Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kathy
#1866397
Hallo,
Even in kort voorstellen; mijn naam is Kathy en ben de trotse bezitter van 2 labradors en sinds kort hobbelt hier een duitse herder pup rond,
laatst genoemde is van onze zoon.
Mijn honden staan op div.soorten kvv en doen het er prima op.  Maar nu de pup. Twee weken in huis en we hebben hier al 3 verschillende soorten voer staan,
hij was nl. aan de diarree en dat ging maar niet over. Eerste week zelfs 8 ons afgevallen  :(  Sinds twee dagen vaste ontlasting op een hypoallergeen brok,
op basis van wijting.  Mijn voorstel om de pup nu over te zetten op bv Carnibest deed zowel de dierenarts als de fokker stuiteren.  Beter was om hem nu op de puppenvariant (large breed) van Hill's te zetten en na 1 jaar pas over te stappen op een kvv.  Zou graag jullie mening willen weten, grote hond enorme groei het eerste jaar.

Zeg heel eerlijk dat mijn eigen honden ook het eerste jaar zijn opgegroeid met brok. 
Door nienk
#1866423
ai, gelijk aan de diaree en zoveel afvallen, dat is wel erg vervelend. mij lijkt het het belangrijkst dat de pup in ieder geval wel lekker groeit, en als ie dat op kvv niet doet... bij een ouder dier zou je misschien zeggen, ik probeer het een paar weken misschien moet ie er even doorheen, maar met zo'n jong pupje is dat wellicht een minder goed idee. misschien kan je nu inderdaad die brok blijven geven, wachten tot de pup weer wat aansterkt en groeit, dan over een maand of wat nog eens voorzichtig proberen? het is natuurlijk fijner om vers te voeren, ook omdat je andere honden dat ook krijgen, maar mij lijkt het wel een risico dat je pup zwak blijft als hij/zij zo jong niet genoeg bouwstoffen opneemt om zich goed te ontwikkelen! heb trouwens ook wel eens gehoord dat pups de eerste week na ze bij mama weg zijn ook door de stress wat last van hun buik kunnen hebben, maar afvallen is wel extreem. succes en ook veel plezier natuurlijk met de nieuwe 4voeter in huis!
Door Lizzy
#1866425
Hoi Kathy,

Tja, ik weet niet precies wat je verwacht van een forum als BARFplaats....? Hier ga je natuurlijk niet meemaken dat we zeggen "ja, goed plan joh, Hill's large breed, moet je doen"......

k vind het een beetje lastig om hierop te reageren hoor. Kijk, ik vind brokken, maak niet uit welk merk, tynnuf. En ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn pupseltje op die bagger op te laten groeien. Ik heb twee puppen naar de allergrootste tevredenheid op laten groeien met zelf samengestelde voeding (BARF). En afkloppen op ongelakt hout maar mijn honden mankeren dus nooit wat (behalve dat ze wel eens tegen een boom lopen en kruisbanden afscheuren maar ja gut, dat is niet voedsel gerelateerd). Dit zijn mijn pups, beide groot geworden op BARF:

http://www.siamsa.nl/fotos/fotos-linga.html

en

http://www.siamsa.nl/fotos/fotos-biscuit.html

En goddank zijn beide puppen afgespeend door de fokker op BARF.

Wat hebben jouw DA en fokker voor problemen met rauwe/verse voeding en wat maakt dat zij denkt een beetje te kunnen gaan stuiteren? Wiens hond is het eigenlijk?

Afvallen in de eerste week is overigens niet ongewoon hoor. Mijn beide puppen zijn in de 1ste week afgevallen. Hoort erbij. Is de overgang van fokker naar baasje.

Op welke voeding is jouw pup afgespeend? En wat ben jij daarna gaan voeren? En hoe heb je overgeschakeld? Hoe is je pup ontwormt en wanneer en met wat? Wat voor diarree had de pup? Spoot het eruit? Waterdun, vla-dun? Was je pup ziek?
Door Pedro98
#1866809
[quote="Lizzy"]
Hoi Kathy,

Tja, ik weet niet precies wat je verwacht van een forum als BARFplaats....? Hier ga je natuurlijk niet meemaken dat we zeggen "ja, goed plan joh, Hill's large breed, moet je doen"......

k vind het een beetje lastig om hierop te reageren hoor. Kijk, ik vind brokken, maak niet uit welk merk, tynnuf. En ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn pupseltje op die bagger op te laten groeien. Ik heb twee puppen naar de allergrootste tevredenheid op laten groeien met zelf samengestelde voeding (BARF). En afkloppen op ongelakt hout maar mijn honden mankeren dus nooit wat (behalve dat ze wel eens tegen een boom lopen en kruisbanden afscheuren maar ja gut, dat is niet voedsel gerelateerd). Dit zijn mijn pups, beide groot geworden op BARF:

http://www.siamsa.nl/fotos/fotos-linga.html

en

http://www.siamsa.nl/fotos/fotos-biscuit.html

En goddank zijn beide puppen afgespeend door de fokker op BARF.

Wat hebben jouw DA en fokker voor problemen met rauwe/verse voeding en wat maakt dat zij denkt een beetje te kunnen gaan stuiteren? Wiens hond is het eigenlijk?

Afvallen in de eerste week is overigens niet ongewoon hoor. Mijn beide puppen zijn in de 1ste week afgevallen. Hoort erbij. Is de overgang van fokker naar baasje.

Op welke voeding is jouw pup afgespeend? En wat ben jij daarna gaan voeren? En hoe heb je overgeschakeld? Hoe is je pup ontwormt en wanneer en met wat? Wat voor diarree had de pup? Spoot het eruit? Waterdun, vla-dun? Was je pup ziek?
[/quote]

Zo dan zijn veel verschillenden dunne poepjes ;)

Maar inderdaad zou kunnen dat hij gewoon even moest wennen, lees meestal ook iets van ontgiften dus zou het dat niet kunnen zijn. Hier de eerste pup gelijk over gezet vanaf de fokker op KVV en geen probleem mee gehad.
Maar kan het niet zijn dat je het vlees te koud geeft en dat het zou kunnen zijn. Hier zetten we het s'morgen altijd even in het warm water anders redden we het ook niet met eten geven. En de avond er voor er uit zetten lijkt me net wat te lang buiten de koeling.
Door kathy
#1866813
[quote="Lizzy"]
Hoi Kathy,

Tja, ik weet niet precies wat je verwacht van een forum als BARFplaats....? Hier ga je natuurlijk niet meemaken dat we zeggen "ja, goed plan joh, Hill's large breed, moet je doen"......

k vind het een beetje lastig om hierop te reageren hoor. Kijk, ik vind brokken, maak niet uit welk merk, tynnuf. En ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn pupseltje op die bagger op te laten groeien. Ik heb twee puppen naar de allergrootste tevredenheid op laten groeien met zelf samengestelde voeding (BARF). En afkloppen op ongelakt hout maar mijn honden mankeren dus nooit wat (behalve dat ze wel eens tegen een boom lopen en kruisbanden afscheuren maar ja gut, dat is niet voedsel gerelateerd). Dit zijn mijn pups, beide groot geworden op BARF:

http://www.siamsa.nl/fotos/fotos-linga.html

en

http://www.siamsa.nl/fotos/fotos-biscuit.html

En goddank zijn beide puppen afgespeend door de fokker op BARF.

Wat hebben jouw DA en fokker voor problemen met rauwe/verse voeding en wat maakt dat zij denkt een beetje te kunnen gaan stuiteren? Wiens hond is het eigenlijk?

Afvallen in de eerste week is overigens niet ongewoon hoor. Mijn beide puppen zijn in de 1ste week afgevallen. Hoort erbij. Is de overgang van fokker naar baasje.

Op welke voeding is jouw pup afgespeend? En wat ben jij daarna gaan voeren? En hoe heb je overgeschakeld? Hoe is je pup ontwormt en wanneer en met wat? Wat voor diarree had de pup? Spoot het eruit? Waterdun, vla-dun? Was je pup ziek?

[/quote]

Lizzy, jouw honden zien er idd prachtig uit. 
Pup kreeg bij de fokker een geweekte brok (happy-dog) dat kregen we ook mee.  Op zaterdag de pup opgehaald, thuis gekomen spoot het eruit, waterdun dus.  Pup vertoonde absoluut geen zieke indruk, maar je zag hem wel al heel snel afvallen.  Afgelopen vrijdag is de pup ontwormd met Milbemax, en sinds zondag weer normale ontlasting. Pup was ook al bij de fokker ontwormt, ben het merk kwijt  :-[  Vanmorgen had ik de fokker aan de lijn en volgens haar zou het zo maar kunnen zijn dat de pup de pasta die dag had
uitgespuugd en hij dus nog wormen had.  We gaan hier bekijken of we de pup over kunnen zetten  op Carnibest. En ja Lizzy het is inderdaad onze hond en niet de hond van de dierenarts of fokker, maar wel prettig wanneer je op 1 lijn zit met fokker/dierenarts. 
Door Pedro98
#1866878
Lees ik nou goed dat ze nog geen vast voer at maar nog steeds brokken die geweekt waren. Meen altijd dat ze eerst vast voor moeten hebben gegeten voor de bij de fokker weg gaan of zit ik er een beetje naast?
Door Happy Tail
#1866965
[quote="kathy"]
  Afgelopen vrijdag is de pup ontwormd met Milbemax, en sinds zondag weer normale ontlasting. Pup was ook al bij de fokker ontwormt, ben het merk kwijt  :-[   Vanmorgen had ik de fokker aan de lijn en volgens haar zou het zo maar kunnen zijn dat de pup de pasta die dag had
uitgespuugd en hij dus nog wormen had.  We gaan hier bekijken of we de pup over kunnen zetten  op Carnibest. En ja Lizzy het is inderdaad onze hond en niet de hond van de dierenarts of fokker, maar wel prettig wanneer je op 1 lijn zit met fokker/dierenarts. 
[/quote]

van wormen krijgen ze geen spuitpoep volgens mij; maar eerder van de ontwormingsgifzooi

en tja..ik geloof niet dat de meeste hier op 1 lijn zitten met zowel fokker als dierenarts :)

doe waarvan jij denkt dat goed is voor je hond; gebruik je eigen verstand. probeer desnoods 2 weken eens verse vleesvoeding, gewoon een goede gemalen voeding bijvoorbeeld. Dan zul je het verschil zien.
Door kathy
#1867102
[quote="Pedro98"]
Lees ik nou goed dat ze nog geen vast voer at maar nog steeds brokken die geweekt waren. Meen altijd dat ze eerst vast voor moeten hebben gegeten voor de bij de fokker weg gaan of zit ik er een beetje naast?
[/quote]

Pup hebben we gekocht bij een fokker die aangesloten is bij de VDH,  al 25 jaar bezig met dit mooie ras,  weet vast waar ze mee bezig is.  ;) 
Door Babsie
#1867246
Even een soortgelijk verhaal.
Wij hebben sinds 2 weken een labrador pup. We hebben al een labrador van 9 jaar die naar grote tevredenheid KVV (Lotgering) krijgt.
Op advies van de fokker zijn wij ook gestart met het voeren van brok (Royal Canin Junior) maar het beviel helemaal niet. Hij had er extreem veel van nodig, poepte 6 tot 8 keer op een dag en was regelmatig aan de dunne. Heb hem sinds 2 dagen op Lotgering en hij gaat weer als een trein.

Voor mijn hondjes geen brokken meer......groot of klein.
Door Sietie
#1869928
ik lees dat je de pup twee weken in huis hebt en al drie verschillende soorten voer hebt staan... alleen dat is al een reden om diarree in stand te houden niets is slechter dan zo vaak van voer te wisselen... Een pup maakt heel wat door als hij bij zn moeder en broertjes en zusjes weg gaat... het is een stress periode waar hij door heen moet. Hij komt in een vreemde omgeving met andere bacterieen en virussen. Ik had de pup langzaam eerst driekwart zn brokjes en een kwart vers gegeven dit zo een week gedaan als dat goed blijft gaan een week op half en half en zo verder tot hij op vers staat. Ik heb eens een pup verkocht die ook na een paar weken aan de dunne ging. (bij mij op barf groot geworden en bij de nieuwe eigenaar ook) mensen hun eerste hondje dus staan binnen een dag bij de DA die keurde het barf af want daar kreeg ze de diarree van :-X, en de hond moest op speciale brok ::) bleef aan de schijt weer op een andere brok en weer op een andere brok ... van dit alles wist ik niets af jammergenoeg. Toen ze 8 maanden oud was werd ik gebeld door die mensen. helemaal moedeloos...ze woog maar 15 kilo terwijl ik zelf een zusje had die al 25 kilo woog... vele onderzoeken gehad enorme kapitalen daar aan kwijt 7 soorten inmiddels geprobeerd. zelfs bloed afgenomen omdat te kijken of ze alle voedingsstoffen wel binnen kreeg want ze was graat mager... na al die maanden waar ik dus niets van wist, vroegen ze om advies wat te geven... Ik zei tsja das niet zo moeilijk BARF natuurlijk.. Maar dat deed ze toch huiveren want ja ze ging aan de dunne toen ze nog op de barf was... Ik heb gezegd dat ze allereerst een andere DA moesten zoeken, want een DA die een hond 7 keer een ander voer voorschrijft en dan nog vreemd vindt dat ie aan de schijt is, die vind ik op zn zachtst gezegd behoorlijk onnozel... een andere DA hadden ze inmiddels al gevonden en dat was ook hetgene wat deze nieuwe DA zei: hij had nooit zo vaak van voer moeten veranderen. Hij durfde ook niet meer bij een barf leverancier te bestellen want die zette het eten op de stoep terwijl ze er niet waren op een mooie zomerse dag dat, toen ze thuis kwamen stonk het verschrikkelijk ::)  Ze wilden alleen nog barf van mij, daar ze toch een eind weg zitten zon anderhalf uur rijden, namen ze voor zon 2 maanden mee. Ik zei geef het 6 weken de tijd maar niet veranderen.. na een paar dagen werd ik toch heel nieuwsgierig en heb even gemaild... waarna hij me opbelde... ze durfden bijna niet te bellen want ze konden het niet geloven ze had na al die maanden voor het eerst vast gepoept ::) maar ze waren doodsbang dat het weer om zou slaan en daarom durfden ze niet te bellen... maar vanwege mijn nieuwsgierige mailtje :biggrin2: toch maar gedaan... Ik zei geloof het maar dat het goed blijft gaan, nou dat is ook gebeurd het gaat al meer dan 2 jaar goed :biggrin2:.... Ook was haar energiepeil heel snel weer op het oude nivo ! hij heeft die andere DA het vuur aan de schenen gelegd en die hebben alle medicijnen, onderzoeken etc terugbetaald.. Ik bedoel met dit verhaal te zeggen dat je niet zo snel naar ander voer moet grijpen geef je pupje de tijd om te wennen, stress geeft nu eenmaal wat weerstands verlies het is net als met kleine kinderen die naar de kleuterschool gaan die worden soms ook wat ziek ;)  
Laatst gewijzigd door Sietie op wo 22 dec 2010, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door