Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#186643
Van "Huize Penslucht" zijn we sinds een aantal dagen veranderd in "Huize snotteraar"... Beide dames lopen ontzettend veel te niezen...Sophie heeft ook en echte natte lekneus... Is dit gewoon een hondenverkoudheid?
Door Lizzy
#186705
Even uit het boek van Atjo Westerhuis:

"de neusuitvloeiing kan waterig, slijmerig, etterig of bloederig zijn. Mogelijke oorzaken zijn een infectie (bacterie, virus of schimmel), allergie of trauma, een tumortje of een vreemd voorwerp (grasspriet, kruipertje, takje, enzovoorts). Raadpleeg uw dierenarts voor een goede diagnose".

Nou, trauma of allergie of tumortje of vreemd voorwerp kun je gevoegelijk wel wegstrepen daar ze beide last hbben! Ik denk dus een infectie door bacterie of virus of schimmel. En ik zou (in jouw plaats) een weerstand verhogend middel geven in bijv. de vorm van Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw).

Groetjes, Liz en sterkte met de snottertjes.....
Door geer
#186707
Okidoki...ik heb nog nooit zo'n sniffend huis gehad! Vooral Ted loopt continu te niezen ::)
Door karray
#186711
geer schreef: Van "Huize Penslucht" zijn we sinds een aantal dagen veranderd in "Huize snotteraar"... Beide dames lopen ontzettend veel te niezen...Sophie heeft ook en echte natte lekneus... Is dit gewoon een hondenverkoudheid?

Volgens mij is half Nederland verkouden, waarom de hond dan niet ;)
Door Truus
#186714
Heb je niks nieuws in huis gekocht, een nieuwe plant b.v.? Een ander luchtje?
Door Helen
#186852
Misschien helpt een weekje een hoge dosis vit C ook Geer. Balou had al een poosje prutoogjes die maar niet overgingen en na enkele dagen 1000 mg vit C, voila!! Over. Dus misschien dat het ook helpt om de weerstand van die twee langruggen op te krikken ;D
Laatst gewijzigd door Helen op do 14 okt 2004, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#186855
Helen schreef: Misschien helpt een weekje een hoge dosis vit C ook Geer. Balou had al een poosje prutoogjes die maar niet overgingen en na enkele dagen 100mg vit C, voila!! Over. Dus misschien dat het ook helpt om de weerstand van die twee langruggen op te krikken ;D
heee, da's een goeie.. ;D Bij Bas loopt de drek al een hele tijd uit zijn ogen en ik krijg het niet weg. Ik zal gelijk Vit C gaan geven ;)
Door Helen
#186863
Goed he, ik typte net 100mg vit C, maar ik bedoelde 1000mg (drie nullen ;D) Balou verdraagt dat prima. Ze krijgt 500 's ochtends en 500 's avonds. Maarrr dat verschilt per hond, maar dat wist je allang natuurlijk ;)

Haar prutoogjes waren echt na een dag of 2 a 3 helemaal weg. Ik heb in totaal 10 dagen vit C gegeven.
Door Netty
#186959
Geer, hier ook een teckel met een snotneus, Tof loopt ook te snotteren en heeft van de week ook een dag pijn haar buik gehad, hier bij de dierenspeciaalzaak vertelde ze me dat er een virus heerst en dat er meer honden er last van hebben.
wat ik hoorde was het met diaree en spugen, maar bij Tof is het gelukkig bij pijn in de buik gebleven, en de snotneus :-\
sterkte met de zieken ;)
Door koos
#255744
Mijn hond Balou is verkouden er loopt water uit de neus en ze niest,mag je wel naar het strand als ze verkouden is?
Door Lizzy
#255745
koos schreef: Mijn hond Balou is verkouden er loopt water uit de neus en ze niest,mag je wel naar het strand als ze verkouden is?
Heeft ze koorts? Voelt ze zich ziek? Is het een hond die het water ook in duikt? Als ze zich niet lekker voelt zou ik niet naar het strand gaan. En als het een hondje is dat sowieso in het water springt, dan zou ik nu ook maar niet naar het strand gaan. Een rustig wandelingetje is dan beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door