Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jobal
#1859974
Hallo barfers,ik heb een vraagje.
Mijn hond ,een alano español, is 14 maand oud en ik barf al vanaf zijn 8weken .Hij eet alles zonder enig probleem.Maar ongeveer elke week braakt hij,nooit eten altijd maagsappen denk ik. gele vloeistof.Hij pompt dan een paar keer en klaar.Hij is er nooit ziek van en het is voorbij op1 minuut.Wat zou dit kunnen zijn?
Door henneke
#1860083
volgens mij is dat gele vooral gal , mijn hond braakt dat als hij pijn heeft maar dat heeft jou hond niet neem ik aan ?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1860185
hoe vaak voer je?
braakt ie  alleen als de hond nog niets gegeten heeft?
Door jobal
#1860777
ik voer twee maal daags,maar het is steeds wanneer hij nog niets gegeten heeft.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1860974
dan zal ze te nuchter zijn , misschien de tijden van de maaltijden maaltijden veranderen?
hier voer ik savonds rond 23.oo , alleen krijgen ze smorgens een paar stukjes gedroogd vlees zodat 1 van de dames niet gaat spugen .
is even uitproberen wat het fijnste is voor de hond ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1861197
Ik zou eens proberen hoe het gaat als je 1x per dag voert en dan op wisselende tijden.
Als je altijd op dezelfde tijd voert kan het zijn dat de maag van je hond alvast maagzuur aan gaat maken omdat ie eten verwacht.
Als er dan geen eten komt, of wat later, dan krijgt hij last van dat maagzuur en dat komt er dan uit.
Als je heel onregelmatig voert, kan de maag daar niet op inspelen en begint pas met extra maagzuur aanmaken zodra er daadwerkelijk eten aankomt.
Door Lizzy
#1862003
Ze spugen vaak gal op een lege maag en helemaal vaak als ze "te laat" hun maaltijd krijgen. Dus later dan anders, bijvoorbeeld in het weekend, als de baasjes een beetje uitslapen. Dat komt omdat de hond al maagzuur aan begint te maken voordat hij de maaltijd krijgt. En als hij de maaltijd altijd op dezelfde tijd krijgt, begint hij dus een uurtje daarvoor al maagzuur te produceren. Geef je dan later eten dan 'normaal', spuugt de hond gal. Op zich is daar niks mis mee. Maar ik denk dat het beter is om over te stappen naar 1 maaltijd per dag en deze op wisselende tijdstippen te geven zodat jouw hond niet meer anticipeert op z'n maaltijd. Dan is het galspugen vaak ook snel daarna over.
Door jobal
#1862235
ik ga mijn uren voor het voederen veranderen,ik ga eerst nog 2x daags voederen maar onregelmatig en later probeer ik met een maaltijd.alvast bedankt voor de snelle info
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1862766
ik zou ook okugest halen ( van VSM te hale bij drogist een apotheek) mocht ie een keer te erg zuur hebben
(altijd handig  ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door