Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Antheman
#1865341
Hoi,

Graag wilde ik het volgende aan jullie voorleggen:

Ik heb een witte Keeshond. Vandaag kreeg ik de waarschuwing dat door eend en kip te voeren, mijn hond geel zou kunnen worden. Mijn hubbie riep direct dat dit klopte, want hij was minder wit. Volgens mij komt dat gewoon door de sneeuw ;D Dan lijkt hij idd minder mooi wit.

Kent iemand dit verhaal, of heeft t wellicht zelf bij de hand  gehad?
Door ulla
#1865403
Mijn honden zijn dan wel niet helemaal wit,maar de delen die wit zijn verkleuren echt niet door eend en kip te eten. :biggrin2:
Door Antheman
#1865480
ulla schreef: Mijn honden zijn dan wel niet helemaal wit,maar de delen die wit zijn verkleuren echt niet door eend en kip te eten. :biggrin2:
Dat werd mij gezegd, vandaar dat ik even een onderzoekje instel :biggrin2:
Door miik
#1865660
Ik denk ook dat het niet waar is, maar wel met een kanttekening erbij.
Witte vacht verkleurd als er vaak-regelmatig speeksel op komt.
Ik zou me kunnen voorstellen dat als je je hond iets voert waar hij een uur op ligt te kluiven en kauwen en dan ook nog zijn poten gebruikt.... dat er dan dus meer speeksel op en rond zijn bek komt en op zijn poten.
Ook doen mijn honden vaak na het eten hun poten schoonlikken van de restjes.
En omdat speeksel de vacht doet verkleuren zou het dus kunnen dat deze plaatselijk verkleurd, en dan denk ik dus aan de poten en aan de bek/sik.
Door millyckk
#1865693
Mijn witje lijkt in de sneeuw ook behoorlijk geel hoor :biggrin2: Hij is uberhaupt in de winter wat geliger dan 's zomers, heb het idee dat dan de "blondjes-theorie" van kracht is: zonlicht bleekt! Eend en kip hebben daar niets mee te maken. 
Heb wel eens gelezen dat bieten en wortel een verkleuring kan geven, maar volgens mij  moet je dan wel heeeeel veel van die groente voeren.
En ja, speeksel/traanvocht geeft een roodbruine verkleuring!
Door miik
#1865763
Senna99 schreef: Maar door speeksel en (traan)vocht enz. krijg je toch meer een rood/bruine verkleuring en geel gele verkleuring, of niet?
ja idd, roodbruin.
Op deze foto kun je het goed zien bij Mickey...
En ja, ze eet mn tulpen op  ::) en nee, dat is niet Barf-verantwoord  ;)

Afbeelding
Door Antheman
#1865796
miik schreef:
Witte vacht verkleurd als er vaak-regelmatig speeksel op komt.
Dat is wel logisch eigenlijk ;)
Kijk maar naar de honden met een verstopte traanbuis ;) Die kleuren allemaal erg lelijk bij de ogen!

Bedankt voor de reacties!
Door Lizzy
#1865816
Broodje aap. Ik heb trouwens drie spierwitte Dalmatiers (met vlekken). Maar in de sneeuw lijkt zelfs de witste hond vies.
Door spickenstef
#1866015
Lizzy schreef: Broodje aap. Ik heb trouwens drie spierwitte Dalmatiers (met vlekken). Maar in de sneeuw lijkt zelfs de witste hond vies.
inderdaad bij mij zijn de dalmatier in de sneeuw ook geler dan als er geen sneeuw ligt , sneeuw is ook heel wit he
Door signmodel
#1866105
Antheman schreef:
Ik heb een witte Keeshond. Vandaag kreeg ik de waarschuwing dat door eend en kip te voeren, mijn hond geel zou kunnen worden. Mijn hubbie riep direct dat dit klopte, want hij was minder wit. Volgens mij komt dat gewoon door de sneeuw ;D Dan lijkt hij idd minder mooi wit.
nog nooit van gehoord,
en hier een zwart wit (in de sneeuw ook een beetje geel gevlekte) maar verder geen verkleuring door kip ofzo.

ben benieuwd wie dit verzonnen heeft en kan die persoon dit dan misschien even toelichten??
Door Bosliefje
#1866415
Nee, dit gaat over grijze, maar wel over keeshonden. ;)

Bij mijn ' reis ' door brokkenland werd het zwarte haar van de grijze kezen bij de ene brok rood/bruinachtig bij de ene hond, bij een andere brok bij een andere hond. Dus dat voer de vacht kan verkleuren is voor mij bewezen.
Maar sinds ik vers vlees geef hebben ze volgens mij hun eigen kleur terug. Maar de kleur creme van de poten is wel bij de ene hond geliger dan bij de andere.
Maar hoe dat voor wit zit? Waarschijnlijk net zo: hoe beter het voer, hoe natuurlijker de kleur?
Door Antheman
#1866457
signmodel schreef:
ben benieuwd wie dit verzonnen heeft en kan die persoon dit dan misschien even toelichten??
Dat is niet belangrijk ;)

Ik ben blij dat jullie ook zeggen dat het om een broodje aap ging.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1866585
Ot is een poes, maar is ook primair wit (alleen gekleurde staart en kopvlek). Ik zie (op foto's) wel eens vaker witte katten en die zien er vaak gelig uit, vooral bij de poten en kop en het midden van de rug.
Ik heb juist het idee dat ze door barfen zo mooi spierwit is. Ze is ook gezonder en heeft een gezondere vacht (niet droog en happig, maar ook niet vet van de brokken). Ik was mn katten overigens niet en heb het idee dat witte hondjes nog wel eens met speciale shampoo worden gewassen.
Als Ot ziek is, kan ze soms wel een beetje een gelige waas over haar vacht hebben.
Ot heeft geen traanstrepen, want geen platneus en als ze zich wast, laat ze zichzelf niet helemaal nat opdrogen (dus geen speeksel resten aan de poten). Soms heeft ze wel een restje eierstruif onder haar kin hangen van een kuikentje dat spetterde.

Ot is een binnenkat, dus ik heb haar niet op de sneeuw kunnen vergelijken qua kleur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door