Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1857136
Ik ben er eindelijk achter; Jesse kan niet tegen premixen die in diverse kvv's zitten, de mixen waar dit niet in zit vind ze  :-X of heeft ze slappe ontlasting op. Een barfer is het gewoon niet en ik vind dat eten wel een beetje plezierig moet zijn. Ik heb me dan ook maar bedacht om de vleesbotten te gaan malen voor haar (spier en orgaanvlees eet ze namelijk wel mits in kleine stukjes gesneden). Nu ben ik al de godganselijke dag aan het googelen op die dingen en ik weet nu niet waar ik verstandig aan doe. Ik wil een elektrische met grote vulopening met een krachtige motor. Ik wil er kippennekken/karkas, eendennekken, kleine kalkoennekken, konijnkarkas, parelhoenkarkas en misschien wat zachte ribben mee malen. Nu wil ik best wel wat geld uitgeven max 500 euro maar als ik dan ga vergelijken kan ik nu niet zeggen dat deze http://www.easyequipment.nl/Diamond-Vle ... a-ts12.htm nou veel meer beter uit de verf komt dan deze http://www.aximax.nl/catalog/bomann-fw4 ... 82629.html. In Amerika hebben ze er wel eentje die aan alles voldoet staat zelfs bekend als Barf hardware ;D http://northcoastpets.com/barf_hardware.htm maar a) de verzendkosten zijn skyhigh en b) het is 110v :(
Iemand suggesties of gebruikers ervaringen van het 1 of het andere merk?
Door Nynke
#1857582
  This machine will allow you to grind fresh meat, game, fruits & vegetables, cheeses and nuts.

Daar staat dus niets over botten malen  :-\ :-\
Door Cindy de Wolf
#1857730
Nynke F schreef:
Daar staat dus niets over botten malen  :-\ :-\
Klopt maar dat staat ook nergens ;) het zijn de ervaringen van barfers die kunnen vertellen wat/welke wel/niet.
Door 202Spots
#1857873
Nou er is echt wel verschil in 'n Diamond van 400.-500.-  Euro en 'n ander modelletje van 40.- euro
De zwaardere machienes kunnen de botten makkelijker malen dan de lichte modellen,
maar er bestaat geen "vlees"molen die "geschikt" is om botten te malen.
Bij elke machiene word er gezegd dat je GEEN botten kan malen....daar worden ze niet voor gemaakt.
Daarom heet 't 'n vlees-molen en geen botten-molen ;)
Door Cindy de Wolf
#1857892
202Spots schreef: Nou er is echt wel verschil in 'n Diamond van 400.-500.-  Euro en 'n ander modelletje van 40.- euro
De zwaardere machienes kunnen de botten makkelijker malen dan de lichte modellen,
maar er bestaat geen "vlees"molen die "geschikt" is om botten te malen.
Bij elke machiene word er gezegd dat je GEEN botten kan malen....daar worden ze niet voor gemaakt.
Daarom heet 't 'n vlees-molen en geen botten-molen ;)
Tsja en toch in het aantal watts zit dus geen verschil, alleen bij de duurdere staat dan capaciteit x-kg's per uur. Wat ik ook erg vervelend vind is dat eigenlijk nergens de vulopening erbij staat.
Heb uiteraard gegoogled op bottenmolen maar daar kom je niet ver mee :( erg irritant!
Door 202Spots
#1858423
Cindy de Wolf schreef: Tsja en toch in het aantal watts zit dus geen verschil, alleen bij de duurdere staat dan capaciteit x-kg's per uur. Wat ik ook erg vervelend vind is dat eigenlijk nergens de vulopening erbij staat.
Heb uiteraard gegoogled op bottenmolen maar daar kom je niet ver mee :( erg irritant!
Nee, je moet op vleesmolen zoeken ;)
De diamond weegt 21 kilo en ik heb net me kleine molentje als vergelijking geweegd en die is 2.5 kilo.
Mijn zware molen lijkt heel veel op de diamond, en heeft 'n opening van 6 cm en de opening van de kleine molen is 4 cm.
Door Lizzy
#1858431
De vulopening is in Europa altijd klein. Om te voorkomen dat je je arm er in stopt en er gehakt van over blijft. Veiligheidsvoorschriften. Dat is zoals ik het begrepen heb. De Diamond heeft al voordeel dat hij beschermt is tegen doorbranden. Onze Breston bijv. gaf na het malen van 10 kg kalkoennek al rokend de geest. De Diamond slaat gewoon uit.
Door Cindy de Wolf
#1858472
202Spots schreef: Nee, je moet op vleesmolen zoeken ;)
De diamond weegt 21 kilo en ik heb net me kleine molentje als vergelijking geweegd en die is 2.5 kilo.
Mijn zware molen lijkt heel veel op de diamond, en heeft 'n opening van 6 cm en de opening van de kleine molen is 4 cm.
Diamond 21kg :o :o ga eens kijken of ik er zo een kan vinden. Heb net op mijn oude Bomann het e.e.a. gemalen om een idee te krijgen of a) madam dit wel blieft en b) haar ontlasting goed is en ze bovenal niet misselijk wordt. Moet zeggen op zich ging het nog geeneens onaardig. Ook de smalle geitenribjes en hertenribjes ging nog redelijk. Ik had eerder het idee dat door het vet gehalte hij het niet doorgeduwd kreeg. Gemalen was het namelijk wel na heel wat geklooi van mij om het er weer uit te krijgen.
Lizzy schreef: De vulopening is in Europa altijd klein. Om te voorkomen dat je je arm er in stopt en er gehakt van over blijft. Veiligheidsvoorschriften. Dat is zoals ik het begrepen heb.
Nieuw soort vleesbot :biggrin2: nee even zonder gekheid  :( :( >:( >:( erg irritant maar ergens wel te begrijpen. Blijkbaar hebben ze in Amerika wel grotere en zwaardere machines maarja het ombouwen van 110v naar 220 is erg prijzig, de verzendkosten nog even daar gelaten. Leuk hoor een Munsterlander!! De rest heeft hun eigen maalmachine bij zich ;)
Door miik
#1858706
Mijn Kenwood vleesmolen was al vrij snel stuk op ik dacht een kipkarkas, op garantie laten maken en sindsdien gebruik ik m zelden en alleen nog voor vlees.
Ik heb een Porkert die wel karkassen en ribbetjes wegkrijgt, maar waarbij je zelf ook flinke spierballen kweekt :s
Door Cindy de Wolf
#1859002
MarijeEnBoomer schreef: en een 2dehandsje van een slager?! is dat geen idee?!
Die zijn er sporadisch en dan betaal je ook minstens 500 euro en dat vind ik te riskant voor iets 2dehands, helemaal daar de snij/hak bladen echt duur zijn :(
Door miik
#1859547
MarijeEnBoomer schreef: en een 2dehandsje van een slager?! is dat geen idee?!
Tja en daarbij gaan de meeste dan op krachtstroom......
Door Cindy de Wolf
#1859557
miik schreef: Tja en daarbij gaan de meeste dan op krachtstroom......
Dat is geen probleem ;) onze finse sauna en turkse sauna gaan ook op krachtstroom, dat hebben wij bij de grote verbouwing al aan laten leggen. Nooit spijt van gehad.
Door Patj88
#1859578
Ik zoek ook een vleesmolen.
Volgens men vader zoek ik best een grote handmolen.
Maar heb al wat op het internet gezocht en niets gevonden :(.
Ze lijken allemaal zo klein met maat een kleine diameter van de aanvoerbuis.
Ik zou vooral kippennek, hele braadkip, konijn en kippenpootjes willen malen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door