Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door quiqui
#1858923
Ik heb een vraagje.
Mijn reu van 2 jaar heeft sinds eind augustus een Suprelorin-chip en doet het daar fantastisch op, maar......

Nu heb ik de laatste weken gemerkt dat hij urine verliest. Soms alleen een natte piep en een klein plekje op de vloer waar hij heeft gelegen, maar ook heb ik 'm al een paar keer 's ochtends helemaal nat uit zijn bench gehaald.

Hij heeft dit nooit gehad voordat hij de chip had, dus vroeg ik me af of het daarmee te maken zou kunnen hebben.
Hij drinkt niet overmatig (denk ik). Zo ongeveer een liter per dag. Wel blijft hij drinken als hij gaat drinken én hij doet zodra hij buiten komt meestal een mega-grote plas.
Ik heb al een beetje zitten googlen en kom eigenlijk niet verder dat incontinentie zelden voorkomt na castratie van de reu. Nu is hij natuurlijk nog niet gecastreerd, maar door de chip reageert zijn lichaam natuurlijk wel alsof....

Maar misschien zijn er nog wel andere dingen waar ik aan moet denken en waar ik niet bij stil sta.

Hoop dat iemand me hier kan adviseren.
Door Berry
#1858958
Geen idee of het iets met elkaar te maken heeft, maar ik vind een liter water per dag best veel met vers voer.....dat drinken ze hier niet eens met zijn tweetjes !
Door Bianca
#1859190
Hoi hoi, mijn reu had dat ook toen hij zo'n implantaat had.... Nu hij gecastreerd is is het wel veel minder maar bij hoge nood (als hij gaat zwemmen drinkt hij bijv altijd heel veel) lekt hij nog wel eens wat. Tja, ik let er gewoon wat extra op dat hij na veel drinken een keer extra de gelegenheid krijgt om te plassen.
Door Lizzy
#1859195
quiqui schreef: Ik heb een vraagje.
Mijn reu van 2 jaar heeft sinds eind augustus een Suprelorin-chip en doet het daar fantastisch op, maar......

Nu heb ik de laatste weken gemerkt dat hij urine verliest. Soms alleen een natte piep en een klein plekje op de vloer waar hij heeft gelegen, maar ook heb ik 'm al een paar keer 's ochtends helemaal nat uit zijn bench gehaald.

Hij heeft dit nooit gehad voordat hij de chip had, dus vroeg ik me af of het daarmee te maken zou kunnen hebben.
Hij drinkt niet overmatig (denk ik). Zo ongeveer een liter per dag. Wel blijft hij drinken als hij gaat drinken én hij doet zodra hij buiten komt meestal een mega-grote plas.
Ik heb al een beetje zitten googlen en kom eigenlijk niet verder dat incontinentie zelden voorkomt na castratie van de reu. Nu is hij natuurlijk nog niet gecastreerd, maar door de chip reageert zijn lichaam natuurlijk wel alsof....

Maar misschien zijn er nog wel andere dingen waar ik aan moet denken en waar ik niet bij stil sta.

Hoop dat iemand me hier kan adviseren.
Ik weet niet wat voor hond je hebt, hoeveel kg hij weegt, maar ik vind 1 liter water voor een vers/rauw etende hond ook behoorlijk veel.... Ik weet dat incontinentie bij gecastreerde reuen wel voor komt dus dan lijkt me dat het zeker voor kan komen bij het implantaat.
Door quiqui
#1859288
Fido is een Softcoated Wheaten Terrier van rond de 17 kg. Hij eet in hoofdzaak KVV (Duck), alleen 's ochtends krijgt hij een bodempje brokjes.

Nou is misschien 1 liter wat overdreven. Ik heb het gemeten en er gaat ongeveer 3/4 liter in zijn waterbak. Ik vul 'm altijd 's ochtends en soms is hij 's avonds leeg, soms ook niet. Maar buiten dat hij drinkt uit zijn waterbak drinkt hij ook nog buiten in de tuin. Zo kom ik eigenlijk op die liter per dag.
Door Bianca
#1859293
Denk dat als je de brokjes van het menu haalt dat hij dan minder gaat drinken.... Moet zeggen dat mijn honden ook minder zijn gaan drinken na de overgang van kvv naar barf.
Door quiqui
#1859366
Dat op zich snap ik wel, maar het gaat mij niet zo zeer om het vele drinken, maar om het urine verliezen. En of dat te maken kan hebben met het implantaat.
Ik moet straks wel gaan beslissen of ik hem definitief laat castreren natuurlijk. En ik weet nog niet zo zeker of ik dat ga doen als hij daardoor enigszins incontinent wordt.

Alleen als jullie zeggen dat hij veel drinkt is er misschien wel een andere reden waarom hij druppelt. Ik zou nog even niet kunnen verzinnen wat, maar dat moet ik dan maar eens gaan overleggen met de dierenarts.
Door ulla
#1859787
Ik heb nog nooit een gecastreerde reu, of een reu met een implantaat gehad,dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
ook ik vind een liter water voor een hond van 17 kilo erg veel.
Ze drinken hier nog geen half liter,of zelfs soms nog minder.
Door Alba
#1859793
Een liter lijkt mij veel! Of de incontinentie door het implantaat komt, geen idee, maar ik zou in elk geval eens kijken wat er gebeurd als je hem verdeeld over de dag kleinere hoeveelheden water aanbiedt. Dus niet de hele bak vullen maar alleen een laagje. Dat drinken-en-blijven-drinken is wellicht een psychisch iets (bak-moet-leeg) waardoor hij gewoon teveel drinkt. Als je merkt dat hij écht dorst als je kleinere hoeveelheden water aanbiedt heeft zou ik daar toch eens naar laten kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door