Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1867237
Wie  kan mij helpen aan een goed overtuigend stuk over vers  versus brok.
Ben aan het zoeken maar kan maar geen goed stuk vinden.
Het zit zo.
Een van mijn pupkopers  heeft haar pup tegen mijn advies in op brok gezet op aanraden van de dierenarts  :-\.
Dit pupje is nu bijna 14 weken en daar is nu al twee maal de anaalklieren bij leeg gedrukt.
Weer heb ik het advies gegeven om haar per direkt terug op vers te zetten ,maar op een of andere manier slaat  ze mijn advies steeds in de wind en gaat blindelings op het advies van de dierenarts af.
Het is hun eerste hondje , om mooie prooi voor dierenartsen >:(.
Misschien met een goed overtuigend stuk dat ze eindelijk eens mijn advies aan wil nemen.
Toen ze de pup kwam halen was ze helemaal eens met vers geven ,maar zo'n  stomme dierenarts heeft haar helemaal op andere gedachtes gebracht en ze wil niet twijfelen aan zijn kundigheid  :-\ . Ik word zo moedeloos van sommige dierenartsen :tickedoff:
Door Lizzy
#1867238
Tja. Ik heb meerdere artikeltjes geschreven. Voor de krant, voor hondenmanieren, voor rasverenigingen. Dat staat allemaal in de Barfplaats bieb. En als je dat allemaal niks vindt, dan vrees ik dat ik je verder niet kan helpen.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1867269
Er is meer als voldoende info in de bieb.
Ik hoef dan ook niet overtuigd te worden  ;).
Ben meer op zoek naar 1 pakkend stuk.
Maar ik zal haar in ieder geval wat linken door gaan sturen en ben nu ook nog ergens een stuk tegen gekomen ,misschien dat dat wat meer overtuiging geeft.
Ze vertrouwd gewoon blindelings op dierenartsen en niet op ervaringsdeskundigen ( hondeneigenaren).
Erg naïef mens met een overtuiging van , wat een dierenarts zegt klopt, hij is arts :-\
Door claudiaB
#1867274
Voor Barf analfabeten is het boekje van Tannetje makkelijk te lezen en te begrijpen.
En misschien helpt het dat zij ook dierenarts is.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1867282
claudiaB schreef: Voor Barf analfabeten is het boekje van Tannetje makkelijk te lezen en te begrijpen.
En misschien helpt het dat zij ook dierenarts is.
Ja dacht ik ook al aan.
Geef haar meteen even die tip mee om dat boekje eens te gaan lezen  :)
Door Truus
#1867295
Sweet Dutchess schreef: Ja dacht ik ook al aan.
Geef haar meteen even die tip mee om dat boekje eens te gaan lezen  :)
Ik heb hier wel eens gelezen dat er fokkers zijn die zelf een boekje/info mee geeft als de pup vertrekt.
Verder kun je er niet veel aan doen ookal zou je graag willen. Ook die discussie is ooit geweest en als men besluit om brok aan de pup te geven, is dat jammer. Dan zou je al moeten selecteren en dan nog weet je niet of men vers blijft geven.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1867324
Truus schreef: Ik heb hier wel eens gelezen dat er fokkers zijn die zelf een boekje/info mee geeft als de pup vertrekt.
Verder kun je er niet veel aan doen ookal zou je graag willen. Ook die discussie is ooit geweest en als men besluit om brok aan de pup te geven, is dat jammer. Dan zou je al moeten selecteren en dan nog weet je niet of men vers blijft geven.
Ze is hier gegaan met een hele tas vol kvv want ze wilde vers blijven geven.
Maar zo snel overtuigd te zijn van brok had ik dus echt niet verwacht :-[
Deze mensen geloven hun dierenarts klakkeloos.
Als hij zou zeggen geef haar maar een pan macaroni dan zouden ze dat nog doen hoe hard ik dan ook roep  dat niet te doen.
Het woordje "arts" heeft waarschijnlijk voor hun heel veel waarde  :-[
Het begint nu met de anaalklieren , straks  misschien nog wel een allergie ,maar wel in je da blijven geloven, want brok is het beste :(
Ja, om patienten in je praktijk te krijgen :-X

Sorry,maar ik was echt overtuigd dat ze vers zouden blijven geven, heb ze ook nog extra veel meegeven omdat ze er zo open voor stond en binnen no time staat dat kleine hummeltje op brok  :-\
Door smulpaap
#1867326
En dan komt bij mij gelijk de volgende vraag.... aan de fokkers onder jullie ...... Zijn er veel pupkopers die bewust een pro-rauw fokker zoeken ?
Door Anne in Zweden
#1867337
En ik neem aan dat je haar de link www.barfplaats.nl ook hebt meegegeven? Of ken je een barf-vriendelijke dierenarts bij haar in de buurt met wie ze eens een gesprek zou kunnen voeren, gewoon als second opinion? Want als ze zo onder de indruk is van het woordje "arts", dan zou een andere dierenarts ook iets moeten kunnen bewerkstelligen bij haar.

Natuurlijk bestaat ook de mogelijkheid dat ze zich verschuilt achter de argumenten van haar da, en dat ze eigenlijk gestopt is met kvv omdat ze dat rauwe gedoe stiekem eigenlijk erg vies vindt, of onhandig. In dat geval kun je niets meer doen voor je pup, vrees ik.
Door roos79
#1867340
Misschien een idee om haar het telefoonnummer van Tannetje ook dierenARTS ;) of Erwin Geijtenbeek ook dierenARTS te geven.... kan ze daar eens mee overleggen.  ;D
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1867361
Anne in Duitsland schreef: En ik neem aan dat je haar de link http://www.barfplaats.nl ook hebt meegegeven? Of ken je een barf-vriendelijke dierenarts bij haar in de buurt met wie ze eens een gesprek zou kunnen voeren, gewoon als second opinion? Want als ze zo onder de indruk is van het woordje "arts", dan zou een andere dierenarts ook iets moeten kunnen bewerkstelligen bij haar.

Natuurlijk bestaat ook de mogelijkheid dat ze zich verschuilt achter de argumenten van haar da, en dat ze eigenlijk gestopt is met kvv omdat ze dat rauwe gedoe stiekem eigenlijk erg vies vindt, of onhandig. In dat geval kun je niets meer doen voor je pup, vrees ik.
De link van barfplaats heb ik alle pupkopers gegeven, linken van vers fabrikanten die ook  tekst en uitleg geven over vers voeding , nu dan ook wat meer specifieke linken van de bieb .
Ik heb ze uitgelegd waarom ik vers geef.
Er waren erbij die dachten dat ze meteen een kip moesten slachten  :biggrin2:, maar die heb ik meteen gerustgesteld  en ook verteld dat ik ook eerst met kvv ben begonnen en daarna over ben gegaan naar barf.
Alle pups staan op kvv zover als ik weet en van deze mensen was ik echt overtuigd.
Ik had er pupkopers bij die wat terughoudend waren met het geven van vers.
Die wilde half kvv half brok gaan geven.
Uiteindelijk heeft die pup nog geen brok gezien gehad want hij eet het vlees zo graag  en ze genieten er zelf van als ze zien dat hij zo lekker aan het smullen is .
Gevolg... heel de vriezer vol carnibest en geen brok in huis :D
Deze mensen treffen zelf dan ook een dierenarts die carnibest geeft :thumbsupup:

Ik denk zelf ook dat  ze niet graag vers geven omdat ze zo makkelijk te overtuigen zijn van brok, maar zeg me dat dan gewoon als dat zo is.............
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1867395
Lizzy schreef: Maar als zoiets niet overtuigt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 793.0.html, dan houdt het toch op?
Die link heb ik haar  gestuurd.
Zal blijken of dat voor hun genoeg overtuiging geeft.
Ik doe mijn best ,maar als ze hun dierenarts overtuigender vinden  tja  dan stopt het voor mij ook en kan ik alleen maar gaan hopen dat er door de voeding niet meer problemen gaan ontstaan  :-\
Door Anne in Zweden
#1867398
Lizzy schreef: Maar als zoiets niet overtuigt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 793.0.html, dan houdt het toch op?
Vandaar ook mijn vermoeden dat die mevrouw het eigenlijk maar een goor gedoe vindt, en zich voor het gemak schuilhoudt achter het verhaal van de da... Maar je zou denken dat bij een weldenkend mens de alarmbel afgaat wanneer een hond na korte tijd op brok al gezondheidsperikelen krijgt, en dan het hele voedingsverhaal nog eens heroverweegt, ten bate van de pup. Blijkbaar maakt zij die afweging niet :-X.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door