Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#186510
Zo , Mozes had dus zoals jullie mischien nog weten een grote hotspot onder zijn oor, is alles weer goed en netjes dicht gegroeid ook het haar zit er alweer op.
Nu is Boy vaak bij ons en gisteren zei zijn baasje Boy heeft ook een grote hotspot onder zijn oor , ze zijn natuurlijk direkt naar de DA gegaan die hunheeftmedegedeeld dat een Hotspot besmettelijk is ??? ???

Klopt dit???ik heb er nog nooit van gehoord.

sena
Gebruikersavatar
Door Binno
#186540
Volgens mij zijn hotspots niet besmettelijk. Ik had er in ieder geval ook nog nooit van gehoord. ;)
De oorzaak van een hotspot is een allergische reactie (jeuk)op iets (insectenbeten, bepaalde stoffen of planten, irritatie...) De hond krabt of likt de huid kapot en door bacteriën ontstaat dan een hotspot.
Waarschijnlijk is dit gewoon toeval en heeft Boy ook een reactie op iets en is daardoor ook gaan krabben enz.
Toen Binno een hotspot had heeft geen enkele hond hier in huis het overgekregen. Ook geen enkele andere hond die met haar in contact is gekomen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#186554
Tuurlijk, dat is net zo besmettellijk als zwanger zijn ::)

Dat zal ook wel één van de eerste Da's zijn die klaarstaat met een enting tegen hotspots :-X
Door senadance
#186621
Nou natuurlijk Angelique, is ook te gek voor woorden wat zo,n DA zegt!!
Heb even een artikel opgestuurd over HOTSPOTS wat ik had gevonden op BP naar hun opgestuurd (de baas van Boy) deze DA is ook onze niet !!!meer, maar waar halen ze het vandaan!! :( :( :(
Door lekker kort
#186647
senadance schreef: Nou natuurlijk Angelique, is ook te gek voor woorden wat zo,n DA zegt!!
Heb even een artikel opgestuurd over HOTSPOTS wat ik had gevonden op BP naar hun opgestuurd (de baas van Boy) deze DA is ook onze niet !!!meer, maar waar halen ze het vandaan!! :( :( :(
`Hotspot is echt niet besmettelijk, en waar die pas afgestudeerde DA het allemaal vandaan halen vraag ik me de laatste tijd ook af, het verhaal van de verkoopbevordering snappen ze wel erg goed :-X
Door margreet
#186692
Inderdaad ook hier nog nooooit gemerkt dat ze besmettelijk zijn,de een heeft ze altijd en de ander nooit.
Gaat trouwens steeds beter.
Ik denk dat ze ondertussen meer weerstand hebben door het goede eten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door