Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1858824
We zijn al een tijdje aan het dobben met ons frans bulldog teefje van 5 jaar oud, ze is begin dit jaar geholpen.
Na de sterilisatie zijn de problemen eigenlijk begonnen, er kunnen hormonen bij zitten maar de plekjes die ze heeft worden steeds erger
en ze krijgt er steeds meer.
Deze plekjes zitten rond en bij haar kont, de liezen heeft ze kale plekken met schilfers , nou hebben we al een schimmel kweek gehad en daar is niks uit gekomen, bloedonderzoek en alles toonde ook aan dat ze gezond was.
De Dierenarts gaf toen aan dat het een contact allergie zou kunnen zijn, maar dan zou het toch over het hele lichaam plekjes moeten zitten?
Ze moet morgen zo wie zo weer ontwormt worden, maar zouden dit tekenen van schurft kunnen zijn? normaal gesproken zie je dat op andere plekken, maar heb op internet gezocht en de symptomen komen overeen met wat ons hondje heeft.

Ze is overigens gecontroleert op mijt, hier kwam niks uit ook een schimmel kweek was negatief
bloedonderzoek was helemaal goed.
Voer nu sinds gister energique nr 3 of 4 het is de special voor huidproblemen, nu heeft ze nog haar runder botjes maar waar zou ik die het beste voor kunnen vervangen?

hierbij foto's van de plekjes:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
#1858914
Welkom op Barfplaats  :)

Ik heb geen verstand van schurft, maar hopelijk reageert er nog iemand die er wel meer vanaf weet.
Ik zou alleen morgen niet ontwormen, tenzij een ontlastingsonderzoek aangetoond heeft dat ze wormen heeft.
Maar als dat niet zo is zou ik zeker niet ontwormen.
Een wormkuur is een behoorlijke aanslag op de ingewanden van je hond en zeker als er dus al "iets mis" is met haar zou ik dat achterwege laten.
Preventief ontwormen kan ook niet. Je kan morgen ontwormen en overmorgen kan ze een wormbesmetting oplopen.

Hopelijk komt ze snel van de korstjes af.
#1858952
ik heb haar gister wel de ontworming gegeven, ze was weer aan haar 3e toe van dit jaar
tot nu toe gaat het nog steeds goed, ze oogt fit en eet goed, overigens nooit geen problemen gehad met ontworming
hebben geen ontlasting onderzoek gedaan, ik ontworm preventief.
De Da zei zelfs dat het misschien ook wel van de wormen zou kunnen komen, moet nu wel toegeven dat na 2 dagen haar huid al wat rustiger is geworden, heb haar nog niet weer zien jeuken of krabben.
#1859082
Fijn dat haar huid nu al wat rustiger lijkt, hopelijk zet dat door!

Preventief ontwormen kan dus niet  :)
Als er wormen aanwezig zijn dan dood je die met een kuur, maar ze kan evengoed de volgende dag een wormbesmetting oplopen.
Een wormkuur (en zeker een breed werkende wormkuur, die dus werkt tegen veel verschillende soorten wormen) is behoorlijk heftig voor een hondenlijf.
Een worm is een taai beest en gaat niet zomaar dood van een klein beetje gif.
Als je denkt dat je hond wormen heeft kan je een ontlastingsonderzoekje laten doen bij de DA of bijvoorbeeld hier http://www.wormbestrijding.nl/
mocht ze dan wormen hebben, dan weet je ook welk soort wormen en dan kan je "gericht schieten" op die specifieke wormsoort.
Je zou ook bijvoorbeeld standaard 2x per jaar een ontlastingsonderzoek kunnen laten doen, maar vaak is dat helemaal niet nodig.

Mijn hond krijgt al jaren geen ontwormingsmiddelen meer en ik heb 2x laten testen of hij wormen had maar dat was niet het geval.
Het is dus vaak niet zo dat een hond een paar keer per jaar een wormbesmetting oploopt.

Bij pups is het wel belangrijk om te ontwormen, maar dat kan ook op een natuurlijke manier bijvoorbeeld m.b.v. propolis.
#1859110
:-\ ik weet niet wat voor runderbotjes je nu geeft maar denk dat t dragende delen zijn.....niet meer geven dan...
in principe kun je allerlij soorten gedroogd vlees geven van de dieren winkel , maar wil je het meteen goed doen da zou ik de gerookte spullen laten liggen en de varkensoren en neuzen :)
#1859569
nee die test hebben wij nog niet gedaan, lijkt me ook zeer prijzig
en anders had de DA het ook wel gezegt toch als ze dacht dat het daar aan kon liggen?
maar zou het zelfs van een slecht werkende schildklier kunnen komen?

heb haar overigens vandaag 2 lamspoten gekocht, weliswaar uit de dierenwinkel
maar deze zeiden me dat het puur natuur was, zonder toevoegingen en alles
en ze vindt hem heerlijk

alleen kwam er wel achter dat er in energique special het volgende zit:

* kip,rund en lamsvlees , groente,rijst en verder vetten en olien, hij is overigens wel glutenvrij
nou ik wacht even een paar weken af, mocht het dan nog niet over zijn, kan ik altijd nog naar een ander vlees soort grijpen
#1859720
de poten zijn niet gerookt, die zijn donker van kleur
deze poten zijn gewoon naturel gekleurd.
Ook zijn ze niet vers, komen bij een dierenwinkel weg en deze waren verpakt
ze had de poot zo doormidden, het hoorde behoorlijk knapperig om het zomaar te zeggen.

heb nog even op internet gekeken naar de afwijking van schildklier, maar er staan zoveel symptomen bij waar ons hondje geen last van heeft
dus denk haast niet dat het probleem daar zal liggen
#1860834
djorca5 schreef: heb nog even op internet gekeken naar de afwijking van schildklier, maar er staan zoveel symptomen bij waar ons hondje geen last van heeft
dus denk haast niet dat het probleem daar zal liggen
Nee, ze hoeft ook niet ALLES als symptoom te hebben...1 van de symptomen kan al veroorzaakt worden door 'n schildklier afwijking.
Wanneer er geen oplossing word gevonden of 't blijft terug komen, dan zou ik toch wel 'n schildklier bloedonderzoek laten doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door