan???


[/quote]

Alaska? zalm, fazant?
Naturis 100% makreel?
TinloHert?
#1870096
@essie74, bedankt voor je reactie!! super dat iedereen zo meedenkt voor me.

makreel, zalm... t zijn geen viseters helaas... ik blijf het wel proberen hoor!
fazant is ook vogeltje he...
Tinlohertm, zojuist geinformeerd zit ook fazant in... helaas...

ik heb nu de volgende:

Tinlo Konijn
Tinlo Lam
Carnibest light (rund)
Haaksbarf paard
Haaksbarf geit

elke werkdag een andere smaak.
in het weekend barf: konijnkarkas met rund/hert/geit/paard
en probeer 1 dagje vis te gaan maken

zo ben ik er even klaar mee en heb ik denk ik een redelijk goede balans qua diersorten (mager en vet)

vet: geit, lam
rest redelijk mager...

Bedankt allemaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door