Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door boedha1
#1864921
Hallo

Ik ben nieuw op dit forum, en wil mezelf voorstellen.

Ik ben Kane ben een reu van 7 maanden en mijn gewicht is 30 kg ik ben een Cane Corso.

Nu wil mijn baasje dat ik ga barfen, ik eet nu nog kvv maar dat vind ik eigenlijk te fijn gemalen.

Ik heb wel al ervaring met botten, nekken, karkassen, en hele penzen, want me baasje laat me wel alles proberen.
Wat ik ook lekker vind is af en toe wat mosselen (gekookt), makreel (gerookt), haring ( die me baasje ook eet), zalmsnippers, kabeljauw (gekookt samen met de katten eten ), maar me baasje wil graag weten of dit allemaal wel goed voor me is???

mijn baasje heeft een aantal menu's samengesteld voor mij, maar ik wil graag van de kenners weten of ie het goed heeft gedaan, of dat er producten bij of af moeten.

graag U reactie hierop, want ik kan niet wachten om te gaan barfen.

Mvg  KANE


Ik hou 2% van 30 KG aan = 600 gram per dag.

MAANDAG:

420 gr  kippenkarkas
  84 gr  paardenvlees
  68 gr  nier (lam/geit/rund)
  28 gr  groenten

DINSDAG:

420 gr  eendennekken
  84 gr  lamsvlees
  68 gr  kippenhartjes
  28 gr  groenten

WOENSDAG:

224 gr  parelhoenkarkas
196 gr  geitenvlees
152 gr  pens/hart
  28 gr  groenten

DONDERDAG:

224 gr  konijnkarkassen
196 gr  makreel
  96 gr  lever
  84 gr  groenten/fruit

VRIJDAG:

420 gr  konijnenpoten
  84 gr  kalkoenvlees
  68 gr  kippenmaagjes
  28 gr  groenten

ZATERDAG:

420 gr  kippenvleugels
  84 gr  runderkopvlees
  68 gr  lamshart
  28 gr  groenten

ZONDAG:

224 gr  kwarteltjes
196 gr  vis
  96 gr  kippenmaagjes
  84 gr  groenten

krijg tussendoor ook nog fruit, runderstrot, geitenribben.

Kane zit tussen de 600 - 800 gram per dag.

mvg Frenk

 


 
Door ulla
#1865397
Je voert veel teveel bot als je dit gaat voeren.
Als je tussen de 40 en 50 % vleesbot gaat zitten, zit je goed.
Met je lever zou je iets omhoog kunnen,en ik zou 1 x kippenmaagjes ruilen voor pens.
Verder mis ik zo nu en dan een rauw ei. :)
Door ulla
#1865483
Overigens welkom. :)

Ik heb het even uitgerekend voor je,je zat al aardig in de goede richting in je pb. ;)

300 gram vleesbot
150 gram spiervlees
per week 630 gram orgaan, wat je als volgt zou kunnen verdelen:
150 gram lever, 150 gram hart, 75 gram nier en 255 overig orgaan zoals pens.
Dan 420 gram groenten verdeeld over de week, en een rauw eitje,maar dat gaf je al schreef je.

Dit is een voorbeeld menu, en je moet gewoon kijken hoe je hond het erop doet.
Door boedha1
#1865553
Hallo  Ulla

nogmaals bedankt voor je  snelle reactie
ik ben er nu aardig uit denk ik, heb 3 weken menu gemaakt.

week 1                                                  week 2                                    week 3

45% bot =            1890 gr                    40% bot =      1680 gr            40% bot =          1680 gr
25% spiervlees = 1050 gr                    35%  spier=    1470 gr            25% spier=        1050 gr
20% orgaan =        840 gr                    15% orgaan=    630 gr            15% orgaan=      630 gr 
10% groenten=      420 gr                    10% groenten=  420 gr            10% groenten=  420 gr
                                                                                                                10% vis=            420 gr     
sorry dat ik je nog een keer lastig val.

maar hartstikke bedankt voor je hulp.

Mvg Frenk 
Door ulla
#1865577
Je valt mij niet lastig hoor, we zijn hier toch om te leren, en om te helpen. :)
Ga gewoon met je menu beginnen, je afwisseling is prima, en kijk hoe je hond het erop doet.
En bij twijfel gewoon blijven vragen. ;)
Door bloemetje
#1866275
[quote="boedha1"]
.
Wat ik ook lekker vind is af en toe wat mosselen (gekookt), makreel (gerookt), haring ( die me baasje ook eet), zalmsnippers, kabeljauw (gekookt samen met de katten eten ), maar me baasje wil graag weten of dit allemaal wel goed voor me is???

   
[/quote]

Mosselen mag rauw. Gerookte makreel is niet goed en de haring die het baasje eet is ws gezouten en dus niet goed voor jou. Panharing is rauw. Kabeljauw gekookt kan niet echt kwaad maar is witvis dus hij heeft er niet heel veel aan.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door