Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1860286
Boris heeft gisteren voor het eerst sinds maanden weer eens eend gegeten.
Vanmorgen kwam ik beneden en hij stond me al piepend op te wachten.
In de keuken lag een halve hond aan haar. Hij wordt helemaal gek van de jeuk. Hij heeft al eens eerder zo'n allergische toestand gehad en toen verdacht ik ook de eend, maar wist dat niet zeker.
Nu wel dus. Goed, meneer krijgt dus nooit meer eend.
Maar nu wordt hij gek van de jeuk. Kan ik hem anti-histamine geven?
Ik heb nog wel van die tabletjes voor mensen liggen. Maar ik weet niet of ik dat zomaar aan de hond mag geven.
Door Lizzy
#1862006
Hoe is het nou met hem? Je kunt overigens best antihistamine geven. Eerst hoorde je altijd dat dit bij honden niet helpt. Maar later weer dat het bij honden toch helpt. Ik weet alleen niet welke dosering je moet handhaven dus da's een goeie vraag voor een dierenarts. Of iemand anders die dat weet.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1862119
Het gaat weer goed met hem.
Heb hem gister inderdaad ook anti-histamine gegeven. Wel even gevraagd of dat kwaad kon, maar Tannetje dacht al van niet.
Op de antihistamine heeft hij een poosje geslapen. Het heeft de heftigheid van de reactie weg gehaald.
Zijn oogwit werd ook weer wit ipv van vuurrood. 's Avonds heb ik hem er nog een gegeven, want toen was de jeuk weer flink opgelaaid.
Normaal mag je als volwassen mens 1 tablet per dag. Boris heeft er gisteren dus 2 op.
Vanmiddag heb ik wel een halve hond opgestofzuigd, zoveel haar heeft hij losgelaten, maar de allergische reactie is voorbij.
En hij krijgt dus nu echt nooit meer eend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door