Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1859396
Ik wil nu (met het oog op de puppies) een keramische warmte lamp kopen, vind die infrarode zo irritant met dat licht. Alleen zie ik op veel hondensites de 100watt alleen te koop.
Geeft een keramische lamp dan meer warmte af dan eentje met licht, want die zijn 250watt.
Of moet ik voor dezelfde warmte toch ook een 250watt keramische lamp hebben? Wie weet t?
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1859487
Ik heb hier een 250 watt keramische lamp in gebruik en die is zeker niet over de top. 100 watt lijkt me erg weinig, misschien net genoeg voor een klein werpkistje. Dus het is denk ik wat afhankelijk van je formaat werpkist. 
Door vagebond
#1860273
Scheelt de helft, denk toch dat ik de 150 watt neem, vind het zo warm voor de teef, vooral de eerste dagen als ze toch al koortsig zijn.
Gr. Ingrid
Door Sietie
#1864355
150 watt vind ik persoonlijk te weinig warmte,,, ik heb ook zon ding maar ben weer accuut overgestapt op de gewone warmtelampen (geen infrarode)mijn gewone zijn 250 watt en als het te warm is hang ik m hoger en heb m in de hoek van de kist zodat de teef er niet onder hoeft te liggen. (ik heb eentje op een draaibaar statief aan de werpkist zitten)
Door Hanny
#1864375
Om het nu helemaal verwarrend te maken. Ik heb een keramische lamp van 100 watt en die geeft voldoende warmte.
Mijn kist is iets groter, dan die bij jou. De lamp geeft warmte in het midden, teef ligt meestal tegen een wand, de pupjes aan haar tieten, lekker warm en op hun ruggetje de warmte van de lamp.
De kist staat in de huiskamer, maar er wordt niet extra verwarmd, omdat ik dat voor mezelf niet aangenaam vind.

Hanny
Door vagebond
#1864440
Toch die van 250watt besteld, kist staat ook in de huiskamer, eigenaar van de dekreu heeft ook een 250watt en kist in huis staan. Ik wist ook niet dat 100watt en 150watt ook bestaan, vandaar mijn vraag. Bedankt, Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door