Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Szazzer
#1859408
Hoi allemaal,

wij zijn inmiddels alweer toe aan de 2e bestelling bij Lotgering. Storm heeft een lading 100% rundvlees en eentje 100% lamsvlees achter zijn kiezen, en doet het er geweldig op!
Dit keer heb ik het uitgebreid met een half kratje totaalvoer erbij (rund, lam, kip als ik het goed onthouden heb) en een half kratje totaalvoer met pens. Als hij het ook daar goed op doet, wil ik nog uit gaan breiden met eend en vis, en dan hebben we denk ik genoeg diersoorten om hem een goed gevarieerd dieetje voor te schotelen.
Ook wil ik binnenkort groentenmixen gaan maken, als ik daaraan toe ben kunnen jullie nieuwe vragen verwachten over hoeveelheden enzo ;-) Fruit doen we al wel, zo goed als iedere dag lekker stukjes appel, peer, mandarijn, kiwi, enz, hij vindt het heerlijk!

Bij deze bestelling had ik ook 2 mergpijpen gedaan, ik dacht als lekkere snack/bezigheidstherapie, aangezien we niet meer zo veel kunnen gaan wandelen nu ik tegen het einde van mijn zwangerschap loop... Nu had ik zoiets verwacht: Afbeelding, maar de mergpijpen zijn echt enorm!!!
Er zit ook allemaal nog huid omheen enzo (ik vind het eigenlijk echt heel smerig, haha) maar nu vraag ik me dus af:

Zo'n hele grote mergpijp met alles erop en eraan, geven jullie die eerder als maaltijd of als tussendoortje? En ik neem aan eerst gewoon ontdooien, en dan gewoon geven, of beter buiten voordat je hele huis onder de troep zit? Tips, trucs, alles is welkom!

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!
Door **Jolanda**
#1859420
Een tip die je waarschijnlijk van de meeste mensen hier zult krijgen is:
gooi het maar in de kliko!

Mergpijpen zijn namelijk helemaal niet geschikt, veel te hard ect.
Koop dan een kong, vul die met kvv of andere lekkernijen en laat hem daar maar zijn gang mee gaan ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1859474
Mergpijp zijn de pootjes van het rund...dragende botten, dus veel te hard. Om te eten, maar ook voor de recreatie. Stukken die ze er eventueel vanaf kunnen krijgen verteren erg slecht tot niet en kunnen hele vervelende dingen doen met het interieur van je hond. Voor het gebit zijn ze ook molesterend, dus wat mij betreft mogen ze rechtstreeks de kliko in.
Door nikèdog2000
#1866178
als er nog huid aan zit
zitten er ook nog pezen aan
lekker als rekreatie bot geven
en als die kaal zijn
de merg eruit halen en het bot weggooien
Gebruikersavatar
Door Szazzer
#1889542
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb ze inderdaad linea recta de kliko in gedaan, het stonk ook echt een uur in de wind en het risico is het me echt niet waard....
Door tieneke
#1889797
Tandenslopers eersteklas,ook als recreatiebot.
Beter is lekkere bevleesde lamsribben/kalfsribben,geef nooit enkele ribben.
Door tieneke
#1889805
[quote="BubbaBling"]
Reactie die ik nog mis vna de mergpijp is dat het om de bek achter de tanden vast kan gaan zitten  ;)
Dus mergpijp is sowieso een no-no
[/quote]
Zullen ze hier geen last van krijgen.....grotere honden en dan zeker de schrokkerds zouden dit zelfs in zijn geheel door kunnen slikken.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1890010
Ik zag idd op de site van Lotgering dat ze nu naast mergpijpen ook dragende botten (groot en klein) aanbieden. Best wel gevaarlijk, zeker als je bedenkt dat er een hoop mensen zijn die niet (goed) weten wat ze geven.
Gebruikersavatar
Door Szazzer
#1890637
[quote="Els en Max"]
Ik zag idd op de site van Lotgering dat ze nu naast mergpijpen ook dragende botten (groot en klein) aanbieden. Best wel gevaarlijk, zeker als je bedenkt dat er een hoop mensen zijn die niet (goed) weten wat ze geven.

[/quote]

Nou inderdaad, ik als "leek" ga dat dan wel kopen want je denkt dan hee die hebben allemaal dingen speciaal voor honden en het is allemaal natuurlijk en dat is veel beter dan de helft van wat ze in de dierenwinkel verkopen...
Gelukkig bestaan er dan fora zoals deze, ik leer t liever niet op de harde manier!!! Moet je toch niet aan denken, dat je met al je goede bedoelingen iets aan je hond geeft waar hij misschien wel dood aan kan gaan (in het ergste geval he....)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door