Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#1861820
Sylke is gisteren opgenomen , ze bleef spugen . Echo gemaakt en  galblaas en lever waren vergroot en ze had ook buiikvlies ontsteking , vanmorgen is ze geopereerd en haar galblaas was erg vergroot en zat vol gore troep wat alles afsloot  hij stond op springen en lekte al dus die is er uit.  Sylke haar toestand is de komende dagen nog kritiek .Wij hadden niet verwacht dat ze er door zou komen ze is echt heel ziek .

Nu  is min vraag hoe te leven zonder galblaas , wat mag en kan niet en wat mag ze eten en wat niet !
Door nelb
#1861851
Hopelijk houdt onze taaie Sylke het vol. De boosdoener is er in ieder geval uit.
Ik kan je niet helpen met tips, maar andere mensen hier vast wel.
Door Lizzy
#1861997
Ik heb even wat gegoogled en op Nederlandstalig sites kan ik er weinig over vinden. Op Engelstalige sites veel meer. En ik vind o.a. dit:

Gall bladder removal

   * The gall bladder can be removed in dogs and a normal life span can be expected (as is the case in humans)
   * Fatty foods should be avoided in dogs that have the gall bladder removed

=======

Met andere woorden: de galblaas kan verwijderd worden en de hond heeft daarna een normale levensverwachting (net als bij de mens). Je moet vet voer vermijden.

Sterkte met Sylke :-* :-*
Door 202Spots
#1862007
He wat rot voor d'r, maar gelukkig er is goed te leven zonder galblaas , de eerste paar dagen zijn belangrijk om doorheen te komen
maar ik begrijp dat de galblaas er op tijd is uitgehaald, dus ze heeft goeie kans hoor!!
.
Ik denk dat ze misschien eerst beter op gekookt en vet-vrij eten kan gaan,voordat ze langzaam weer op rauw overgaat.
En als het zover is,dan zou ik dan liever gemalen bot geven.
Hier wat meer info en ook diet wat je kan maken.
Zachte knuffies voor Sylke voor 'n spoedig herstel
http://www.vetsurgerycentral.com/gallbladder.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 17 dec 2010, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#1862194
Sterkte! We duimen dat het allemaal goedkomt. De galblaas functioneert als opslagplaats, maar ze kan prima zonder, mits het eetpatroon regelmatig en niet te vet is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door