Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door quandor
#1866851
Dag allemaal,

Ik lees al lang op dit forum, en tot op heden heb ik alles kunnen vinden.

Maar niet het volgende.

Ik ben sinds korte tijd trotse eigenaar van een droogmachine....leuk zo'n ding.

Nou werk ik in een garnalen fabriek. En kan tegen inkoopsprijs garnalen kopen.

Mijn teckel is wild van vis, en garnalen zijn natuurlijk fijne hap-slik-weg hapjes voor tijdens de wandeling.

Nou was mijn idee dus om ze te gaan drogen. i.v.m. de houdbaarheid en dat ik niet die vieze glibberige dingen in mijn zak wil :)

Ik heb al een ronde garnalen in de machine gehad, en volgens palief zijn ze heerlijk!

Maar ik kan er niet zoveel over vinden over het drogen van garnalen en het voeren aan honden.

Het enige dat ik erover kan vinden is dat het zonde is om aan honden te voeren, en dat ze schadelijk zouden zijn.

Nou komt de gemiddelde pasific (roze) garnaal uit indie.....dus hoe zit het met de schadelijke stoffen?

Alvast bedankt!
Door Limpy
#1866903
Dat met die schadelijke stoffen ken ik niet (kan aan mij liggen hoor), tis dat ik vagetariër ben anders zou ik ze ook liever zelf eten  ;D

Mijn 2 oosterlingen blieven ze af en toe ook graag (geef ze dan met jasje aan, knagen ze makkelijk weg) maar ik kan me voorstellen dat je ze wil drogen ivm glibberigheid.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1867651
peuteren jullie het vel voor of na het drogen er af, of gaat dat ook in de hond/kat?
en meurt je hele keuken dan naar garnaal tijdens het drogen?
moet de darm er ook uitgesneden worden? (ik kijk wel eens kooktv waar ze garnalen in de pan gooien)

ik zou die dingen ook best eens voor sien op de nog aan te schaffen droger willen gooien, maar ik wil er niet teveel aanzitten en kan ook niet tegen vissenmeur.
Door Deesje
#1867713
waarom moet de schaal er eigenlijk af? is die net als de graat van vis niet verteerbaar?

de schadelijke stoffen in vis zijn wel degelijk een overweging waard.. omdat vissen zwemmen in water dat over eht grootste deel vervuild is zit er veel rommel in de gemiddelde vis.. het is moeilijk om nog vis te vinden die niet mogelijk vervuild is..
Door Limpy
#1868177
Ik geef de garnalen gewoon met schaal, peuteren ze er maar zelf af.
Obi-wan eet de schaal ook gedeeltelijk op, pekke frut ´t allemaal weer uit en mag ik dan optuimen....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door