Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1867162
Wist niet zo goed waar te plaatsen dus als die fout staat graag verplaatsen.

Ik ben dan nu vleesbotten aan het malen voor Jesse en dat gaat erg goed. Echter lam/geit is niet te malen maar vind ze wel lekker. Nu zag ik dat slagerij West gemalen mixen heeft van lam en geit. Weet iemand daar de percentages van? Ik heb hem uiteraard gemaild maar hij zal het wel druk hebben ivm de kerst ;)
Door Tommie
#1867175
De lam en geit mix bedoel je?die zijn 30 procent bot en 70 procent vlees.heb ik mij laten vertellen.onder aan die lijsten staat het ook  dus 30/70.het bot is zeer goed gemaald.
Door Lizzy
#1867179
Ik kan me dat niet voorstellen, dat het 70% vlees bevat want zijn die botmixen niet gewoon slijpsel van het botten zagen? Zij hebben toch ook geen machine van 100.000 euro staan waar ze hele botten mee malen?
Door Cindy de Wolf
#1867207
Tommie schreef: De lam en geit mix bedoel je?die zijn 30 procent bot en 70 procent vlees.heb ik mij laten vertellen.onder aan die lijsten staat het ook  dus 30/70.het bot is zeer goed gemaald.
Dit heb ik net ook over de mail bevestigd gekregen van Slagerij West zelf.
Lizzy schreef: Ik kan me dat niet voorstellen, dat het 70% vlees bevat want zijn die botmixen niet gewoon slijpsel van het botten zagen? Zij hebben toch ook geen machine van 100.000 euro staan waar ze hele botten mee malen?
Dit kan makkelijk ;) heb me de laatste tijd heel wat ingelezen in molens/malers. De zogenaamde vleescutters (prof) kunnen makkelijk lam/geitenbotten aan. Rund en paard is een ander verhaal. De mixen van Kiezebrink en de botmix van Herby bevatten idd rondom de 70% bot en zijn hiermee voor Jesse/mij totaal ongeschikt. Dan moet ik zoveel gaan compenseren, lijkt me niet handig.
Door evenstar
#1867267
Ik heb de laatste keer 10 kg geitenmix meegenomen. Ik geef er dan nog wel spiervlees en orgaan bij maar ze poepen er allemaal goed op.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1867345
Dat is ook wat ik hier heb staan in zijn prijslijst, 30% bot / 70% vlees.
Hier kon ik het ook gewoon zo puur voeren zonder dat de ontlasting er te hard of wit van werd.
Maar mocht je meer zekerheid kun je natuurlijk de slager vragen welke delen hij erdoorheen maalt, hij is zeer behulpzaam dus ik denk dat hij je ook vast wel van wat meer info wil voorzien.

Oh en niet over de mixen, maar over het malen.
Heb je ook een handmolen?
Want de handmolen hier (alexanderwerk) kan prima zijn zachte geiten- en lamsribben aan. Als ook de lamsstaartjes toen van Jolanda.
Dan weet je exact wat erin zit  ;)
Door Cindy de Wolf
#1867374
May Linn schreef:
Oh en niet over de mixen, maar over het malen.
Heb je ook een handmolen?
Want de handmolen hier (alexanderwerk) kan prima zijn zachte geiten- en lamsribben aan. Als ook de lamsstaartjes toen van Jolanda.
Dan weet je exact wat erin zit  ;)
Ik heb hier o.a. een porkert handmolen en dat is me toch iets teveel/te zwaar werk. Dus heb een electrische en dat gaat goed met kleine vleesbotten. Nu wil ik graag een electrische die ook de wat zwaardere botten aankan. Maar die heb ik nog niet gevonden :-[ behalve dan de vleescutters maar die zijn me iets te zwaar, ca 2000kg en erg groot....zit er over na te denken om de Diamond ts12 te kopen maar zit nog in dubio.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door