Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1867793
Kaatje heeft aan haar voorpootje in de lengte haar nagel gescheurd.
Het bloed niet, maar het is wel heel gevoelig. Ook is er volgens mij een klein deel van ''het leven'' zichtbaar.
Kan ik haar ergens mee helpen, bijvoorbeeld sodabadjes of is het toch verstandiger nu al naar de dierenarts hier mee te gaan?
Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dat lukt me niet. Het wordt te onscherp..
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1867903
Goed schoonmaken met groene Badedas en met wandelen een schoentje aan of een sok met een solide zakje eromheen zodat er geen vuil in kan komen. Als je het niet vertrouwt kan je altijd nog naar je da gaan.
Door *Natasja*
#1867906
Zit het "afgescheurde" stuk er nog aan? Meestal is dat hetgeen het meeste pijn doet doordat het steeds tegen het leven drukt, ik ga in zo'n geval naar de DA om het stuk eraf te laten trekken  :-X Of als je wat dapperder bent dan ik, dan kun je het zelf doen.
Door Irish
#1867910
Mag (groene) biotex ook? Dat heb ik namelijk in huis.
Opzich ziet het er heel schoon uit, maar mocht het als nog gaan ontsteken, kan ik naar de da.
(Al hoop ik dan niet dat haar nagel eraf moet.. dat heb ik een paar keer gezien tijdens stage en is NIET leuk voor de hond  :-X)

@Natasja
Ja, je ziet de scheur zitten en ik kan het stukje opliften, echter gaat ze dan wel gillen.
Zolang ik er niet aan kom heb ik niet het idee dat ze er echt heel erg veel last van heeft.
Opzich durf ik dat stukje er zelf wel af te trekken, maar het zit toch nog vrij stevig eraan en ben eigenlijk bang dat het meer schade toe brengt dan mijn bedoeling is.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1867939
Groene biotex is voor zover bij mij bekend ook prima te gebruiken. Zelf die nagel eraf halen durf ik ook niet, dat laat ik mooi aan een da over en dan nog alleen als het echt niet anders kan.
Beterschap voor Kaatje.
Door Irish
#1867982
Ik krijg er toch veel minder beweging in dan wat ik dacht, dus ik ga met biotex aan de gang en kijk het even aan.
Bedankt voor de tips.
Door Lil
#1868002
helemaal afrukken van een nagel doe ik ook niet zelf. Wel de stukken die er los aanhangen afknippen (ook als ik dan in leven moet knippen: denk altijd liever even auw bij mij en de stress van de dierenarts bespaart dan stressen bij de da én dezelfde auw).
Door *Natasja*
#1868043
Lil schreef: helemaal afrukken van een nagel doe ik ook niet zelf. Wel de stukken die er los aanhangen afknippen (ook als ik dan in leven moet knippen: denk altijd liever even auw bij mij en de stress van de dierenarts bespaart dan stressen bij de da én dezelfde auw).
Buiten het feit dat ik op dat moment te weinig daadkracht heb om het in 1 keer goed te doen, heb ik liever dat de DA mijn hond pijn doet, dan dat ik het zelf moet doen  :-[
Door *Natasja*
#1868045
Irish schreef: Ik krijg er toch veel minder beweging in dan wat ik dacht, dus ik ga met biotex aan de gang en kijk het even aan.
Bedankt voor de tips.
Als er zo weinig beweging in zit, zal het inderdaad beter zijn om alles te laten zitten. Sterkte ermee  :-*
Door Borke
#1868705
Groene biotex badjes zijn prima en verder ook - maar dat zou ik met zijn tweeën doen - een klein stukje van de nagel afknippen.
Als je dat doet, dan komt er minder druk op de nagel te staan en geneest het gemakkelijker.
Schoentjes o.i.d. buiten aan doen dat hoeft niet, vies wordt het toch. Gewoon na het wandelen even een badje biotex groen.

Helaas hebben we hier ruime ervaring mee, omdat Sofi door haar leishmaniose zeer kwetsbare nagels heeft. Vorig jaar had ze rond de kerst een enorme ontsteking bij haar nagels zitten. Een is er toen operatief verwijderd, de ander met badjes biotex en antibiotica opgelost. Toen lag er ook zo'n pak sneeuw.
Onze DA is erg goed met wondgenezing en die adviseerde om haar gewoon er mee te laten lopen.
Wij hebben haar toen deels wel ingepakt met vetwrap en leukoplast, maar dat is omdat Sofi altijd los loopt en overa doorheen dendert en wij bang waren dat de net genezen operatie wond weer open zou gaan.
Door Irish
#1868801
Uhmmm, dan ga ik toch maar is vanavond als mijn vriend thuis is kijken of ik er een stukje nagel van af kan krijgen.
Arme Kaat, maar uiteindelijk het beste voor haar.
Wish me luck!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door