Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#1859388
We gaan zo naar de da, maar hebben dus geen flauw idee, wat haar mankeert.
Gisterochtend was alles normaal, maar daarna at en dronk ze niet meer en was down.
Ze is gesteriliseerd en 4 jaar. Ze is een binnenkat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1859392
Hop naar de dokter, bij 42 graden gaan de eiwitten in het bloed stollen.
Het kan vanalles zijn, ergens een enorme ontsteking, FIP (geen idee of daar zulke acute koorts bij komt kijken), acuut nierfalen, etc.
Sterkte!
Door Ine
#1859415
We zijn geweest. Ze heeft ab en metacam gekregen. Even kijken of de koorts zakt. Er heerst hier een virus en ook al is zij geen buitenkat, de andere 3 wel.
Vanwege een logeerkat hebben we bakjes zalm in huis van AH, dat heb ik haar nu voorgezet en ze zit er wat van te eten.
Wat schrik je toch, als er ineens 1 ziek is. Ze is de leukste kat, die we in huis hebben en de enige, die alles netjes op de bak doet :-[ :-X
Gebruikersavatar
Door koekje
#1859432
Dan heeft ze het goed te pakken. als zij zalmblik wil eten, dan maar zalmblik. verantwoord barf kan wel weer als ze weer een beetje beter op de pootjes is. beterschap!
Door Too
#1859443
Ach poes toch.. je schrikt je wezenloos als ze t ineens 'niet meer doen' ..
Dikke Cera heeft indertijd een paar blikjes Hills weggewerkt -lekker aangelengd met veel water- onder t mom :eten is eten

Hopelijk slaan de meds snel aan
Door mirdj
#1859734
Ach jee. Goed in de gaten houden hoor, wat Koekje al zegt hoge koorts is gevaarlijk voor katten. Heb het 1 keer meegemaakt en was blij om koude voetjes en oortjes te voelen, ook na een koortsremmer, daarvoor gloeiden die helemaal.

Zolang ze maar eten, al is het blik of br*kken, is het goed. Als ze niet meer eten is het ook niet goed want dan kunnen ze leververvetting krijgen.

Sterkte met de dame.
Door Ine
#1860620
Ongelofelijk, maar ze zat na een paar uur alweer rustig te spinnen op schoot. Ze is nog niet helemaal de oude, maar heeft ook voor 8 dagen ab meegekregen.
Ze drinkt en eet weer, gelukkig.
Door mirdj
#1861364
Metacam is idd troep, ik merkte het vooral aan de ontlasting. Ik moest het Snoepie geven na z'n knie operatie en de DA had gezegd een week of 2. Hoe beter hij ging lopen hoe minder hij heeft gekregen en na nog geen week kreeg hij helemaal niets meer. Ik wilde hem natuurlijk niet met pijn laten lopen, maar ook zo snel mogelijk van die troep af en dat is gelukkig snel gelukt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door